Sunt PFA în sistem real, cu realizare de operațiuni care nu dau drept de deducere a TVA și derulez un contract de reprezentare cu un partener extern, din UE.
Aș vrea să aflu următoarele:
- modul de întocmire a facturii
- taxele pe care trebuie să la suport pentru venitul obținut
- alte considerente financiar-contabile ce trebuie să le am în vedere la derularea unui astfel de contract
Pentru a putea primi un raspuns trebuie sa mai faceti urmatoarele precizari,:
-sunteti inregistrat in scopuri TVA?
-ce fel de activitati desfasurati?
-partenerul extern este inregistrat in scopuri TVA in statul membru?
-sunteti pensionar conform Legii 19/2000???
Pentru a putea primi un raspuns trebuie sa mai faceti urmatoarele precizari,:
-sunteti inregistrat in scopuri TVA?
sunt inregistrat cu realizarea in exclusivitate de operatiuni care nu dau drept de deducere a TVA (venituri sub plafonul de 35000 Euro)
-ce fel de activitati desfasurati?
CAEN 3316&7112 - contractul are ca obiect servicii de reprezentare in Romania a partenerului extern, specializat in reparatii echipamente de aviatie, pentru prospectarea si intrarea pe piata romaneasca cu servicii de reparatii specifice activitatii de exploatare avioane
-partenerul extern este inregistrat in scopuri TVA in statul membru?
Da
-sunteti pensionar conform Legii 19/2000???
Pensia a fost stabilita conform legii 95/2008, art 12, drepturile fiind stabilite in baza legii 19/2000. In august 2010 in baza legii 119/2010 si HG 737/2010 s-a facut recalcularea si s-a stabilit ca pensia calculata initial a devenit pensie in intelesul legii 19/2000
pentru a putea presta astfel de servicii sunteti obligat sa va inregistrati in scopuri tva pentru servicii intracomunitare (asta nu inseamna ca deveniti platitor de tva in romania) si sa solicitati inscrierea in registrul operatorilor intracomunitari.
dupa ce obtineti codul de tva intracomunitar, veti factura fara tva, intrucat acest tip de servicii se incadreaza la regula generala de la art. 133, alin 2 cod fiscal si nu sunt impozabile in romania.
de asemenea, pana pe data de 15 a lunii urmatoare, sunteti obligat sa depuneti declaratia 390.
intrucat suneti pensionar, nu va sunt aplicabile prevederile art. III din OUG nr. 58/2010.
in aceste conditii, aveti de platit urmatoarele impozite si contributii:
1. impozit pe venit 16%, calculat asupra venitului net ( venit brut - cheltuieli deductibile) - in acest sens aveti obligatia sa conduceti evidenta in partida simpla
2. contributia la fondul de sanatate 5,5% din venitul net ( chiar daca OUG nr. 58/2010 nu va afecteaza, legea sanatatii nr. 95/2006 va este aplicabila)
Multumesc pentru informatii. Ca intotdeauna apar si alte intrebari:
1. Exista vreun fomular tipizat al MF pentru solicitarea inregistrarii in scopuri tva pentru servicii intracomunitare
2. Unde se face/depune aplicatia/solicitarea
3. Aprobarea solicitarii implica obtinerea codului de tva intracomunitar