1. Este obligatoriu angajarea unui contabil la SRL-uri ? (aşa am auzit eu în stânga şi în dreapta)….. Dacă este adevărat, ce fel de contabil trebuie să-şi angajeze (contabil autorizat, expert contabil sau îşi poate angaja un contabil care nu este nici autorizat şi nici expert dar are liceul economic şi 15-20 de ani vechime, …)? Îl poate angaja cu c.i.m. de 2 ore, sau… cum ? Se ţine cont de cifra de afaceri ? Care este temeiul legal ?
2. ªi dacă tot am deschis acest subiect, vă rog sa-mi spuneţi dacă pentru mine este corectă şi legală următoarea situaţie: am un SRL, cu cifră de afaceri < 50.000 euro (CAEN principal 7485) şi am contract de prestări de servicii pentru lucrările de contabilitate cu o firmă (tot SRL) care are ca obiect principal de activitate CAEN 741, iar prestatorul de servicii este asociatul unic al acestei firme care este un contabil cu liceu economic, cu 20 de ani vechime în contabilitate şi câteva diplome pentru cursuri de contabilitate, atestate de ministerul muncii. Eu semnez la administrator iar prestatorul îmi semnează la întocmit toate actele contabile, inclusiv bilanţul. Menţionez că în contractul dintre noi este stipulat că prestatorul răspunde pentru tot ceea ce scrie şi semnează.
☺ Dar dacă cifra de afaceri ar fii < 100.000 euro sau > 100.000 euro (poate într-o zi…… ajung şi eu la aceste cifre) ??????!!!!!!
Cu tot respectul datorat, vă mulţumesc anticipat !
Daca semnati dumneavoastra inseamna ca raspunderea cade pe dumneavoastra.
Este corect sa aveti incheiat contract cu un prestator de servicii contabile, in acest caz nu e nevoie sa aveti contabil angajat.
Prestatorul dv. nu are competenta in a certifica bilanturile. Pentru asta trebuie calitatea de expert contabil.
sediul materiei raspunsurilor:legislatia societatilor comerciale (cu modif si compl la zi) , codul fiscal si de procedura fiscala. cifra de afaceri este incidenta fata de alte aspecte. contabilitatea firmei ar fi notiune lipsita de continut daca nu ati avea activitate efectiva. afaceri prospere!
Va rog sa-mi spuneti daca, conform legii contabilitatii in varianta modificata, administratorul mai poate tine contabilitatea, pana la bilant ,in cazul in care firma nu are angajati si este platitoare de impozit pe profit ?
Pun aceasta intrebare, deoarece prin Legea nr. 259 din 19 iulie 2007, pentru modificarea şi completarea Legii contabilităţii nr. 82/1991, au fost aduse modificari la art. 10, alineatele (2), (3), unde se precizeaza:
- ''(2) Contabilitatea se organizează şi se conduce, de regulă, în compartimente distincte, .......'' ; si
- ''(3) Contabilitatea poate fi organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări de servicii ....''
( deci nu se precizeaza ca fiind obligatoriu, ci '' ...de regula... si ...poate fi....'') ,
iar art. 10 alin (1) din Legea 82, republicată nu este abrogat , respectiv :
- ''(1)Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.".
Acest aliniat nu s-a modificat; iar administratorul putea tine contabilitatea firmei, daca se pricepea, pana la o anumita valoare a cifrei de afaceri ).
Cu stima.