avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 729 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... alocatia copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

alocatia copilului

buna am si eu o intrebare...
am nascut pe 4 iulie anul acesta marti 13 iulie am mers la primarie sa fac dosarele pentru alocatia copilului ce dreputio are copilul fiind si primul copil?
in plus eu sunt studenta la zi si am inteles ca am dreptul la indemnizatia de cresterea copilului....
cand se face acest dosar?
dar cel de alocatie complementara? doamna aceea de la asistenta sociala a zis ca cel de alocatie complementara....sa il fac in septembrie si cel de indemnizatie in august e adevarat?
sotul nu lucreaza si nici eu .....
ce acte imi trebuie si ce dosare trebuie sa fac? va multumesc frumos....
Cel mai recent răspuns: adinamiia , utilizator 12:19, 17 Iulie 2010
Cererile pentru acordarea indemnizatiei si documentele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare se depun la primaria pe raza careia solicitantul isi are domiciliul.

Actele necesare
-actul de identitate al solicitantului;
-certificatul de nastere al copilului si, dupa caz, livretul de familie;
-certificatul de persoana cu handicap al copilului, dupa caz;
-adeverinta eliberata de autoritatile competente sau de catre angajator, dupa caz, din care sa rezulte indeplinirea conditiilor;
-adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate sau, dupa caz, alte dovezi, din care sa reiasa ultima zi de concediu de maternitate;
-declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca solicitantul nu beneficiaza in acelasi timp de indemnizatie de maternitate
-declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca celalalt parinte natural sau, dupa caz, o alta persoana (parinte adoptiv, tutore) nu beneficiaza de aceleasi drepturi;
-declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului si ca acesta nu este incredintat sau dat in plasament nici unui organism privat autorizat sau serviciu public autorizat ori unei persoane fizice;
-dovada eliberata de autoritatile competente, de angajatori sau, dupa caz, declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului;
-dovada eliberata de autoritatile competente sau, dupa caz, declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca solicitantul realizeaza venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
-dovada eliberata de autoritatile competente sau de catre angajator, dupa caz, din care sa rezulte incadrarea solicitantului intr-una din situatiile speciale de eligibilitate (au beneficiat in ultimele 12 luni de indemnizatie de somaj, si-au insotit sotul/sotia intr-o misiune permanente in strainatate etc.)
-alte acte necesare, dupa caz, stabilirii dreptului, prevazute in normele metodologice pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta.

Indemnizatia pentru cresterea copilului se plateste:
-incepand cu ziua urmatoare celei in care inceteaza, conform legii, concediul de maternitate, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data
-incepand cu data nasterii copilului, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data, in cazul persoanelor care nu indeplinesc conditiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate si a indemnizatiei aferente
-incepand cu data adoptiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau incredintarii, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la data la care s-au aprobat ori, dupa caz, s-au instituit masurile de protectie a copilului
-de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situatii, inclusiv pentru cazul in care cererea a fost depusa peste termenele prevazute mai sus
multumesc pentru acest raspuns si va rog sa oimi ziceti daca pot beneficia si de alocatia coomplementara si de cand pot beneficia de ea

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Tataul copilului poate intra in concediu ingrijire copil daca este angajat la firma lui? vera_szokoly vera_szokoly Am un copil de trei saptamani, nu sunt casatorita cu tatal copilului, dar el este trecut pe certificatul de nastere.Locuim impreuna cu el si cu copilul, iar ... (vezi toată discuția)
Indemnizatie crestere copil Alinalexandra Alinalexandra Buna ziua! In primul rand trebuie sa mentionez ca sunt studenta si ca nu am lucrat niciodata. Curiozitatea mea ar fi daca in cei 2 ani alocati cresterii ... (vezi toată discuția)
Indemnizatie crestere copil alexandra1234 alexandra1234 Buna ziua, as dori sa stiu care sunt actele necesare pt acordarea indemnizatiei de crestere a copilului. multumesc! (vezi toată discuția)