Suntem un SRL, si conform OPANAF 2101/2010 pentru inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari trebuie sa depunem cazierele judiciare al actionarilor. Desi s-au depus toate eforturile in acest sens nu am intrat in posesia tuturor cazierelor deoarece unii actionari au decedat sau altii refuza sa le puna la dispozitie. Avem in derulare atat contracte de achizitii intracomunitare cat si de livrari intracomunitare. Cum trebuie sa procedam in cazul achizitiilor intracomunitare? Furnizorul nu va avea un cod valid de TVA motiv pentru care ar trebui sa emita factura cu TVA. Pot recupera TVA din SM respectiv, sau furnizorul poate corecta factura dupa ce voi obtine nr. de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari? Deoarece nu am cod valid de TVA si nu pot aplica taxarea inversa datorez TVA in RO?
In cazul livrarilor intracomunitare, desi am un cod valid de TVA de la client pot aplica regimul de scutit cu drept de deducere, pot emite facturile fara TVA? Daca emit facturile cu TVA clientul poate beneficia de recuperarea TVA din RO, sau dupa inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari pot corecta TVA din facturi?