3. Art. 13 alin. (1) lit. d), art. 22 alin. (1) lit. j), art. 58, art. 62 alin. (2) şi (3), precum şi capitolul I litera B, punctele 4 şi 5, din anexă au fost iniţial modificate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2009 . De asemenea, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2009 , a fost introdus art. 22^1.
Ulterior, articolele cu alineatele şi literele enumerate mai sus au fost modificate prin art. I pct. 1 - 5 şi 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2009 . De asemenea, prin art. XIV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2009 a fost abrogată Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2009 .
Însă, Curtea Constituţională, prin Decizia nr. 1629/2009 ,a constatat că dispoziţiile art. I pct. 1 - 5 şi 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2009 sunt neconstituţionale.
Prin urmare, art. 13 alin. (1) lit. d), art. 22 alin. (1) lit. j), art. 58, art. 62 alin. (2) şi (3), precum şi capitolul I litera B, punctele 4 şi 5, din anexă au revenit la forma în vigoare înainte de modificarea efectuată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2009 ,iar art. 22^1 a fost eliminat.
In momentul de fata, art. 13 din legea nr. 188/1999 arata asa:
"ART. 13*)
(1) Categoria funcţionarilor publici de conducere cuprinde persoanele numite în una dintre următoarele funcţii publice:
a) director general şi director general adjunct din aparatul autorităţilor administrative autonome, al ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi în funcţiile publice specifice asimilate acestora;
b) director şi director adjunct din aparatul autorităţilor administrative autonome, al ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi în funcţiile publice specifice asimilate acestora;
c) secretar al unităţii administrativ-teritoriale;
d) director executiv şi director executiv adjunct ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale, în cadrul instituţiei prefectului, în cadrul aparatului propriu al autorităţilor administraţiei publice locale şi al instituţiilor publice subordonate acestora, precum şi în funcţiile publice specifice asimilate acestora;
e) şef serviciu, precum şi în funcţiile publice specifice asimilate acesteia;
f) şef birou, precum şi în funcţiile publice specifice asimilate acesteia.
(2) În cadrul autorităţilor administrative autonome pot fi stabilite şi funcţiile publice prevăzute la alin. (1) lit. e) şi f), precum şi alte funcţii publice prevăzute în reglementările specifice.
(3) Funcţiile publice prevăzute la alin. (1) lit. a) se pot stabili şi în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică locală care au un număr de minimum 150 de posturi." :)
@mihaicalinescu2005
Aveti dreptate, asa arata art. 13 din Legea nr. 188/1999 in programul de legislatie, cu urmatoarea explicatie a CTCE care actualizeaza acest program: "Litera d) a alin. (1) al art. 13 a revenit la forma iniţială datorită încetării efectelor juridice ale pct. 1 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 105 din 6 octombrie 2009 (...) conform Deciziei Curtii Constitutionale nr. 1.629 din 3 decembrie 2009 (...)."
Problema este ca o Decizie a CCR nu poate produce asemenea efecte, ea constata doar ca o prevedere este neconstitutionala, prevedere care, in speta discutata, a incetat sa mai produca efecte intrucat nimeni nu a intervenit pentru modificarea ei.
:offtopic: In institutia publica in care lucrez am, de doua saptamani, un nou director coordonator (asta scrie in actul administrativ de numire). Intrucat stiu tot ce-am scris mai sus, eu trec pe toate actele doar "director". Cam asta este situatia in deconcentrate.
Constitutia Romaniei
"ARTICOLUL 147
(1) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare, precum şi cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituţionale, îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept. "
Logic....dupa termenul de 45 de zile, in care dispozitiile art. 13 lit d) din legea nr. 188/1999, nu au fost modificate.... ar trebui sa revina la forma initiala, nu?
Sau se abroga? Sau ce se intampla in astfel de situatii....ramane treaba in aer?
Off topic : la cate incalceli sunt in legislatia noastra...dreaq mai stie ce se aplica si ce nu.... :">