OUG nr. 229/2008 privind masuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administratiei publice. Ordonanta de urgenta nr. 229/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 3 din 05/01/2009
Avand in vedere necesitatea luarii unor masuri de diminuare a cheltuielilor din administratia publica, motivate de actuala criza economico-financiara,
luand in considerare oportunitatea restructurarii cheltuielilor publice in vederea minimizarii costurilor,
intrucat, in lipsa unor reglementari imediate, exista riscul cresterii cheltuielilor bugetare, cu implicatii asupra deficitului bugetar,
tinand cont ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare si de urgenta, a caror reglementare nu poate fi amanata,
in terneiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I
Articolul 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2006 privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei pentru integrarea in Uniunea Europeana, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 90 din 31 ianuarie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 47/2008, se abroga.
Art. II
Alineatele (2) si (3) ale articolului 112 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
Art. III
(1) La aprobarea structurii organizatorice a autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor pubiici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora numarul total al functiilor publice de conducere din cadrul fiecarei autoritati sau institutii publice, cu exceptia functiilor publice de secretar al unitatii administrativ-teritoriale si de sef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numarul total al functiilor publice, precum si prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv;
a) pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie;
b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 7 posturi de executie;
c) pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minimum 15 posturi de executie;
d) pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minimum 25 de posturi de executie.
(2) Autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala si locala au obligatia de a face modificarile corespunzatoare in structura organizatorica si in statele de functii, de a stabili numarul maxim de functii publice de conducere si de executie, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
****
Personal nu sunt de acord cu aceasta ordonanta care incalca prevederile de constituire a Serviciilor Publice Locale de Evidenta a Persoanelor in sensul ca OG 84/2001 le infiinteaza ca servicii dar datorita nr. de personal marea majoritate functioneaza ca birouri, sau nici macar, neexistand un sef serviciu datorita lipsei de personal, mai ales la comune si orase (1 functionar la 6500 de locuitori).