Nu cred ca va va placea raspunsul nostru.
Da, e legal, atata timp cat exista clauze interpretabile in contract. Sunteti in calitate de utilizator obligat sa platiti toate taxele.
Da, puteau sa va factureze si contravaloarea masinii si erati obligata sa platiti. Bine ca nu le-a trecut prin cap.
Ar trebui macar sa va puna la dispozitie autorizatie de circulatie provizorie si numere rosii, pentru o luna, cat dureaza radierea si inmatricularea pe numele dvs.
Va multumesc pt raspuns. E vina mea ca am semnat un astfel de contact. Daca as face o reclamatie la Protectia Consumatorului oare ar avea un efect macar pentru cei care urmeaza sa incheie un contract cu ei? Un prieten de familie care are o masina luata in leasig tot prin aceasta companie dar care nu a terminat inca leasingul a mers si a intrebat care este costul de inchidere contract si i s-a raspuns ca 100 euro indiferent de valoarea masinii. Ma gandeam sa merg sa le cer sa imi arate o nota interna, un document pe care sa scrie cat este acest cost.
Bineinteles ca puteti face plangere, dar nu cred ca aveti vreo sansa.
De altfel nu sunt obligati sa va arate nici o dovada a cheltuielilor pe care le-ar avea cu radierea. Altele decat cele prevazute de lege si pe care puteti sa le aflati de la ghiseu de la politie nu au cum sa fie.
Am auzit si de 400 euro ca ar fi costurile de inchidere a contractului.
Am mai auzit si de 300 euro, sa inteleg ca suntem un caz fericit. O sa vedem ce facem. Oricum ca la noi la nimeni.
O zi frumoasa!
Buna seara ,
uitandu-ma pe net am dat de acest subiect si nu sunt tocmai lamurita cu legalitatea acestor taxe intitulate generic "cost inchidere contract "
"Toate taxele, comisioanele si orice alte obligatii de plata in legatura cu incheierea, executarea si incetarea Contractului de Lesing Financiar, in special in legatura cu partile ce vor fi efectuate in conformitate cu acesta de catre Utilizator si in legatura cu livrarea, importul, vamuirea, omologarea, instalarea si folosirea Obiectului leasingului vor fi suportate de Utilizator. Utilizatorul va rambursa Finantatorului neintarziat aceste taxe, comisioane si alte obligatii in cazul in care Finantatorul le-a platit in legatura cu obiectul Leasingului."
Acesta este un paragraf dintr-un contract al unei firme de leasing ( 7.1 ) insa persoana care l-a scris , fiind in necunostinta de cauza , trebuia sa adauge si paragraful 3.2 care spune ca orice alte taxe suplimentare aparute , altele decat cele mentionate in 7.1 , trebuie justificate cu documente .
Deci , au obligatia sa puna la dispozitia utilizatorului doscumente justificative pentru orice taxa . Acesti 200 euro + tva sunt perceputi pt :
- scoaterea din arhiva electronica ( 30.00 ron )
- fisa fiscala ( 00.00 ron )
- fisa inmatriculare ( 2.00 ron )
- comisioane platite societatilor de prestari servicii ( ? ron )
- curierul rapid ( max 30.00 ron )
Cand vreodata va putea pune la dispozitia utilizatorului facturi justificative pentru suma de 200 euro + tva ???? NEVER
Pentru un contract nu se merita , dar la mai multe contracte , sfatul meu este actionarea in instanta .