avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 590 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... CUMULARE FUNCTII CU MAJORARE SALARIU?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

CUMULARE FUNCTII CU MAJORARE SALARIU?

Buna ziua tuturor,
Tocmai am aflat (cu titlu confidential) ca in cadrul institutiei la care lucrez (fosta institutie finantata integral din venituri proprii, actualmente finantata integral de la bugetul de stat) unui coleg de-al meu ii reface directorul fisa postului pentru a i se cumula functia cu cea a unei colege care se afla in concediu legal de crestere si ingrijire a copilului de doi ani (pana la anul cand aceasta se va intoarce la munca). Toata smecheria asta se face in vederea majorarii salariului colegului cu aprox. 30-40% !!!. Trebuie sa existe vreun fond de salarii sau se ia din salariul colegei pentru a face acest artificiu? ESTE LEGAL ASA CEVA? Parca anul asta nu se acordau mariri de salariu, doar suntem intr-o mare criza financiara .......#-o

Nu suntem functionari publici, suntem personal contractual.
Va intreb cum se poate face legal asa ceva, in conditiile in care eu, atunci cand am revenit din CIC (in februarie 2010) m-au reangajat pe acelasi salariu pe care l-am avut cand am intrat in CIC, respectiv 1000 ron brut? Deci pentru mine nu s-au gasit bani, dar pentru acest coleg se gasesc ..... X-(X-(X-(

Va rog sa ma ajutati cu niste raspunsuri fiindca saptamana viitoare am urmatorul termen in procesul intentat angajatorului pt.recalcularea salariului si vreau sa ma leg si de acest lucru absolut aberant in opinia mea.
Si inca ceva: in cadrul procesului ar trebuie sa dovedesc ca institutia la care lucrez ii face aceasta favoare colegului meu?

Va multumesc !=D>



Ultima modificare: Marți, 29 Iunie 2010
ContSters134600, utilizator
Cel mai recent răspuns: ContSters134600 , utilizator 13:13, 30 Iunie 2010
Din cele enumerate de dvs, ma tem ca nu veti putea contesta foarte multe:

1) Cumulul de functii este perfect legal, chiar si in cadrul aceluiasi angajator ( conform art. 35 Codul Muncii);
2) La fel de legala este si plata unui spor la salariu (maxim 50 %) pentru exercitarea si a unei altei functii ( conform art 41, alin 3, lit f, Contractul Colectiv de Munca Unic National);
3) Mai mult decat atat angajatorul poate afirma ca, prin aceasta masura, practic face economii la fondul de salarii al unitatii, nemaifiind nevoie sa angajeze alt salariat sau chiar sa-i plateasca celui care cumuleaza 2 functii salariul intreg aferent functiei cumulate.
Ultima modificare: Marți, 29 Iunie 2010
Edbah, utilizator
Multumesc pt.raspuns, dar am niste nelamuriri. Colegului i se poate da un spor chiar si acum cand se presupune ca s-a aplicat legea unica a salarizarii 330/20009 de unde reiese ca nu se dau sporuri anul acesta ??!!??
Sa inteleg ca pt.unii e muma, pentru altii ciuma? Mie directorul mi-a spus ca ii pare rau fiindca sunt in aceasta situatie si ca nu a putut face nimic pt.a mi se mari salariul, dar ma intreb oare de ce nu s-a gandit la mine cand a avut in vedere cumulul de functii si implicit marirea de salariu? Si aici trebuie sa precizez fiind important faptul ca, colegul meu este administrator si i se va face cumul de functii cu cea de referent (in paranteza fie spus, ce are ... cu prefectura? ) DAR EU SUNT REFERENT, NU CREDETI CA AS FI MAI INDREPTATITA SA PRIMESC EU O MARIRE DE SALARIU SI SA PREIAU ATRIBUTIILE COLEGEI? Sa fie oare din cauza faptului ca ma judec cu institutia pt.recalcularea salariului? Dvs. ce credeti? Nu vi se pare ca directorul o face intentionat ?
Ultima modificare: Marți, 29 Iunie 2010
ContSters134600, utilizator
Art. 17. -
(1) Personalului care s-a aflat in concediu platit pentru cresterea si ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 7 ani, in cazul copilului cu handicap, precum si personalului ale carui raporturi de munca sau raporturi de serviciu au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, i se acorda, la reluarea activitatii, salariul de baza aferent gradului sau treptei profesionale in care a fost incadrat anterior suspendarii.
(2) Pentru personalul prevazut la alin. (1), gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca se stabileste conform legilor specifice.(Legea 330/2009)

Noutatile zilei

1.

Administratie, azi
Aproape 2,8 miliarde de euro nerambursabili vor ajunge la beneficiarii...
2.

Fiscal, azi
30 iunie 2010 – ultima zi pentru depunerea formularului 205

toate noutatile
Parlamentul Romaniei
Legea 330 din 5 noiembrie 2009 (Legea 330/2009)

- cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice

Publicat in Monitorul Oficial 762 din 9 noiembrie 2009 (M. Of. 762/2009)

LegeStart prezinta actul doar in varianta publicata in Monitorul Oficial. Pentru versiunea consolidata a actului va recomandam sa consultati Indaco LEGE Online.
Textele in format electronic ale actelor normative publicate pe acest site formeaza obiectul dreptului de autor al INDACO SYSTEMS si copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului.
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

PARTEA I
CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. -
(1) Prezenta lege are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem unitar de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar platit din bugetul general consolidat al statului.
(2) Incepand cu data intrarii in vigoare, in tot sau in parte, a prezentei legi, drepturile salariale ale personalului prevazut la alin. (1) sunt si raman in mod exclusiv cele prevazute in prezenta lege.
(3) Partea a II-a a prezentei legi reglementeaza sistemul unitar de salarizare pentru o perioada tranzitorie, pana cand sistemul va fi simplificat si imbunatatit in conformitate cu partea a III-a a prezentei legi.
Art. 2. -
(1) Dispozitiile prezentei legi se aplica:
a) personalului din autoritati si institutii publice, respectiv Parlamentul, Administratia Prezidentiala, autoritatea judecatoreasca, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, alte autoritati publice, autoritati administrative autonome, precum si institutiile din subordinea acestora, finantate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
b) personalului din autoritati si institutii publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
c) personalului din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii.
(2) Dispozitiile prezentei legi nu se aplica Bancii Nationale a Romaniei, Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
(3) Intra in categoria personalului din sectorul bugetar personalul incadrat pe baza contractului individual de munca, personalul care ocupa functii de demnitate publica si asimilat acestuia, precum si personalul care beneficiaza de statute speciale, inclusiv functionarii publici.
Art. 3. - Sistemul de salarizare reglementat prin prezenta lege are la baza urmatoarele principii:

Fii informat in timp real cu ultimele aparitii legislative
Inscrie-te la newsletter
Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza

a) caracterul unitar, in sensul ca reglementeaza salarizarea tuturor categoriilor de personal din sectorul bugetar, prin luarea in considerare a drepturilor de natura salariala stabilite prin acte normative speciale in sistemul de salarizare reglementat de prezenta lege;
b) suprematia legii, in sensul ca drepturile de natura salariala se stabilesc numai prin norme juridice de forta legii;
c) luarea in considerare a sporurilor, a adaosurilor salariale, a majorarilor, a indemnizatiilor cu caracter general sau special, precum si a altor drepturi de natura salariala, recunoscute sau stabilite, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, prin hotarari judecatoresti, prin acte de negociere colectiva, precum si prin alte modalitati, acestea regasindu-se la un nivel acceptat, potrivit principiilor prezentei legi, in salariul brut sau, dupa caz, in salariul de baza, in solda functiei de baza sau in indemnizatia lunara de incadrare;
d) echitate si coerenta, prin crearea de oportunitati egale si remuneratie egala pentru munca de valoare egala pe baza principiilor si normelor unitare privind stabilirea si acordarea salariului si a celorlalte drepturi de natura salariala ale personalului din sectorul bugetar;
e) sustenabilitate financiara, prin stabilirea de majorari salariale in baza legilor speciale anuale, astfel incat ponderea in produsul intern brut a cheltuielilor de personal aferente personalului din sectorul bugetar sa se reduca progresiv la un nivel sustenabil.
Art. 4. - Raportul intre salariul de baza minim si cel maxim in sectorul bugetar este de 1 la 12.
Art. 5. - Prin legile speciale prevazute la art. 7 alin. (1) se stabilesc majorari salariale anuale, astfel incat ponderea in produsul intern brut prognozat a cheltuielilor de personal aferente personalului din sectorul bugetar sa se reduca progresiv, de la 9,40% in anul 2009 la 8,70% in anul 2010, la 8,16% in anul 2011, la 7,88% in anul 2012, la 7,58% in anul 2013, la 7,34% in anul 2014 si la 7,00% in anul 2015 si in anii urmatori.

PARTEA a II-a
CAPITOLUL II
Reglementari comune


Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Programul de facturare Nr. 1 - Indaco Econ
Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza Programul de facturare Nr. 1 - Indaco Econ

Art. 6. - Reglementarile din cuprinsul prezentei legi au ca scop si finalitate urmatoarele:
a) armonizarea sistemului de salarizare a personalului din sectorul bugetar in raport cu importanta, raspunderea, complexitatea activitatii si nivelul studiilor necesare pentru desfasurarea activitatii;
b) stabilirea salariului de baza, a soldelor functiilor de baza si a indemnizatiilor lunare de incadrare, ca principal element al castigului salarial, prin includerea in acestea, dupa caz, a unor sporuri, majorari sau indemnizatii cu caracter general;
c) realizarea ierarhiei salariilor functiilor de baza, a soldelor si a indemnizatiilor lunare de incadrare, atat intre domeniile de activitate, cat si in cadrul aceluiasi domeniu, in functie de complexitatea si importanta activitatii desfasurate, avand la baza urmatoarele criterii:
-nivelul studiilor si al competentelor;
-importanta sociala a muncii;
-complexitatea si diversitatea activitatilor;
-responsabilitatea si impactul deciziilor;
-expunerea la factori de risc;
-incompatibilitatile si conflictele de interese;
-dificultatea activitatilor specifice;
-conditiile de acceptare pe post;
d) transparenta mecanismului de stabilire a salariului de baza, a soldelor functiilor de baza si a indemnizatiilor lunare de incadrare, precum si a celorlalte drepturi salariale;
e) compatibilizarea procesului de descentralizare cu principiile prevazute de prezenta lege;
f) diferentierea salariilor de baza, a soldelor functiilor de baza si a indemnizatiilor lunare de incadrare in functie si de nivelul la care se presteaza activitatea: central, teritorial si local.
Art. 7. -
(1) Aplicarea prevederilor prezentei legi se realizeaza etapizat in perioada 2010-2015, prin modificarea succesiva, dupa caz, a salariilor de baza, a soldelor functiilor de baza pentru personalul militar si a indemnizatiilor lunare de incadrare, prevazute in anexele la prezenta lege, stabilite anual prin legi speciale.
(2) Realizarea trecerii de la actualul sistem de salarizare la noul sistem de salarizare se efectueaza in mod etapizat, astfel incat in perioada de implementare a prezentei legi nicio persoana sa nu inregistreze o diminuare a salariului brut de care beneficiaza potrivit actualelor reglementari.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Preturile de transfer
Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza

Art. 8. - In anul 2010, majorarea salariilor, a soldelor functiilor de baza si a indemnizatiilor se va face numai pentru acelea care au un nivel mai mic de 705 lei/luna si fara a depasi aceasta valoare.
Art. 9. -
(1) In limita fondurilor bugetare alocate prin bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, ordonatorii principali de credite repartizeaza pentru personalul bugetar din aparatul propriu si din unitatile subordonate sumele destinate cheltuielilor salariale.
(2) Gestiunea sistemului de salarizare a personalului bugetar se asigura de fiecare ordonator principal de credite cu incadrarea in resursele financiare alocate anual prin legile privind bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale sau prin reglementari specifice domeniului.
Art. 10. - Monitorizarea si controlul aplicarii prevederilor legale privind salarizarea personalului bugetar se realizeaza de catre Guvern, prin Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si Ministerul Finantelor Publice, potrivit atributiilor din domeniul de activitate al acestor institutii.

CAPITOLUL III
Elementele sistemului de salarizare

Art. 11. -
(1) Sistemul de salarizare reglementeaza remunerarea personalului din sectorul bugetar in raport cu munca depusa, cu cantitatea si calitatea acesteia, cu importanta sociala a muncii, cu conditiile concrete in care aceasta se desfasoara, cu rezultatele obtinute, precum si cu principiile prevazute la art. 6.
(2) Sistemul de salarizare cuprinde salariile de baza, soldele functiilor de baza si indemnizatiile lunare de incadrare, sporurile, premiile, stimulentele si alte drepturi, corespunzatoare fiecarei categorii de personal din sectorul bugetar.
Art. 12. -
(1) Coeficientii de ierarhizare pe baza carora se stabilesc salariile de baza, soldele functiilor de baza si indemnizatiile lunare de incadrare, sporurile si alte drepturi specifice fiecarui domeniu de activitate sunt prevazuti in anexele nr. I, nr. I/1, nr. I/2, nr. I/3, nr. I/4, nr. II, nr. II/1.1, nr. II/1.2, nr. II/1.3, nr. II/1.4, nr. II/2, nr. II/3, nr. II/4.1, nr. II/4.2, nr. II/4.3, nr. II/4.4, nr. II/4.5, nr. II/4.6, nr. II/4.7, nr. II/5, nr. II/6, nr. II/7, nr. II/8, nr. II/9, nr. II/10, nr. II/11, nr. II/12, nr. II/13, nr. II/14, nr. III, nr. III/1, nr. III/2, nr. III/3, nr. III/4, nr. IV, nr. IV/1A, nr. IV/1B, nr. IV/1C, nr. IV/2, nr. IV/3A, nr. IV/3B, nr. IV/4, nr. IV/5, nr. IV/6, nr. V, nr. V/1, nr. V/2, nr. V/3, nr. V/3A, nr. V/4, nr. VI, nr. VI/1-7, nr. VII, nr. VII/1, nr. VIII, nr. VIII/1, nr. IX, nr. IX/1, nr. IX/2, nr. IX/3, nr. IX/4, nr. X, nr. X/1, nr. XI, nr. XI/1, nr. XII, nr. XII/1, nr. XII/2, nr. XII/3 si nr. XIII.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Solutia software de gestiune parc auto
Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza Solutia software de gestiune parc auto

(2) Valoarea coeficientului de ierarhizare 1,00 pentru anul 2010 este de 705 lei, iar cresterea coeficientului de ierarhizare 1,00 dupa anul 2010 va fi conditionata de reducerea numarului de angajati, necesara realizarii tintelor anuale privind ponderea cheltuielilor de personal in produsul intern brut prevazute la art. 5, in vederea atingerii unui nivel al coeficientului de ierarhizare 1,00 de 1.100 lei in 2015.
(3) In anul 2010, salariile, soldele si indemnizatiile lunare de incadrare se stabilesc potrivit art. 30 alin. (5), fara a fi utilizati coeficientii de ierarhizare prevazuti in anexele la prezenta lege.

SECTIUNEA 1
Salariile de baza, soldele functiilor de baza si indemnizatiile
lunare de incadrare

Art. 13. -
(1) Salariile de baza se diferentiaza pe functii in raport cu nivelul pregatirii profesionale, experienta si raspunderea in munca, precum si cu nivelul de complexitate a activitatii specifice fiecarui post.
(2) In cadrul fiecarei functii, salariile de baza se diferentiaza pe grade in cazul studiilor superioare, studiilor superioare de scurta durata si pe trepte profesionale in cazul studiilor medii, astfel incat sa se asigure posibilitatea diferentierii salariilor de baza individuale in raport cu nivelul pregatirii profesionale a fiecarei persoane si cu experienta acesteia in munca. De regula, se utilizeaza 2-3 grade si, respectiv, 2-3 trepte profesionale.
(3) In cadrul fiecarui grad sau al fiecarei trepte profesionale, diferentierea salariilor de baza se face pe un numar de 5 gradatii, corespunzatoare celor 5 transe de vechime in munca, prevazute la art. 16, cu exceptia functiilor publice, unde se utilizeaza 3 grade profesionale si 3 trepte de salarizare.
(4) Salariile de baza, soldele functiilor de baza si indemnizatiile lunare de incadrare se determina prin inmultirea coeficientilor de ierarhizare prevazuti pentru fiecare functie cu valoarea coeficientului 1,00, rotunjindu-se din leu in leu, in favoarea salariatului.
Art. 14. - Diferentierea salariilor de baza, a soldelor functiilor de baza si a indemnizatiilor lunare de incadrare se realizeaza prin utilizarea unor coeficienti de ierarhizare cuprinsi in intervalul 1,00, pentru functia cu cea mai mica responsabilitate, si 12,00, pentru functia cu cea mai mare responsabilitate in stat.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Ghidul finantarilor europene.
Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza

Art. 15. -
(1) Pentru personalul care ocupa o functie de conducere, diferentierea salariilor de baza se face potrivit art. 13, utilizandu-se doua niveluri de salarizare corespunzatoare celor doua grade, respectiv trepte de salarizare in cazul functionarilor publici, care contin indemnizatia de conducere, sporul de vechime, precum si sporurile cuprinse in coeficientii de ierarhizare, prevazuti in anexele la prezenta lege.
(2) Nivelul de salarizare corespunzator gradului, respectiv celor doua trepte de salarizare in cazul functionarilor publici se stabileste de ordonatorul principal de credite, potrivit prevederilor prezentei legi.
Art. 16. -
(1) Transele de vechime in munca, in functie de care se acorda cele 5 gradatii, sunt urmatoarele:
-de la 3 la 5 ani;
-de la 5 la 10 ani;
-de la 10 la 15 ani;
-de la 15 la 20 ani;
-peste 20 ani.
(2) Gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca se plateste cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca prevazuta la transa respectiva.
(3) Pentru acordarea gradatiei corespunzatoare transei de vechime in munca, angajatorul va lua in considerare integral si perioadele lucrate anterior in alte domenii de activitate decat cele bugetare.
Art. 17. -
(1) Personalului care s-a aflat in concediu platit pentru cresterea si ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 7 ani, in cazul copilului cu handicap, precum si personalului ale carui raporturi de munca sau raporturi de serviciu au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, i se acorda, la reluarea activitatii, salariul de baza aferent gradului sau treptei profesionale in care a fost incadrat anterior suspendarii.
(2) Pentru personalul prevazut la alin. (1), gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca se stabileste conform legilor specifice.

SECTIUNEA a 2-a
Sporuri

Art. 18. - Personalul care, potrivit programului normal de lucru, isi desfasoara activitatea in timpul noptii, intre orele 22,00 si 6,00, beneficiaza pentru orele lucrate in acest interval de un spor pentru munca prestata in timpul noptii de 25% din salariul de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin 3 ore de noapte din timpul normal de lucru.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Blacklist-trans.com Singurul portal international de incidente
Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza Blacklist-trans.com Singurul portal international de incidente

Art. 19. -
(1) Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru de catre personalul incadrat in functii de executie sau de conducere se compenseaza cu timp liber corespunzator.
(2) In cazul in care munca prestata peste durata normala a timpului de lucru nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzator, conform alin. (1), aceasta se plateste in luna urmatoare, cu un spor de 75% aplicat la salariul de baza.
(3) Munca prestata peste durata normala a timpului de lucru si sporul prevazute la alin. (2) se pot plati numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de seful ierarhic, fara a se depasi 360 de ore anual. In cazul prestarii de ore suplimentare peste un numar de 180 de ore anual este necesar acordul sindicatelor reprezentative sau, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor, potrivit legii.
(4) La locurile de munca la care durata normala a timpului de lucru a fost redusa, potrivit legii, sub 8 ore pe zi, depasirea programului de lucru astfel aprobat se poate face numai temporar, fiind obligatorie compensarea cu timp liber corespunzator.
(5) Prevederile alin. (1) nu se aplica persoanelor salarizate prin plata cu ora sau prin cumulul de functii in aceeasi unitate, la functia cumulata.
Art. 20. - Munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, in cadrul schimbului normal de lucru, se plateste cu un spor de 100% din salariul de baza al functiei indeplinite. Munca astfel prestata si platita nu se compenseaza si cu timp liber corespunzator.
Art. 21. - Pentru activitatea desfasurata de nevazatorii cu handicap accentuat, in cadrul programului normal de lucru, se acorda un spor de 15% din salariul de baza.
Art. 22. - Sporurile, majorarile, precum si indemnizatiile de conducere care, potrivit prezentei legi, sunt incluse in salariul de baza, in solda functiei de baza sau in indemnizatia lunara de incadrare, dupa caz, sunt prevazute in notele din cuprinsul anexelor la prezenta lege.
Art. 23. -
(1) Suma sporurilor acordate cumulat pe total buget pentru fiecare ordonator principal de credite nu poate depasi 30% din suma salariilor de baza, a soldelor functiilor de baza sau a indemnizatiilor lunare de incadrare, dupa caz.

Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Codul Fiscal 2009-2010
Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza

(2) Suma sporurilor si indemnizatiilor individuale nu va depasi 30% din salariul de baza, solda functiei de baza sau indemnizatia lunara de incadrare.
(3) Guvernul poate aproba depasiri ale limitei prevazute la alin. (2) pentru anumite categorii de personal si pentru conditii temporare de munca care fac necesara acordarea unei plati suplimentare, cu respectarea limitei prevazute la alin. (1).

SECTIUNEA a 3-a
Premii

Art. 24. -
(1) Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare in limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului prevazut in statul de functii, cu incadrare in fondurile aprobate prin buget. Premiile se pot acorda in cursul anului salariatilor care au realizat sau au participat direct la obtinerea unor rezultate deosebite in activitatea institutiei. Sumele neconsumate pot fi utilizate in lunile urmatoare, in cadrul aceluiasi an bugetar.
(2) Premiile individuale se stabilesc de catre ordonatorii de credite in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie de catre ordonatorul principal de credite, cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, cu consultarea reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale.
Art. 25. -
(1) Pentru activitatea desfasurata, personalul beneficiaza de un premiu anual egal cu media salariilor de baza sau a indemnizatiilor de incadrare, dupa caz, realizate in anul pentru care se face premierea.
(2) Pentru personalul care nu a lucrat tot timpul anului, premiul anual se acorda proportional cu perioada in care a lucrat, luandu-se in calcul media salariilor de baza brute lunare realizate in perioada in care a desfasurat activitate.
(3) Premiile anuale pot fi reduse sau nu se acorda in cazul persoanelor care in cursul anului au desfasurat activitati profesionale nesatisfacatoare ori au savarsit abateri pentru care au fost sanctionate disciplinar. Aceste drepturi nu se acorda in cazul persoanelor care au fost suspendate sau inlaturate din functie pentru fapte imputabile lor.
(4) Plata premiului anual se va face pentru intregul personal salarizat potrivit prezentei legi, incepand cu luna ianuarie a anului urmator perioadei pentru care se acorda premiul.


Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza
Calculatia costurilor oe centre de profit
Sustine gratuitatea acestui serviciu si acceseaza

SECTIUNEA a 4-a
Alte drepturi

Art. 26. -
(1) In cazuri exceptionale, posturile vacante si temporar vacante pot fi ocupate si prin cumul de functii, de personal angajat prin concurs sau examen, cu respectarea prevederilor legale privind cumulul de functii si a celor referitoare la ocuparea posturilor vacante.
(2) Posturile vacante si temporar vacante din unitatile sanitare publice, din unitatile de asistenta sociala si medico- sociala, de cultura si invatamant, care nu au putut fi ocupate prin concurs, pot fi ocupate prin cumul si de catre persoane din aceeasi unitate.
Art. 27. - Angajarea personalului prin cumul de functii in cazul in care o parte din programul functiei cumulate se suprapune celui corespunzator functiei in care este incadrat se face cu acordul conducerii unitatii la care persoana in cauza are functia de baza.(tot Legea 330/2009)

scuza-ma nu stiu de unde au aparut acele articole,va uitati doar la art 17 si 26( ultimul postat) si inca o data scuze greseala de copiere.
Sporul de pana la 50% pentru cumulul de functii se poate acorda doar daca a fost prevazut in ccm-ul institutiei, nu doar pentru ca exista in CCMUN 2007/2010. Totusi, fiind vorba de un spor salarial neprevazut de legea 330, inclin sa cred ca se mai poate aplica doar la privati (legea 330 prevede cumulul de functii, dar nu si cum se plateste acesta)...

Alte discuții în legătură

Ce este coeficient de salarizare? ce este clasa de salarizare?convertibilitate? gusterita gusterita dupa noua lege a salarizarii cum este de exemplu clasa 50 ? ce coeficient ii corespunde? ce valoare are conform legii de salarizare clasa 50 in administratie? (vezi toată discuția)
Salariu asistent personal debutant corina.trandafir corina.trandafir care este legea ce reglementeaza salariul minim al asistentilor personali debutanti angajati la stat?stie cineva cum se calculeaza? (vezi toată discuția)
Proiect lege salarizare personal bugetar 2011... salariunesimtit salariunesimtit Sa ne reamintim istoria recenta a \"salariilor nesimtite\" din sectorul bugetar: 1. OUG nr. 71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii ... (vezi toată discuția)