lucrez intr-o institutie publica locala, la financiar pot fi sef birou? mentionez ca in organigrama figureaza 5 posturi + 1 post, dar sunt ocupate numai 4 ??????????
Legea 188/1999
Art. 112*) - (1) Numărul total al funcţiilor publice de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar al unităţii administrativ-teritoriale şi de şef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numărul total al funcţiilor publice.
(2) şi (3) *** Abrogate de O.U.G. Nr. 229/2008
_____________
*) La aprobarea structurii organizatorice a autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1), precum şi prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
a) pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie;
b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie;
c) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie;
d) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie.
Teoretic aveti dreptate,dar practic daca sunt posturi vacante atunci cum se justifica ?
Adica trebuie sa fie 5+1 posturi dar dintre acestea 1-2 nu sunt ocupate si totusi eu primesc 25% spor desi suntem doar 4 in loc de 6.Pai poate 4 sunt si in alte birouri si nu ia nimeni spor de sef birou sau sef serviciu.Aceasta practica este si la noi in primarie.Pentru ca unii nu vor sa fie numai sefi de birou ei sunt doar 6 dar seful este platit cu 30% fiind numit ca sef serviciu desi dupa nr. de subalterni el ar trebui sa fie sef birou.Da,numai ca are 2 posturi vacante si na,merge,ca e PDList.Eu zic ca nu e normal daca posturile nu sunt ocupate.
lg 161/2003 care reglementeaza numarul de posturi pe care trebuie sa le contina un birou sau serviciu nu prevede ca acestea trebuie sa fie ocupate sau vacante , se refera strict la posturi de executie.
in ceea ce priveste ocuparea postului de sef birou , acest fapt se realizeaza in urma unui concurs de recrutare sau promovare cu aviz anfp.
conditiile de participare sunt prevazute in lg 188/1999 art 66 si 57 alin6
"Eu zic ca nu e normal daca posturile nu sunt ocupate."
Pai pe noi nu ne intereseaza daca e normal, ci daca e legal.
Or legiuitorul nu distinge cand spune ca pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie. Atat, fara a se specifica ocupate sau nu. Iar principiul de drept spune ca daca lagiuitorul nu distinge atunci nici interpretul sa nu o faca.
Sef birou
functionarul
Care este nr. minim de personal executant pt. existenta functiei de sef birou?
Poate fi solicitata retroactiv plata drepturilor salariale pentru exercitarea ... (vezi toată discuția)