Buna ziua. Sunt interesat sa deschid o frizerie si as vrea sa stiu care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmez. Am auzit ca cea mai potrivita forma este PFA, costuri mici, avand in vedere ca e o frizerie de cartier. Totusi, daca deschid frizerie pe numele meu, am nevoie de vreun atestat, dip[loma de frizer? Nu am asa ceva, cu toate ca stiu sa tund si oricum o sa am 2 angajati pt asta. In rest, mai am nevoie avize de pe la SANEPID sau alte institutii? Va multumesc.
Pentru ca veti avea si angajati va trebui sa va infiintati ca forma de desfasurare a activitati dintre PFA, II si IF o II (INTREPRINDERE INDIVIDUALA).
Mergeti la Registrul Comertului acolo depuneti toate documentele.
Procedura pentru infiintarea PFA,II sau IF este data de OUG 44/2010 :
anexa la oug 44/2008 1.Documentaţia de susţinere a cererii de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării PFA
1.1.Carte de identitate sau paşaport - fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul
1.2.Document care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă etc. - copie legalizată
1.3.Declaraţie pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
1.4.Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale
1.5.Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experienţa profesională, dacă este cazul
2.Documentaţia de susţinere a cererii de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării întreprinderii individuale
2.1.Carte de identitate sau paşaport al titularului întreprinderii individuale - fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul
2.2.Document care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă etc. - copie legalizată
2.3.Declaraţie pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
2.4.Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale
2.5.Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experienţa profesională, dacă este cazul
3.Documentaţia de susţinere a cererii de înregistrare în registrul comerţului şi autorizare a funcţionării întreprinderii familiale
3.1.Carte de identitate sau paşaport al fiecărui membru - fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul
3.2.Document care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă etc. - copie legalizată
3.3.Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului, care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
3.4.Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale
3.5.Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experienţa profesională, dacă este cazul
3.6.Acordul de constituire şi procura specială, prevăzute la art. 29
4.Documente care atestă pregătirea sau experienţa profesională
Pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu documente cum sunt: diploma, certificatul sau adeverinţa, prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ, certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condiţiile legii, în vigoare la data eliberării acestuia, certificatul de competenţă profesională, cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privire la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberata de primarul localităţii respective în mod gratuit în cazul meseriilor tradiţionale artizanale, atestatul de recunoaştere şi/sau de echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate, atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ, orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.
Codul CAEN este 9602.
Impozitarea va fi la norma de venit, nu veti tine contabilitate in partida simpla...
Codul de meserie din Nomenclator este:
- 86A Servicii de frizerie cod CAEN 9602 .
NOTA:
Incepand cu 01 iulie 2010 norma de venit nu poate fi mai mica de 12 salarii minime pe economie adica de 12x600= 7200 lei /an
Impozite si contributii datorate:
- impozit pe venit 16% la norma de venit (deci, nu la venitul efectiv realizat);
- cas 10,5 % ( la norma de venit);
- cass 5,5% (la norma de venit);
- somaj 0,5% (la norma de venit).
Din ce stiu eu, iti trebuie si o diploma ceva, din care sa rezulte competenta de frizer, altfel iti dai seama ca in situatia in care apar probleme gen "accident de munca", pot raspunde si cei ce ti-au autorizat activitatea fara ca tu sa ai macar un certificat de atestare.Clietul cand vine la orice PFA, vine cu garantia ca persoana respectiva are macar cursurile minime si este autorizata (garantata) de autoritati.Nu pun la indoiala competenta profesionala, iti spun doar de actele necesare.
In rest foarte mare grija la DSP....la activitatea ta ....nu prea te iarta.
Eu in locul tau mi-as face Intreprindere individuala la norma de venit in prima faza.Apoi, daca doresti angajati....