avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1131 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Nu mi s-a facut/nu mi se face carte de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Nu mi s-a facut/nu mi se face carte de munca

Salut,

Sunt angajat de prin iunie 2006 si pana in acest moment nu mi s-a facut carte de munca. Firma zice ca cei de la ITM Bucuresti ii tot amana cum ca nu au carti de munca (goale).

Am mai citit prin legislatie si din cate stiu cartile de munca sunt inca obligatorii (parca vor sa le scoata iarasi; nu mai stiu din ce data).

Le-am trimis un e-mail celor de la ITM Bucuresti si azi am primit raspunsul lor: "... pentru competenta solutionare, va indrumam sa va adresati Directiei de Munca si Protectie Sociala". In zilele urmatoare o sa ma apuc sa ii sun pe cei de la DMPS (ca e-mail nu am gasit de la ei) sa vad daca ei ma lamuresc cu ceva.

Mi se pare absurd sa nu fie in stare sa tipareasca niste carti de munca. Nu pot fi obligati?

Se poate face ceva ca sa am si eu carte de munca?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:35, 29 Noiembrie 2007
Intr-adevar, DMPS distribuie carnetele de munca, in masura in care au, pe baza unei cereri depuse de angajator (cererea insotita de tabelul nominal al salariatilor care nu au carnet de munca) si contracost, binenteles ;).. In momentul de fata intr-adevar nu sunt imprimate...
In cazul in care, din diferite motive, nu exista un carnet (carte) de munca, dovada vechimii in munca se va face printr-o adeverinta de vechime, pe care angajatorul este obligat sa o elibereze la solicitarea salariatului, in temeiul art. 34 alin. (5) din Codul Muncii.
elis a scris:

In cazul in care, din diferite motive, nu exista un carnet (carte) de munca, dovada vechimii in munca se va face printr-o adeverinta de vechime, pe care angajatorul este obligat sa o elibereze la solicitarea salariatului, in temeiul art. 34 alin. (5) din Codul Muncii.


www.avocatnet.ro/content/art...
Stiţi cumva dacă asta a fost ultima adăugire? Că sunt atâtea variante pe internet de nu mai ştiu care e codul final.

Art. 296. - (1) Vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2008 se probeaza cu carnetul de munca.

(2) Dupa data abrogarii Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, cu modificarile ulterioare, vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2008 se reconstituie, la cererea persoanei care nu poseda carnet de munca,...
(3) Pe data de 1 ianuarie 2009 se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca...

Eu din asta înţeleg că trebuie carnet de muncă, deşi nu mi-e prea clar cu alineatul 2. Dacă nu e obligatoriu să ai carnet de munca nu văd de ce mai există alineatul 1.

ªi până la urmă care e legatură dintre carnetele de muncă şi registrele de evidenţă ale salariaţilor? În unele locuri scria că registrele de evidenţă înlocuiesc carnetele de munca.
DMPS-ul nu poate fi tras la raspundere de cineva ca nu tipareste carnete de munca? Unde ar trebui sa reclam? (Poate au făcut-o şi alţii dar mi se pare prea aberant să stai un an+ după nişte foi)

Compania la care am lucrat din 2006 s-a despărţit în două în 2007, una şi-a păstrat numele iniţial. Eu lucrez acum la ce-a de-a doua (care are acelaşi patron, dar are alt nume). Trebuie (ar trebui) să cer o adeverinţă de la prima firmă cum că am lucrat la ei?

Vă mulţumesc pentru răspunsurile deja primite.
Ultima modificare: Joi, 29 Noiembrie 2007
acker, utilizator
Buna ,
si eu am umblat dupa carti pt angajatii si am primit acelasi raspuns ..... nu sunt , astept din 01.01.2007;
daca firma sa divizat sigur iti trebuie o adeverinta ca ai fost angajat la ei , banuiesc ca ai semnat alt contract sau un transfer de la o firma la alta...
Si daca cer adeverinta ce trebuie sa contina raspunsul?
Doar perioada pe care am fost angajat sau si salariile primite in fiecare luna? (Nu stiu exact ce contine o carte de munca si as prefera sa stiu de ce acte s-ar putea sa am nevoie in caz ca unii imi pierd documentele si eu nu voi mai putea demonstra ca am lucrat si/sau ca am cotizat la stat).

Putin cam paranoic dar nu vad de ce as avea incredere in profesionalismul altora de a-si face treaba cum trebuie si fara greseli.

Alte discuții în legătură

Carte de munca cristina_alx cristina_alx Buna ziua, Sotul meu si-a pierdut cartea de munca. De la ITM a fost indrumat catre Monitorul oficial, dar de acolo i s-a raspuns ca, incepand cu 1 ianuarie ... (vezi toată discuția)
Crtea de munca stefancujba stefancujba ce se intimpla cu cartile de munca dupa trecera in format electronic. (vezi toată discuția)
Adeverinta de vechime liliigretz liliigretz Adeverinta de vechime pentru un angajat se elibereaza pe toata perioada lucrata intr-o unitate sau numai pentru perioada 01.01.2011 pana in prezent? Mentionez ... (vezi toată discuția)