elis a scris:
In cazul in care, din diferite motive, nu exista un carnet (carte) de munca, dovada vechimii in munca se va face printr-o adeverinta de vechime, pe care angajatorul este obligat sa o elibereze la solicitarea salariatului, in temeiul art. 34 alin. (5) din Codul Muncii.
www.avocatnet.ro/content/art...
Stiţi cumva dacă asta a fost ultima adăugire? Că sunt atâtea variante pe internet de nu mai ştiu care e codul final.
Art. 296. - (1) Vechimea in munca stabilita pana la data de
31 decembrie 2008 se probeaza cu carnetul de munca.
(2)
Dupa data abrogarii Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, cu modificarile ulterioare, vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2008 se reconstituie, la cererea persoanei care nu poseda carnet de munca,...
(3) Pe data de
1 ianuarie 2009 se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca...
Eu din asta înţeleg că trebuie carnet de muncă, deşi nu mi-e prea clar cu alineatul 2. Dacă nu e obligatoriu să ai carnet de munca nu văd de ce mai există alineatul 1.
ªi până la urmă care e legatură dintre carnetele de muncă şi registrele de evidenţă ale salariaţilor? În unele locuri scria că registrele de evidenţă înlocuiesc carnetele de munca.
DMPS-ul nu poate fi tras la raspundere de cineva ca nu tipareste carnete de munca? Unde ar trebui sa reclam? (Poate au făcut-o şi alţii dar mi se pare prea aberant să stai un an+ după nişte foi)
Compania la care am lucrat din 2006 s-a despărţit în două în 2007, una şi-a păstrat numele iniţial. Eu lucrez acum la ce-a de-a doua (care are acelaşi patron, dar are alt nume). Trebuie (ar trebui) să cer o adeverinţă de la prima firmă cum că am lucrat la ei?
Vă mulţumesc pentru răspunsurile deja primite.