Buna ziua,
Am rugamintea de a ma ajuta cu niste raspunsuri sustinute de un temei legal. Am un salariat a carui carte de munca s-a pierdut de catre ITM (cu ocazia scanarii). Salariatul a declarat-o pierduta in MO si a inceput demersurile pentru obtinerea de adeverinte de vechime. Problema pe care a intampinat-o a fost la un fost angajator: persoana care se ocupa de resurse umane refuza sa-i elibereze o adeverinta de vechime vizata de ITM. Motivatia este ca si-a facut datoria sa-i completeze cartea de munca in momentul in care era inca salariata societatii, iar acum nu are obligatia de a "umbla pe la itm" pentru un "fost" salariat. Mai sustine si ca ITM-ul nu certifica perioada dinainte de 1990 (??).
Ce ar putea face salariatul in situatia data?
Prin ce act normativ este obligat specialistul de resurse umane sa elibereze aceste adeverinte, chiar daca nu mai este salariata persoana in cauza (Codul Muncii art. 34 (5)?)?
DECRET Nr. 92 din 16 aprilie 1976 - privind carnetul de munca
ART. 20
(2) Conducerile unităţilor au obligaţia sa asigure organizarea corespunzătoare a arhivelor şi compartimentelor de lucru respective, în vederea satisfacerii operative a cererilor pentru eliberarea actelor privitoare la activitatea desfăşurată în cadrul raporturilor de munca.
*** Nu trebuie Viza ITM daca perioada este anterioara anului 1990.