Daca preiei contabilitatea la o firma, tu ca si nou contabil ai obligatia sa verifici daca contabilitatea tinuta de fostul contabil este in regula, sau mergi mai departe de la data la care ai preluat. De exemplu am constatat ca sunt niste acte care nu sunt inregistrate in conta, facturi de vanzari vreo 10 la numar in valoare de vreo 30.000 lei. Eu am constat lipsa lor si am informat patronul. Deoarece inregistrarea lor duce la cresterea tva-ului de plata, si cum are datorii destule la buget, a zis sa le las in pace si sa uit de ele.
Ok, stiu ca daca vine controlul oricum vor constata discontinuitatea facturilor emise si vor aplica ei penalitati si ce mai vor ei. Dar vreau sa stiu daca eu pot fi trasa la raspundere cumva de control?
Va sfatuiesc sa ii explicati patronului ce se va intampla in cazul neinregistrarii lor,cum ca se vor calcula penalitati atat pentru tva,si posibil si pentru impozitul pe profit .
In ceea ce priveste raspunderea ce va apartine:
Balanta de verificare in baza careia ati preluat evidenta contabila, sa fie semnata si stampilata de contabila , administrator .
Intocmirea precum si predarea actelor la contabilitate cade in sarcina administratorului.
In momentul in care dvstra veti proceda la inregistrarea facturilor omise,va sugerez sa cereti inscrierea pe ele a mentiunii "predat la contabilitate azi... data si semnatura"si sa tineti cont de urmatoarele:
Corectarea erorilor contabile
55. - (1) Corectarea erorilor constatate în contabilitate se efectuează pe seama rezultatului reportat.
(2) Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni şi declaraţii eronate cuprinse în situaţiile financiare anuale ale entităţii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultând din greşeala de a utiliza, sau de a nu utiliza, informaţii credibile care:
a) erau disponibile la momentul la care situaţiile financiare anuale pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;
b) ar fi putut fi obţinute în mod rezonabil şi luate în considerare la întocmirea şi prezentarea acelor situaţii financiare anuale.
Astfel de erori includ efectele greşelilor matematice, greşelilor de aplicare a politicilor contabile, ignorării sau interpretării greşite a evenimentelor şi fraudelor.
(3) În cazul corectării de erori care generează deficit contabil reportat, acesta trebuie acoperit înainte de efectuarea oricărei repartizări de excedent.
În notele la situaţiile financiare anuale trebuie prezentate informaţii suplimentare cu privire la erorilor constatate.
(4) Corectarea erorilor aferente exerciţiilor financiare precedente nu determină modificarea situaţiilor financiare ale acelor exerciţii.
(5) În cazul erorilor aferente exerciţiilor financiare precedente, corectarea acestora nu presupune ajustarea informaţiilor comparative prezentate în situaţiile financiare. Informaţii comparative referitoare la poziţia financiară şi performanţa financiară, respectiv modificarea poziţiei financiare, sunt prezentate în notele explicative.]
Storno cheltuiala
simoponea
Buna ziua!
AM o cheltuiala de 5000 ron din 2011 pe care trebuie sa o stornez in 2013.
Contul de cheltuiala este 0 in 2013, o inreg pe 1174?
Si modific 101? (vezi toată discuția)