avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Buna seara,

Am si eu o nelamurire cu privire la pensia de urmas, am inteles ca pensia de urmas se sisteaza in momentul in care incepi sa lucrezi cu carte de munca, chiar daca tu ai sub 26 de ani si esti student.
Eu sunt student, primesc pensie de urmas si am si muncit pe perioada facultatiidar nu cu carte de munca, ci cu contract individual de munca inregistrat la ITM.
Intrebarea mea este: imi afecteaza acest lucru pensia de urmas, trebuie sa ma astept la vreo hartie de la Casa de pensii cum ca trebuie sa inapoiez pensia atat timp cat am lucrat?
De asemenea beneficiez si de bursa de studiu din partea facultatii, influenteaza acest lurcru pensia de urmas?

Va multumesc pentru timpul acordat!
Cel mai recent răspuns: ContSters42179 , utilizator 21:52, 21 Aprilie 2010
Intai de toate ca nu are legatura daca lucrati cu cim sau altfel, important este sa nu realizati venituri brute lunare mai mari de o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie.

Daca veniturile dvs. au depasit o patrime din salariul mediu brut, aveati obligatia legala (art. 96 din Legea nr. 19/2000) sa anuntati casa de pensii si da, veti primi o decizie de debit prin care vi se va solicita sa restituiti toata suma incasata necuvenit. Bursa de studiu nu este venit realizat dintr-o activitate profesionala, deci nu are legatura cu pensia de urmas.
Pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, indiferent de nivelul veniturilor respective copiii urmasi orfani de ambii parinti, pe perioada scolarizarii, pana la varstele de 16 sau 26 de ani. Nu este cazul dv.