Va rog sa ma ajutati si pe mine cu procedurile pentru eliberarea formularului E106.
Actele necesare.
Daca sediul firmei este intr-un oras, iar salariatul va fi asigurat in alt oras, atunci dosarul pentru formularul E106 se depune in orasul in care va fi asigurat?
Ordinul nr. 592/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din România a formularelor emise în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 883/2004 al Consiliului privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii independenţi şi cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii, precum şi a Regulamentului (CEE) nr. 987/2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 883/2004, precizează la SECŢIUNEA a 6 - a,
Formularul E 106 " Atestat privind dreptul la prestaţiile în natură ale asigurării de boală-maternitate în cazul persoanelor care îşi au reşedinţa într-un alt stat decât statul competent"
Formularul E 106 este solicitat de lucrător, şomer sau student casei de asigurări în evidenţa căreia acesta este înregistrat ca persoană asigurată de boală sau maternitate.
• Dacă lucrătorul sau studentul nu prezintă acest formular, instituţia de la locul de reşedinţă poate să îl solicite casei de asigurări, prin intermediul formularului E 107.
• Dacă şomerul nu prezintă acest formular, instituţia de la locul de reşedinţă al membrilor familiei îl poate solicita casei de asigurări, prin intermediul formularului E 107.
• Casa de asigurări completează partea A a formularului E 106 şi înmânează două exemplare asiguratului sau le transmite instituţiei de la locul de reşedinţă, dacă formularul este întocmit la cererea acesteia.
• Perioada de valabilitate a formularului este de un an, cu posibilitatea prelungirii anuale a valabilităţii acestuia. Formularul poate fi emis şi pentru perioade mai mici de un an.
Documentele necesare persoanei asigurate în vederea obţinerii formularului E 106 sunt:
a) copie de pe cartea/buletinul de identitate sau de pe certificatul de naştere;
b) dovada reşedinţei în alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European decât statul competent; pentru persoanele care nu pot face dovada reşedinţei anterior plecării, se pot lua în considerare contractul de muncă, documentul de detaşare, ordinul emis de ministru sau orice document care face dovada şederii obişnuite pe teritoriul statului membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European;
c) dovada că urmează o formă de învăţământ în statul de reşedinţă, în cazul studentului;
d) formularul E 101 şi/sau formularul E 102, în cazul lucrătorului detaşat, prevăzut la art. 14 paragraful 1 lit. a) din Regulamentul (CEE) nr. 883/2004 (salariat) sau la art. 14 bis paragraful 1 lit. a) din acelaşi regulament (lucrător independent), precum şi în caz de pluriactivitate şi în caz de detaşare excepţională potrivit art. 17 din Regulamentul (CEE) nr. 883/2004;
e) dovada că persoana respectivă nu este asigurată potrivit legislaţiei statului de reşedinţă.
În concluzie, trebuie să mergeţi la CAS în evidenţele căreia vă aflaţi ca asigurat de sănătate pe teritoriul României şi să solicitaţi formularul care permite dreptul la prestaţiile în natură ale asigurării de boală-maternitate în cazul persoanelor care îşi au reşedinţa într-un alt stat decât statul competent".
ATENTIE !
Incepand cu 01.10.2010 se vor elibera documentele portabile S1, S2, şi S3 emise în aplicarea Regulamentului (CE) nr.883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială modificat prin Regulamentul (CE) nr. 988/2009 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială si de stabilire a conţinutului anexelor acestuia şi Regulamentul (CE) nr.987/2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004.
Documentul portabil S1 va fi emis în locul formularelor europene E106, E109, E120 şi E121 .
Imi puteti spune, va rog, cat dureaza acest proces?
Adica cand voi putea sa zic ca sunt inregistrata la noua casa de asigurari?
Exista vreo procedura prin care as putea sa grabesc procesarea dosarului?
Formular s1
az-
Incerc sa imi fac un PFA in Suedia, pentru a putea face asta am nevoie sa imi fac un \"personnummer\". Printre multele cerinte este si Formularul S1 pe care ... (vezi toată discuția)