avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 850 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie pentru limita de varsta?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie pentru limita de varsta?

Buna ziua .
Am 49 de ani si 22 ani si 6 luni de servici , am o boala de inima congenitala . Sunt pensionata medical din 2003 si pensie de handicap gr. II. Am inteles ca fiind boala din nastere si avand o vechime in munca de peste 10 ani , pot iesi la pensie definitiv .As dori , va rog , cateva relatii in acest sens si unde ar trebui sa ma adresesz in cazul in care as avea acest drept .
Va multumesc .
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 16:56, 6 Iulie 2010
Va rog sa reveniti cu urmatoarele date:
-data exacta a nasterii;
-gradul de handicap (grav, mediu sau accentuat).
Va rog sa precizati daca ati fost incadrata in grad de handicap inainte de a realiza stagiul de 22 de ani si 6 luni, adica inainte de a va angaja.

Ultima modificare: Sâmbătă, 3 Iulie 2010
Gabriela Pintea, Consilier juridic
Data nasterii - 7 nov 1960
gradul de handicap - accentuat
Am fost incadrata in grad de handicap dupa stagiul de 22 de ani si 6 luni
Multumesc frumos
Daca ati fost incadrata in grad de handicap dupa ce ati realizat stagiul de 22 de ani si 6 luni, nu va sunt aplicabile prevederile art. 47 din Legea nr. 19/2000 care prevede reducerea varstelor standard de pensionare in functie de gradul handicapului.

Potrivit actualelor prevederi legale, puteti beneficia de pensie pentru limita de varsta la 60 de ani; stagiul complet de cotizare este de 30 de ani iar stagiul minim de cotizare este de 15 ani.