Buna ziua. As dori sa stiu cum pot sa deduc TVA-ul pe firma (Asociatie familiala), in situatia in care are loc modernizarea sediului in care functioneaza firma (respectiv instalatia electrica, schimbat geamuri..., valoarea investitiei ridicandu-se la aproximativ 20.000 lei). Problema este ca sediul firmei unde are loc modernizarea este trecut pe persoana fizica (proprietara asociatiei familiale) si nu pe persoana juridica (asociatia familiala) si nu exista un contract de inchiriere, comodat intre persoana fizica si cea juridica. As dori sa stiu cum pot sa procedez in aceasta situatie pentru a deduce cheltuielile pe firma. Factura nu a fost emisa inca. Se mai poate face acum un contract de inchiriere? Va multumesc.
Pentru a recunoaste cheltuielile si de a deduce tva-ul, trebuie sa aveti contract incheiat (si inregistrat la finante) cu asociatia familiala specificand cota parte din suprafata care se inchiriaza.Puteti sa nu modificati factura pe asociatie, dar din valoarea ei faceti cota parte care reprezinta suprafata inchiriata.(ponderea)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.