avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1152 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... s-a emis decizie de plecare chiar la inceperea ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

s-a emis decizie de plecare chiar la inceperea concediului de maternitate

Sunt profesor. Lucram incepand cu 01.07.2009 cu contract de munca individual la o firma particulara, cu toate datoriile catre stat platite. La angajarea la firma respectiva mi s-a impus sa semnez o cerere de plecare, nedatata, pe care dumnealor s-o foloseasca la nevoie. Am semnat, ce era sa fac. Pe 01.03.2010 am cerut sa intru in concediu medical de maternitate. Dar firma a pus in aplicare cererea respectiva de plecare si mi-a incheiat contractul de munca incepand cu 28.02 .
In acest caz, daca nu mai sunt angajata la firma respectiva, mai am dreptul la indemnizatie de maternitate pentru cele 8 luni lucrate la firma respectiva , in afara indemnizatiei pe care o primesc ca profesor, de la scoala ?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 14:53, 5 Mai 2010
1. Ati facut o mare prostie (scuzati!) cand ati semnat acea cerere in alb. O sa va fie invataturade minte pe viitor.

2. OUG 158/2005 spune:
Art. 23. -
(1) Asiguratele au dreptul la concedii pentru sarcină şi lăuzie, pe o perioadă de 126 de zile calendaristice, perioadă în care beneficiază de indemnizaţie de maternitate.
(2) De aceleaşi drepturi beneficiază şi femeile care nu se mai află, din motive neimputabile lor, în una dintre situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (1), dacă nasc în termen de 9 luni de la data pierderii calităţii de asigurat. Faptul că pierderea calităţii de asigurat nu s-a produs din motive imputabile persoanei în cauză se dovedeşte cu acte oficiale eliberate de către angajatori sau asimilaţii acestora.