Buna ziua,
As dori sa stiu daca exista vreun articol in lege care ma impiedica sa acord o perioada de garantie mai lunga unui produs, avand in vedere ca perioada de garantie este punctanta in cadrul unei achizitii publice, sau daca ma poate acuza cineva ca fac concurenta neloiala daca dau perioada de garantie mai lunga.
daca participati la proceduri de achizitii publice perioada de garantie trebuie sa fie egala cu cea ceruta in caietul de sarcini. Nu prezinta relevanta daca perioada e mai mare.
vreti sa ziceti ca oferta se compune din pret si durata de garantie acordata de dvs! daca este vorba despre un produs pe care dvs il luati de la alt furnizor si nu-l produceti dvs atunci ar trebui sa respectati garantia acordata de producatorul respectiv produsului achizitionat. Daca oferiti o garantie prea mare s-ar putea sa vi se ceara lamuriri cum ati ajuns sa acordati o garantie asa mare! si atunci nu aveti cum sa explicati! Daca era vb despre lucrari mai mergea..... dar la produse nu prea tine!
Multumesc pt raspunsuri. Dar eu as dori sa stiu daca exista vreun articol din lege care ma obliga sa nu dau o perioada de garantie mai mare la un produs. Din cate am cautat eu nu am gasit. am gasit un articol dintr-o directiva europeana care spune ca vanzatorul este direct raspunzator pentru orice lipsa de conformitate a produsului. Vanzatorul nu poate sa se ascunda "in spatele" producatorului si contractul se va incheia intre vanzator si achizitor. Ca sa dau si un exemplu Germanos ofera garantie pe viata la anumite telefoane. Credeti ca aceasta garantie este oferita de producator sau de Germanos? pt ca daca ar fi oferita de producator, de ce nu este si la alte magazine de telefoane?
Sper sa mai fie de actualitate pentru Dvs. raspunsul meu.Directivele nu sunt obligatorii, ele trebuie transpuse in legislatia nationala, doar regulamentele europene sunt obligatorii.Presupun ca va refereati la Legea nr. 449/2003, republicata in 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora ce transpune prevederile Directivei 1999/44/CE a Parlamentului European si a Consiliului. Garantia este orice angajament asumat de vanzator sau producator fata de consumator, fara solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului platit de consumator, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta. Legea nr. 449/2003 reglementeaza aspecte privind vanzarea produselor, inclusiv a celor executate la comanda si garantiile asociate acestora, in vederea asigurarii protectiei consumatorilor. Legea se aplica si vanzarii produselor folosite. In ceea ce priveste garantia producator versus garantia vanzator, se face distinctie clara intre garantia legala de conformitate , garantia comerciala ( voluntara) si garantia legala pentru viciile ascunse.
In acest context , in Capitolul VI intitulat „Garantii” din Legea nr. 449/2003, sunt reglementate garantiile comerciale pe care le pot acorda vânzatorii sau producatorii fara ca acestea sa afecteze în vreun fel garantia legala de conformitate.
Faptul ca la acest capitol sunt reglementate garantiile comerciale rezulta din însasi definitia notiunii de garantie instituita la art. 2 din lege, potrivit caruia prin garantie se întelege „orice angajament asumat de vânzator sau producator fata de consumator fara solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului, de reparare sau înlocuire a produsului cumparat, daca acesta nu corespunde conditiilor enumerate în declaratiile referitoare la garantii sau în publicatiile aferente”.
Rezulta prin urmare, ca izvorul garantiei comerciale este contractul , mai exact angajamentul asumat în acest sens de vânzator sau producator, acesta devenind obligatoriu potrivit dispozitiilor Codului civil referitoare la raspunderea contractuala.
Legea nu reglementeaza un termen pentru care se acorda garantiile comerciale, ele fiind lasate la aprecierea comerciantului. Odata facute, însa, publice prin declaratii sau publicatii, ele devin obligatorii.
Solicitati AC sa va spuna ce anume intelege prin garantie ( ce anume a prevazut pentru factorul de evaluare "durata de garantie") se refera la garantia legala de conformitate ( care este de de doi ani, aplicabila tuturor produselor) sau la garantia comerciala.
Un termen de garantie nerealist poate duce la respingerea ofertei. Asta se intampla cand autoritatile utilizeaza factori de evaluare irelevanti. In special pt. produse, garantia se impune de catre autoritate nu se puncteaza, ori daca se puncteaza se impun anumite limite pt. a se evita termene prezentate fara fundamente reale.