avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 812 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Incredintarea unui minor
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Incredintarea unui minor

Am trait in concubinaj cu un baiat timp de 2 ani si jumatate. M-am mutat la acel baiat atunci cand am nascut copilul lui.Varsta mea cand am nascut era de 18 ani si jumatate si el avea 23 de ani.Copilu este recunoscut de tata.

Cat am locuit cu el am fost victima unor batai spectaculoase, am si un certificat medico-legal.

In prezent eu locuiesc la tatal meu impreuna cu fetita mea.Acum am 22 de ani si fetita mea are 3 ani. Initial s-a stabilit de comun acord ca fetita sa stea si la mine si la familia tatalui ei in egala masura. Eu nu am servici, sunt studenta la o faculate din alt oras fata de cel in care locuiesc,la fara frecventa.

Legal nu am nici un venit, sunt intretinuta de familia mea si eu si copilul. Tatal copilului inca ma forteaza sa ma intorc la el spunandu-mi ca s-a schimbat, dar eu nu vreau pentru ca stiu ca vor continua certurile. Timp de un an de zile am stat numai in casa de frica sa nu ma intalnesc cu tatal fetei pe strada.Am iesit din casa doar in cateva week enduri cand trebuia sa ma prezint la examene. ( Orasul in care locuiesc este foarte mic, aproape cat un sat si este foarte usor sa fiu gasita)

Nu-mi permit sa platesc un proces pentru a lua custodia fetitei mele si nici nu imi permit un avocat pentru consiliere juridica.
Tatal fetitei a consumat si pastile (de la psihiatrie unde a fost si internat pentru perioade scurte) in combinatie cu alcoolul.

Intrebarile mele sunt:
1.Sub ce forma pot scapa ca sa ies linistita din casa ?( nu-mi permit sa ma mut in alt oras)
2. Pot incepe vreun proces si sa castig custodia fetitei in astfel de conditii (lipsa serviciului )? Am vreo sansa sa ma prezint singura?
3.Certificatul medico-legal este valabil chiar daca l-am facut cu 2 ani in urma?
4.Daca este sa incep procesul cum pot aduce ca dovada ca tatal fetitei a fost internat la psihiatrie? Eu nu am nici o hartie care sa dovedeasca acest lucru, in schimb stiu la ce doctor a fost internat si la ce spital, dar doctorul nu-mi poate furniza astfel de lucruri. Instanta poate afla?
5.Ce sanse am sa castig custodia deplina a copilului? Pentru ca vreau ca eu si copilul sa parasim tara pentru cativa ani. Este vreo problema daca eu sunt cu cineva si daca ma casatoresc cu altcineva decat cu tatal copilului e posibil sa mi se ridice custodia?

Va multumesc anticipat! Sper ca nu v-am plictisit, dar va rog, cine stie sau cine a mai trecut prin asa ceva, sa-mi dea o informatie macar sa stiu la ce sa ma astept in continuare.
Cel mai recent răspuns: multimoak , utilizator 21:13, 12 Aprilie 2010
Situatia in care va aflati este foarte grea,dar va felicit pentru puterea de a invata.

Daca nu va poate ajuta nici actualul prieten despre care faceti vorbire,cred ca ar trebui sa apelati la ajutorul public judiciar,astfel cum este acesta prevazut in dispozitiile OUG nr.51/2008.
Puteti formula o cerere catre instanta de judecata sau catre baroul local de avocati,in situatia in care,daca in ultimele 2 luni,venitul obtinut petru fiecare membru de familie este sub 500 de lei.
In cerere trebuie sa aratati motivele care va indrituiesc sa beneficiati de ajutor.
Daca venitul pentru fiecare membru de familie este sub 800 de lei,statul urmeaza a inainta un ajutor public de stat de 50% din suma cuvenita
La cerere,care nu se timbreaza, pentru a dovedi situatia dvs.materiala trebuiesc atasate adeverinte de venituri,taloane de pensie , dar urmeaza a atasa si o declaratie pe proprie raspundere data in fata unui notar public.
1.Sesizati la politia locala atitudinea sotului dvs si aratati ca prin atitudinea sa agresiva va ameninta integritatea corporala.
2.Dupa admiterea cererii de ajutor public judiciar,veti putea beneficia de asistenta juridica si puteti demara procesul pentru custodia minorului,pe care trebuie sa il dovediti prin probatoriile administrate(acte,interogatoriu,doi martori,ancheta sociala),in sensul de a arata ca oferiti din punct de social,moral si material,conditii mai bune de educare pemntru acesta decat tatal copilului
3.Certificatul medico-legal il puteti depune in instanta, ca proba pentru a dovedi comportamentul agresiv al fostului concubin si de ce nu i se poate incredinta copilul spre crestere si educare.
4.Instanta ,daca va admite cererea privind dovedirea starii sanatatii tatalui minorului,poate solicita relatii de la institutia spitaliceasca unde a fost internat sau a urma tratamentul.
5.In functie de analiza tuturor probatoriilor formulate de parti,care vor fi analizate,dupa administrare de instanta,aceasta se va pronunta cui trebuie incredintat copilul.
Aveti mari sanse sa obtineti custodia copilului,avand in vedere varsta frageda a acestuia si maladiile tatalui.
Succes !
si in continuarea raspunsurilor colegului meu, precizez ca din momentul in care va fost incredintata minora , da, puteti iesi oricand doriti din tara cu ea, numai aveti nevoie de acceptul tatalui fetitei.. si va puteti casatori linistita cu cine va este drag, fara riscul de a pierde copilul.. e un punct in plus pentru dvs daca va cresteti copilul in cadrul unei familii
Nu pot cere ajutor public judiciar. Fiecare cap de membru beneficiaza de 10 milioane pe luna, dar sunt foarte multe datorii la banci pe numele tatalui si din acest motiv am specificat ca nu sunt capabila sa-mi platesc procesul. Ar avea vreo relevanta sa Incerc sa inaintez procesul si sa prezint eventuale hartii de la banci cu toate datoriile si sa se arate ca in fiecare luna sunt platite acele sume? Ca prin acest lucru banii ramasi pe luna sunt in jur de 5 sau 6 milioane la cei 4 membri ai familiei mele.
Exista aceasta sansa sau ajutorul public judiciar nu include si datoriile catre banci?
Lasati ajutorul public,oricum OUG 51 face trimitere la o alta ordonanta care completeaza legea avocatului si care azi e declarata neconstitutionala. Era, asadar, fara efect oricum.
Si nu se luau in considerare acele credite.

Din pacate, e o problema lipsa venitului, acolo ar trebui intai sa vedeti ce faceti. Sigur ca tatal dv. va poate intretine pe amandoi, insa daca tatal copilului are venit legal, nu stiu, sincer... e cu du-te-vino!
Chiar nu va puteti angaja nicaieri, macar cu timp partial? Nu aveti vreun venit, pensie de urmas, nimic?
Nu-mi place sa intru in "intimitatea "unor persoane,dar cred ca o psibilitate,daca ea exista,ar fi ajutorul prietenului actual.
Si aceasta poate fi o dovada intre doi oameni apropiati.

Alte discuții în legătură

Doresc custodia totala al copilului meu! anamariameszaros anamariameszaros Buna ziua , sunt o mamica de 28 de ani fetita mea are 7 ani ... tatal biologic al fetitei mele nu a vrut sa o recunoasca, asa fata mea a avut numele meu de ... (vezi toată discuția)
Buna seara- acordul tatalui pentru calatoria minorului burlan023 burlan023 buna seara. daca detin o hotarare judecatoreasca definitiva prin care domiciliul fetitei este la adresa mea mai este necesar si alte acte din partea tatalui ... (vezi toată discuția)
Custodia unui copil minor... ella_80 ella_80 Cum pot proceda pentru a obtine custodia fiicei mele in varsta de 5 ani? De 4 ani fata locuieste cu bunica din partea tatalui acesta nefiind tatal ei ... (vezi toată discuția)