avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 116 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... comision de risc la BRD
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

comision de risc la BRD

am un credit de nevoi personale la BRD, nu foarte mare dar care avea comision de risc. spuna avea nu pentru ca ar fi disparut incepand cu luna asta ci pentru ca acum se numeste comision de gestiune.

Am eu o vaga impresie ca nu putea banca sa schimbe denumirea asa doar ca sa evite ordonata 50, ma insel ?

Nu am fost la banca pt actul aditional pt ca nu ma invitat nimeni, nu am fost chemat pe nici o cale si nici nu am stiu pana in ultima zi cand am aflat de la tv.

Acum ce as putea face ca sa ii determin sa renute la el.. ? de buna voie vad ca nu a vrut.
Cel mai recent răspuns: ionut12345 , utilizator 12:25, 7 Octombrie 2010
notificarea asta banuiesc ca trebuie depusa la ei, o fac eu acolo sau au ei un format ceva.. nu stiu cum sa o fac sincer..
la ANPC de asemenea, cum se face sesizarea ?
Către Banca Comercială Română
În atentia departamentului juridic
Ref. La solicitarea de semnare a actului aditional nr xxx din xx-xx-xxxx
la contractul de credit nr. xxxxxxxx



Domnule Director,


Subsemnata xxxxx xxxx, legitimata prin CI seria xx, nr. xxxx eliberat de SPCLEP xxxxxx la data de xx-xx-xxx, CNP xxxx, cu domiciliul în localitatea xxx strada xxxxxx nr xxxxxx .........., analizând continutul actului aditional primit de la Banca pe care o reprezentati, avand numarul de inregistrare xxx din xx-xx-xxxx, si tinând cont de prevederile OUG nr. 50/2010 si a întregii legislatii privind protectia consumatorilor, sunt în măsură să precizez următoarele:

Prin prezenta, îmi manifest dorinta explicită de a alinia contractul de credit nr. xxxxx la cerintele legislatiei comunitare si a OUG nr. 50/2010.

Cu toate acestea, datorită faptului că actul aditional furnizat de dumneavoastră încalcă OUG nr. 50/2010 mă văd nevoit să-mi exprim refuzul explicit de a semna actul aditional la contractul de credit nr. xxx din xx/xx/xxxx

Refuzul de semnare a contractului de credit se datorează, printre altele:

1) Încălcările prevederilor OUG nr. 50/2010 conform cărora creditorul este obligat să informeze consumatorul cu privire la modificarea contractului de credit cu cel putin 30 zile înainte de semnarea propriu-zisă. Or, din moment ce termenul limită pentru semnarea actelor aditionale este 21 septembrie 2010, iar eu nu am fost anuntata de acest act aditional pana la data de 01.10.2010 cand am fost personal pentru a ma informa la una din sucursalele bancii. Drept urmare, BCR, prin întârzierea cu care a trimis actele aditionale a încălcat dispozitiile imperative ale art. 41 din OUG nr. 50/2010.

2) Actul aditional aduce modificări cu privire la cuantumul dobânzii, fiind modificată marja de la 2.95 cat era stabilita in contractul de credit la 9,83, modificare cu care nu sunt de acord si care încalcă prevederile OUG 50/2010.

3) Actul aditional aduce modificări cu privire la cuantumul comisionului lunar de administrare credit. Comisionul lunar de administrare credit, conform contractului, a fost stabilit la 7,5 lei. Nu sunt de acord ca valoarea lui sa fie modificata sub nici o forma. Iar modificarea lui fara acceptul meu incalca prevederile OUG 50/2010.

Totodată prin prezenta mentionez că prezentul refuz nu îndreptăteste Banca să rezilieze contractul de credit / să declare scadenta anticipată a creditului, acest fapt fiind interzis în mod expres de art. 40 si art 41 punctul .4 din OUG nr. 50/2010.

Cu respect,
Ultima modificare: Miercuri, 6 Octombrie 2010
grandanat, utilizator
CATRE,
BANCA COMERCIALA ROMANA S.A
prin SUCURSALA ...............................
inmatriculata la Registrul Comertului sub nr.J.../..../........
avand C.U.I. ......................, cu adresa:
Strada ..........................., Nr. ...., Mun. ............................
Jud…………………



Subsemnata xxxx xxxxx, legitimata prin xx seria xx, nr. xxxxxx eliberat de SPCLEP xxxxxx la data de xx-xx-xxxxx, CNP xxxxxxxxxx, cu domiciliul în localitatea xxxxxxx strada xxxxx nr xx bloc xxx sc. xx etaj xx ap. xx judet xxxxx, având calitatea de împrumutat în contractul de credit bancar nr. xxxxxxxxxxx , vă aduc la cunoştinţă pe aceasta cale, următoarele:
Orice suma trasă de catre Bancă, din contul de rambursare aferent contractului sus-menţionat (ce va fi alimentat în continuare de catre mine cu bună credinţă) care va excede ca şi cuantum valoarea însumată a următoarelor componente:
• rată credit
• dobândă calculată ca ROBOR 6M + marja fixa (2,95 p.p.) regasita in Contractul de credit mai sus-mentionat (Art 5)
• comision de administrare în valoare de 7,5 lei lunar (cf. Art 9 lit. C din contractul sus-menţionat)
va fi considerată, începand cu data prezentei, drept PLATA NECUVENITÃ ªI NEDATORATÃ, deci nu reprezintă o acceptare tacita a modului de calcul al ratei lunare, avansat de BCR.
De asemenea, solicit rambursarea sumelor încasate abuziv de către Banca. Aceste sume constau din:
• comision de urmărire riscuri în valoare de 25,50 LEI lunar, perceput ilegal de către Banca începând cu data de 21.06.2010
• diferenţa rezultată din calculul dobânzii ca „Dobânda de referinţă administrata + marja din contract” şi „ROBOR 6M + marja din contract”, percepută ilegal începând cu data de 21.06.2010.
• Acestor sume solicit să li se aplice dobânda afişată de către site-ul BCR (www.bcr.ro) valabila pentru depozitele in LEI

În drept, motivez această cerere prin:
• Legea 193/2000, art. 1 şi urm.
• Ordonanta nr. 21/1992, art. 1 şi urm.
• OUG 50, art. 1 şi urm.

Rog a se lua act de prezenta inştiintare şi deasemeni cer, o dată în plus, alinierea Contractului de credit amintit mai sus conform prevederilor OUG50/2010.
Cu deosebita consideratie,
Client, xxxxx xxxx xxxx

IN ATENTIA: Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti
DATA:
P E T I T I E


Subsemnata xxxxxx xxxxx, legitimata prin xx seria xxx, nr. xxxx eliberat de SPCLEP xxxx la data de xx-xxx-xxx, CNP xxxxxx, cu domiciliul în localitatea Calarasi strada Baraganului nr xx bloc xxx sc. xx etaj xx ap. xx judet xxxxx, doresc sa reclam practicile comerciale incorecte si incalcarea legislatiei in domeniul protectiei consumatorului de catre Banca Comerciala Romana S. A., denumita in continuare “BANCA”, in relatia creditor – consumator, conform contractului de credit nr xxxxxx din xx-xx-xxxx.
1) Notificare cu privire la modificarea contractului de credit conform OUG 50/2010
Conform Ordonantei 21/1992 modificata prin OUG 174/2008, la Art. 9.3 – In cadrul contractelor incheiate cu consumatorii, furnizorii de servicii financiare sunt obligati sa respecte urmatoarele reguli:
j) pentru orice modificare a nivelului costurilor creditului, conform conditiilor contractuale, furnizorul de servicii financiare este obligat sa notifice consumatorul, in functie de optiunea acestuia, exprimata in contract, prin una sau mai multe metode: scrisoare recomandata, e-mail, sms, si va pune la dispozitia acestuia un nou grafic de rambursare;
De asemenea, conform OUG 50/2010, la Art. 95 – Banca era obligata aplice modificarile survenite in urma intrarii in vigoare a OUG 50 in termen de 90 de zile, iar conform Art 41 sa ma anunte cu cel putin 30 de zile inainte de aplicarea acestora.
Art. 41
(1) Orice notificare cu privire la modificarea continutului clauzelor contractual referitoare la costuri va fi transmisa consumatorilor cu cel putin 30 de zile inainte de aplicarea acestora.
(2) Consumatorul are la dispozitie un termen de 15 zile de la primirea notificarii pentru a comunica optiunea sa de acceptare sau neacceptare a noilor conditii.
Art. 95
(1) Pentru contractele aflate în curs de derulare, creditorii au obligaţia ca, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, să asigure conformitatea contractului cu dispoziţiile prezentei ordonanţe de urgenţă

Tin sa precizez ca pana la data de 01-10-2010, nu am fost anuntata sub nici o forma despre modificarile survenite ca urmare a aplicarii OUG 50. banca incalcand articole de lege enumerate mai sus. Abia in data de 01-10-2010 cand m-am prezentat personal la o sucursala a BCR mi s-a inmanat “ACTUL ADITIONAL” cu numar de inregistrare 264/01-10-2010 (atasez copie), adica dupa mai bine de 100 de zile de la intrarea in vigoare a OUG 50/2010



2) Nerespectarea OUG 50 cu privire la comisioanele incasate.
Conform “CONTRACTULUI” semnat cu banca, Art9, litera c si f. Banca percepe lunar “comisioan de administrare lunar” in valoare de 7,5 lei si “comision de urmarire riscuri” de 25,50 lei lunar. Chiar daca OUG 50 a intrat in vigoare de la 21-06-2010, iar aceasta prevede la art 35 – interzicerea majorarii comisionului de administrare:
Art. 35
(1) Fără a aduce atingere prevederilor legale privind modificarea dobânzii, pe parcursul derulării contractului de credit:
a) se interzice majorarea comisioanelor, taxelor, tarifelor, spezelor bancare sau a oricăror altor costuri aferente contractului, cu excepţia costurilor impuse prin legislaţie;
, totusi BANCA nu respecta acest articol, dupa cum se poate vedea si in “ACTUL ADITIONAL”, Art7, litera c. si a marit acest comision de la 7,50 lei la 33 lei, fara acordul meu. Acest lucru se poate observa si din EXTRASUL DE CONT al creditului- banca a debitat acest cont ilegal cu 25,50 lei.
Aduc ca argument in sustinerea mea si comunicatul de presa ANPC din 22 septembrie cu privire la “Alinierea contractelor de credit la prevederile OUG 50/2010” si din care citez:
Aveam in contract comision de risc, banca l-a "eliminat" dar a insumat valoarea lui la comisionul de administrare existent
OUG 50/2010 nu permite acest lucru. Majorarea valorii comisioanelor pe durata contractului este interzisa.

2) Nerespectarea OUG 50 cu privire la calculul dobanzii.
Conform “CONTRACTULUI” semnat cu banca, Art 5, DOBANDA stipulata este variabila, fiind formata din “dobanda de referinta administrata” la care se adauga 2,95 pp – marja fixa.
Conform art 37 din OUG 50 si legii consumului, marja dobanzii nu poate fi modificata unilateral, doar prin vointa bancii. Iar incepand cu data intrarii in vogoare a OUG 50, dobanda va fi raportata la indicele de referinta ROBOR

ART. 37
În contractele de credit cu dobândă variabilă se vor aplica următoarele reguli:
a) dobânda va fi raportată la fluctuaţiile indicilor de referinţă EURIBOR/ROBOR/LIBOR/rata dobânzii de referinţă a BNR, în funcţie de valuta creditului, la care creditorul poate adăuga o anumită marjă, fixă pe toată durata derulării contractului;
b) marja dobânzii poate fi modificată doar ca urmare a modificărilor legislative care impun în mod expres acest lucru;

Marja dobanzii este de 2,95 pp conform “CONTRACTULUI” si nu poate fi modificata, intrucat nu exista modificare legislativa cara sa impuna expres acest lucru. Insa, dupa cum se poate vedea in “ACTUL ADITIONAL”, BANCA a marit marja fixa de la 2,95 pp cat era in “CONTRACT”, la 9,83 pp, lucru interzis explicit de Art 37. lit b) din OUG 50.
Deasemenea, inca o data BANCA a actionat ilegal si abuziv, debitand contul corent al creditului cu sume nedatorate si necuvenite.






In concluzie Banca Comerciala Romana nu respecta legislatia in vigoare si se comporta intr-un mod abuziv fata de consumatori Drept urmare, va rog sa dispuneti imediat analizarea neregulilor semnalate si aplicarea sanctiunilor care se impun conform legislatiei in vigoare. Pentru informatii suplimentare ma puteti contacta la numarul de telefon mobil XXX XXXXX.


Anexez prezentei petitii urmatoarele documente:
• Contract de Credit Bancar pentru Persoane Fizice Nr. xxxxxxx din xx-xx-xxxx, denumit in aceasta petitie “CONTRACT”
• Notificarea scrisa a Bancii Comerciale Romana trimisa consumatorilor, avand numar de inregistrare xxx din xx-xx-xxxx, denumita in aceasta petitie “ACT ADITIONAL”
• Extras de cont curent, atasaj contractului de credit – denumit in aceasta petitie “EXTRAS DE CONT CURENT”


Cu deosebita consideratie,
xxxx xxxxx
multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Oug 50/2010 si introducerea unui nou comision neprevazut in contract T.O. T.O. OUG 50/2010 s-a vrut a avea intentii bune, dar pe unii debitori i-a faultat. Eu m-am pricopsit cu un comision nou pe care nu il aveam in contractul initial. ... (vezi toată discuția)
Chemare in judecata banca brenduta brenduta buna ziua!ma ajuta cineva cu un model de cerere chemare in judecata a bancii pt constattarea clauzelor abuzive si recuperarea platii nedatorate?ma refer la ... (vezi toată discuția)
Act aditional oug50/2010 - Elibet - Elibet Ajutor, ce sa fac? am un credit cu dobanda variabila, la o banca comerciala, credit din 2006. La acel moment, dobanda anuala (DAE) era de 17.68% la ron. ... (vezi toată discuția)