Vreau sa contest aparatul cu legile din MO si as vrea un raspuns daca as putea castiga procesul :
5. La punctul 3 subpunctul 3.1, paragraful 3.1.1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"3.1.1. Erori maxime tolerate pentru masurarea vitezei:
a) pentru masurarea vitezei, simulata in conditii de laborator, eroarea maxima tolerata este de:
- ± 1 km/h pentru viteze pana la 100 km/h;
- ± 1% din valoarea masurata pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h;
b) pentru masurarea vitezei, in conditii normale de trafic, pentru cinemometrele care functioneaza numai in regim stationar, eroarea maxima tolerata este de:
- ± 3 km/h pentru viteze pana la 100 km/h;
- ± 3% din valoarea masurata pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h;
Ma incadrez la b) , iar 3% din 100km/h = 3.09 km/h, si raman 99.91km/h , lucru ce nu suspenda permisul.
3.8.2 Amplasarea cinemometrelor care funcţionează în regim staţionar trebuie făcută astfel încât să se evite poziţionarea lor în apropierea surselor puternice de radiaţii electromagnetice (emiţătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc.).
Un stalp de o inalta tensiune, o benzinarie peste drum, iar o fabrica de bere Ursus Buzau destul de dotata , se aflau la 10-20 m maxim ceea ce ar erona aparatul radar.
Pot castiga acest proces?
Astept raspuns!
Tin sa mentionez ca PV este facut perfect.
Abaterile de masurare a vitezei de catre aparatul radar trebuie intelese dupa cum urmeaza:
- daca viteza reala a autovehiculului este de 100 km/h, iar abaterea aparatului este de +3% aparatul radar va indica 103 km/h
- daca viteza reala a autovehiculului este de 100 km/h, iar abaterea aparatului este de -3% aparatul va indica 97 km/h
Aparatul radar a indicat 103 km/h. De aici rezulta ca viteza reala cu care ati circulat a fost cuprinsa intre 100 si 105 km/h.
Faptul ca vitezometrul indica 95 km/h, daca este reala afirmatia dvs, se poate explica prin: utilizarea unor anvelope cu alte dimensiuni decat cele prevazute in cartea tehnica, presiunea din anvelope diferita de cea prescrisa de firma producatoare, etc.
Puteti contesta procesul verbal de contraventie. Este dreptul dvs. Sansa de a avea castig de cauza depinde in foarte mare masura de opinia (nu intotdeauna corecta din punct de vedere stiintific) a celor ce sunt solicitati in solutionarea cauzei.
Eu am anvelope 185.55.R15, iar in carte scrie 195.50.R15
Am folosit un calculator despre eroarea efectuata si la 100 km /h indicat pe bord , cu anvelopele actuale am 98.55 km/h. Eroarea fiind de -1.45%, iar diferenta raza ( anvelopa + jante ) este de 4.25.
Eu inteleg prin eroare tolerata , permisa +-3%.
TOLERÁ, tolerez, vb. I. Tranz. A îngădui, a permite o situație, un fapt (nepermis); a trece cu vederea. A admite, a suporta. – Din fr. tolérer.
Adica prin lege eroarea este admisa si ar trebui sa castig procesul cu ei, deoarece retinerea permisului de conducere nu este destul de clara. Eu pot avea 100 km /h sau 105 km/h.
In cazul in care am 100 km/h , ma incadrez doar la amenda contraventionala.
Iar la 105 km/h, retinerea permisului.
Nu este o proba destul de buna, pentru a ma apara?
Avand in vederea si amplasarea aparatului radar, in jurul unor stalpi de inalta tensiune.
Si mai pot avea o proba, scot de la Electricitate un document cum ca acel stalp de inalta tensiune poate crea interferente, semnat de director si mai am alta proba clara.
Pentru clarificarea situatiei va trebui sa cereti in instanta certificatul de verificare metrologica a aparatului radar. In acest certificat ar trebui sa fie specificat eroarea efectiva de masurare a aparatului radar. Daca nu este specificat in certificatul de verificare solicitati, prin instanta, aceasta valoare de la laboratorul metrologic care a facut verificarea.
Precizez ca valorile de +-3% reprezinta valorile maxime ale abaterilor de masurare pentru ca aparatul sa fie admis efectuarii de masuratori. Abaterea reala a abaterii masuratorii trebuie sa fie cuprinsa intre aceste limite. Trebuie sa va bazati pe valoarea efectiva a abaterii si nu limitele mentionate. Conform legii de repartizare a lui Gauss (clopotul lui Gauss) abaterile limita se constata la foarte putine cazuri, marea majoritatea se afla in jurul valorii medii. In cazul dvs in jurul abaterii de 0%.