Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa procedeze comitetul executiv ,pentru a nu avea probleme cu recuperarea banilor ,daca va fi vorba sa se actioneze in instanta ?
Este vorba de faptul ca la subsol sunt necesare lucrari de inlocuire a unor tevi de evacuare ,iar unii locatar refuza sa plateasca,desi e evident ca sunt neceare acele lucrari.Bani de reparatie in fondul asociatiei nu mai sunt,asa ca acum ar trebui sa se puna bani de catre ceilalti proprietari si apoi sa fie recuperati.In legatura cu firma care va executa lucrarea,trebuie dat anunt in ziar si gasite mai multe oferte?Ce mai trebuie facut?
1. reparatiile cladirii/ blocului/condominiului, trebuie facute din fondul de reparatii colectat de la toti locatari pe cota parte indiviza de proprietate.Daca nu ati colectat acest fond, trebuie sa incepeti sa o faceti.
2. colectarea acestor fonduri de reparatii, se face pe listele lunare de plata si reprezinta obligatia tuturor locatarilor, fara exceptii.Aceasta hotarare ar fi trebuit luata la sedinta adunarii generale.Daca nu ati facut-o, comitetul o poate lua, insa va intampina opozitia unora.
3.cei care nu participa la astfel de cheltuieli pot fi chemati in judecata, insa dureaza mult si e costisitor.
4. nu aveti obligatia de a avea mai multe oferte, comitetul poate decide asupra ofertei/lor.
va dorim succes
Expunerea dv. este putin confuza, dar eu va voi scrie aici cum se procedeaza:
Comitetul il insarcineaza pe administrator sa caute oferte pentru reparatia cu pricina. Prezinta aceste oferte comitetului. In cadrul unei sedinte de comitet se analizeaza ofertele si se decide modul cum se strang banii.
In cazul in care aveti o firma cu care ati mai lucrat pentru bloc si ati fost multumiti de ea atunci o contactati pe aceasta.
Pentru o reparatie de genul acesta, costisitoare, e nevoie de multi bani. Se propune strangerea unei sume totale de N lei (ceva mai mult decat este in cea mai scumpa oferta).
Banii se pun la toti proprietarii, pe liste, ca fond de reparatii, fie suma intreaga, fie in rate, avandu-se in vedere ca acesti bani nu se pot plati deodata, impartita pe cota-parte indiviza. Sfatul meu este sa puneti toata suma pe liste deoarece sunt oameni care, din diferite considerente, pot plati suma intreaga.....
Dupa ce ati strans cea mai mare parte din bani, contactati firmele ofertante si incepeti negocierea (in comitet) si va hotarati asupra uneia din ele. Negociati si felul in care achitati lucrarea, avand in vedere ca va trebui sa o achitati in conditiile in care nu toti proprietarii pot sau vor sa plateasca o buna perioada de timp.
De obicei lucrarile mari se platesc cu avans si apoi cateva rate lunare.
Proprietarii care nu vor sa plateasca vor deveni restantieri, vor plati penalizari si apoi dupa 90 zile vor putea fi chemati in judecata pentru recuperarea acestor sume.
In Adunarea Generala majoritatea proprietarilor au fost de acord ,exista un proces verbal semnat . Aceasta lucrare a devenit deja urgenta iar care au fost de acord ,consimt sa plateasca si pentru cei care nu vor,in ideea ca isi vor recupera banii ulterior .Comitetul executiv se intreaba ( nu fac parte din acest comitet,doar pun intrebarea) cate oferte trebuie sa faca(exista un numar cerut expres de lege?) si ce ar mai fi de facut ca in eventualitatea unei actiuni in instanta (nedorita de
nimeni) sa fie in regula.
Cautati chiar pe internet firme care se ocupa de asemenea lucrari. E mai comod. Administratorul sa stabileasca intalnire cu reprezentantii fiecarei firme, sa le arate ce au de facut si sa solicite cate un deviz de lucrari de la fiecare. Pot fi 2-3 firme din care sa va convina una. Dar puteti avea si 20 de oferte si sa nu va convina niciuna.
Administratorul prezinta aceste oferte (2-3) comitetului, eventual si referinte sau alte informatii referitoare la firmele respective.
Comitetul decide in final firma cu care va incheia un contract cu termene, clauze...
E bine ca la selectarea firmei sa nu se tina cont numai de pret ci si de notorietatea firmei, de garantii, referinte...
Buna seara.
Ne aflam si noi intr-o situatie asemanatoare, in sensul ca am primit de la AFI o adresa prin care ni se spune ca trebuie sa procedam la inlocuirea unor tevi de evacuare altfel daca nu ne conformam vom fi direct raspunzatori pentru degradarea acestora si vom suporta consecintele. Tot prin aceasta adresa ni se specifica faptul ca dupa ce vom face aceste reparatii trebuie sa depunem dovada cheltuielilor la AFI pentru a ne fi decondata cota parte ce revine acesteia. Am procedat intocmai iar cand am depus documentatia la AFI acestia ne-au raspuns ca nu ne pot deconta partea ce le revine deoarece noi am facut "modernizare" si nu reparatii, iar ei nu au prins in buget astfel de cheltuieli. Toate apartamentele din bloc sunt proprietate particulara si dorim sa dam AFI in judecata pentru recuperarea cheltuielilor ce revin administratiei fondului imobiliar. INTREBAREA este: cat reprezinta aceasta cota, sau cum putem afla cota care revine acestei institutii ?(pentru a avea un punct de plecare). Va rugam sa ne indrumati cu un raspuns si va multumim anticipat.