Societatea noastra produce produse ambalate in pungi termocontractibile.Produsele se vand in cutii carton.Ca urmare societatea are obligatia de a recupera un anumit procent din cantitatile de deseuri de ambalaje introduse pe piata.Intrebarea mea este:cum pot inregistra,prin ce documente intrarea in gestiune a deseurilor,avand in vedere ca acestea se recupereaza fie din productie-diferite resturi de la pungi,hartie,fie de la aprovizionare (ambalajele bunurilor achizitionate)Care sunt inregistrarile contabile?
Pentru cele rezultate in urma productiei, inr. se face in baza unui bon de predare:
346=711
Pentru cele achizitionate:
346=401 (daca este o firma)-> baza facturii (eventual TVA daca este cazul)
346=462 (daca este o pf) - > in baza unui borderou de achizitii
Pentru ambalajele transformate in materiale reziduale:
346=381 (in baza PV de la gestionar si daca au avut anterior intrare pe ambalaje)
346=711 (in baza PV gestionar, si daca nu a existat o inregistrare pe ambalaje)
Nu este vorba de ambalaje(inregistrate in 381) ci de materiale de ambalat (am specificat ca este vorba de pungi ,cartoane)
Cum pot face receptia cutiilor de carton in care sunt ambalate diferite piese,materiale?Pe factura nu este inregistrat ambalajul!