avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 617 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... sef birou
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

sef birou

Care este nr. minim de personal executant pt. existenta functiei de sef birou?
Poate fi solicitata retroactiv plata drepturilor salariale pentru exercitarea atributiilor functiei de sef birou, daca aceasta nu a fost astfel incadrata ca denumire in statul de functii, dar in fapt persoana a coordonat un numar de 12 functii de executie?
Cel mai recent răspuns: begonia , utilizator 08:32, 16 Februarie 2010
retroactiv nu puteti cere.. decizia de numire in functia de sef birou produce efecte juridice, doar pentru viitor
La 12 functii de executie se poate si sef de serviciu .
Existenta unui birou in organigrama presupune existenta a 5 posturi de executie. Daca persoana in cauza nu a ocupat legal (prin concurs sau promovare) aceasta functie, iar biroul respectiv nu a fost organizat ca atare in organigrama, nu se poate solicita nici o plata retroactiva (se aplica principiul "de aur" cum ca in acea perioada a desfasurat "si alte activitati pe langa functia de baza, la cererea sefului ierarhic", asa cum ni se incheie mai tuturor lista cu activitati prevazute in fisa postului).
Multumesc pt. raspuns...care sunt prevederile legale pt. functionarii publici referitor la organizare compartiment, birou, serviciu...etc?
ORDONANTA DE URGENTA nr. 229 din 30 decembrie 2008 privind masuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administratiei publice

(la data 14-mai-2009 actul a fost aprobat de Legea 144/2009 )
Având în vedere necesitatea luarii unor masuri de diminuare a cheltuielilor din administratia publica, motivate de actuala criza economico-financiara,
luând în considerare oportunitatea restructurarii cheltuielilor publice în vederea minimizarii costurilor,
întrucât, în lipsa unor reglementari imediate, exista riscul cresterii cheltuielilor bugetare, cu implicatii asupra deficitului bugetar,
tinând cont ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare si de urgenta, a caror reglementare nu poate fi amânata,
În temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicata,
Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I
- Articolul 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2006 privind unele masuri pentru întarirea capacitatii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeana, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 47/2008, se abroga.
Art. II
Alineatele (2) si (3) ale articolului 112 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
Art. III
(1)La aprobarea structurii organizatorice a autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora numarul total al functiilor publice de conducere din cadrul fiecarei autoritati sau institutii publice, cu exceptia functiilor publice de secretar al unitatii administrativ-teritoriale si de sef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numarul total al functiilor publice, precum si prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
a)pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie;
b)pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 7 posturi de executie;
c)pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minimum 15 posturi de executie;
d)pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minimum 25 de posturi de executie.
(2)Autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala si locala au obligatia de a face modificarile corespunzatoare în structura organizatorica si în statele de functii, de a stabili numarul maxim de functii publice de conducere si de executie, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, în termen de 45 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 3 din data de 5 ianuarie 2009



O zi buna!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Birou / serviciu joe17 joe17 Va cer ajutorul urgent intr-o problema. Exista un act normativ care sa prevada numarul mimim de posturi din care e format un [b]birou si un serviciu[/b], in ... (vezi toată discuția)
Cand este creat un post de sef serviciu? duni duni Postul de sef serviciu este creat atunci cand exista un numar de .....in subordine? - E vorba de sectorul bugetar. Va rog frumos sa-mi spuneti in ce lege se ... (vezi toată discuția)
Functie publica de conducere STEFANIA EVA STEFANIA EVA cum se procedeaza in cazul in care in organigrama unei institutii publice nu exista o functie de conducere , dar un functionar indeplineste conditiile pentru a ... (vezi toată discuția)