Poate ca nu este normal sa nu se poata trimite actele si prin mail insa aceasta este situatia deocamdata. Doar daca se va prevedea in mod expres in lege ca se poate si prin mail atunci judecatorii nu vor mai comenta nimic. Din pacate traim in Romania iar unii functionare, de orice factura ar fi ei, fac tot posibilul sa-l incurce pe cetatean in loc sa-l ajute. Nu cred ca ar exista un motiv temeinic pentru amenda judiciara insa calea pana la CEDO va fi lunga. Trebuie sa fi dispusa sa ti-o asumi. Daca esti dispusa iti doresc succes !
Daca pe site-ul instantelor apara la contact si adresa de e-maul atunci nuvad de ce sa nu se trimita.
personal am trimis pe e-mail note de sedinta si contestatii si mi-au fost inregistrate la dosar, s-au inregistrat in registrul din cadrul tribunalului.
Faptul ca exista si aceasta cale de comunicare atunci instanta nu poate sa-ti ingradeasca acest drept. Toata lumea dispune de internet acasa sau la serviciu si este cea mai facila cale de a comunica.
Pentru fax - trebuie sa detii aparatura necesara si pentru comunicarea prin posta trebuie sa te deplasezi in intervalul orar la posta. Despre inregistrarea direct la registratura instantei nici nu mai poate fi vorba.
Sunt persoane foarte ocupate care vor sa-si exercite drepturile procesuale si sa-si faca apararile si calea comunicarii prin e-mail e cea mai facila.
Unii judecatori comunica in instanta ca se pot depune concluzii scrise pe e-mailul institutiei, altii su dat in sedinta publica e-mailul lor (nume si prenume@judecatoria....).
Deci se pot comunica actele, nu exista nici un impediment, despre amenda poate sa o dea dar aceasta poate fi contestata.