Buna ziua!Am un abonament de telefonie+internet la zapp si am sunat azi sa reziliez contractul si mi-au raspuns ca trebuie sa platesc 150 euro taxa deoarece contractul este inca in vigoare. Intrebarea mea este daca mai pot invoca scuza cu taxa de rezilere si ce as putea face. Va multumesc!
Operatorii de telefonie mobila spun ca, ca si pana in prezent, contractul se poate denunta inainte de terminarea perioadei minime contractuale, cu plata de despagubiri egale cu valoarea abonbamentului inmultita cu restul lunilor ramase pana la expirarea perioadei minime contractuale. Noile prevederi ale legii se refera la despagubirile stabilite intr-o suma fixa, in timp ce despagubirile solicitate de catre Operator reprezinta o suma variabila, raportata la momentul la care intervine denuntarea. In cadrul legii se pastreaza ,,dreptul partilor la justa despagubire in cazul exercitarii dreptului de denuntare" deci si dreptul operatorului de telefonie mobila de a recupera prejudiciul suferit in cazul denuntatii inainte de termen. Despagubirile solicitate de operatorul de telefonie mobila se justifica prin costurile pe care societatea si le-a asumat in momentul acordarii unei oferte pe o anumita perioada: subventia telefonului sau contravaloarea serviciilor incluse gratuit.
Legislatia se aplica atat pentru contractele semnate incepand cu data publicarii cat si pentru cele semnate anterior; contractele semnate pana in prezent nu au penalitati trecute in sume fixe; penalitatile reprezinta o justa despagubire pentru incetarea contractului inainte de termen.
Prin perceperea penalitatilor, dreptul de denuntare nu este restrans sau negat iar pe de alta parte obligatiile contractuale legale asumate de utilizator trebuie respectate.
Operatorii in continuare sustin ca incetarea se va face conform clauzelor contractuale, cu plata de penalitati.
Va spun asta ca sa stiti la ce sa va asteptati si cum sa ii combateti.
Conform Legii nr. 161/2010, este abuziva clauza contractuala conform careia consumatorii trebuie sa plateasca o taxa de reziliere a contractului de prestari servicii, in suma fixa, in situatia cererii de reziliere inainte de expirarea perioadei minime contractuale.
Prestatorul de servicii poate insa demonstra ca suma fixa mentionata in contract acopera doar costurile beneficiilor acordate consumatorului.
Va puteti adresa Comisariatului pt Protectia Consumatorului din judetul dumneavoastra. Posibilitatile lor de a actiona in astfel de cazuri sunt limitate insa;
astfel, in ipoteza in care prestatorul nu demonstreaza ca taxa ceruta acopera doar costurile beneficiilor, comisarii vor incheia un proces-verbal de constatare in care precizeaza ca exista indicii privind existenta unei clauze abuzive. Acest act se trimite la judecatorie, care eventual, poate sa constate clauza abuziva, sau dimpotriva. Procesul va dura in jur de 1 an.
Cred ca s-a dat prea multa importanta acestui act normativ si nu s-a explicat indeajuns eficienta acestuia.
Actiunea in constatare a clauzei abuzive, o puteti formula si in nume propriu (in temeiul Legii nr. 193/2000), in situatia in care nu doriti ca va adresati protectiei consumatorilor.