avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 292 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Farmacie naturista
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Farmacie naturista

IN 2011 VOI INCHEIA CURSURILE SCOLII POSTLICEALE SANITARE SPECIALIZAREA ASISTENT FARMACIE. AS DORI SA STIU DACA IMI POT INFIINTA UN PLAFAR SI CARE SUNT ACTELE NECESARE PENTRU ACEST LUCRUL MULTUMESC!
Cel mai recent răspuns: Saroma Saroma , Consilier juridic 12:43, 14 Octombrie 2010
"Plafar" este o denumire deja inregistrata la Registrul Comertului.
Dar puteti deschide un magazin cu o alta denumire care sa comercializeze produse naturiste.
Dvs. nu trebuie sa fiti farmacist, dar trebuie sa aveti angajat cel putin o persoana cu studii in domeniu.

Ca forma juridica este indicat sa fie un SRL (pentru a putea avea angajati!).
Partile sociale nu trebuiesc detinute de o persoana cu pregatire farmaceutica; partile sociale sunt detinute de actionarii din cadrul societatii.

Diferenta intre plafar si drogherie o puteti gasi in dictionarul explicativ al limbii romane!

Acest magazin pe care doriti sa il infiintati va putea comercializa toate produsele si desfasura toate activitatile care vor fi trecute in actul constitutiv al societatii.

Trebuie sa infiintati un SRL, avand acest obiect de activitate.

Pentru a infiinta societatea comerciala trebuie sa intocmiti si sa depuneti un dosar la Registrul Comertului; acesta va va elibera certificatul de inmatriculare al societatii.
Dosarul trebuie sa cuprinda:
- dovada rezervarii de denumire a societatii;
- dovada actului de spatiu;
- declaratie pe proprie raspundere a asociatilor si administratorilor,
- cazierele fiscale ale acestora;
- specimen de semnatura,
- dovada depunerii capitalului social,
- actul constitutiv al societatii;
Toate acestea autentificate si inregistrate de catre un notar sau avocat.
In cazul in care nu aveti timpul necesar pentru a va ocupa de intocmirea dosarului puteti imputernici o alta persoana; e bine sa fie o persoana cu studii juridice, de preferinta un avocat sau un consilier juridic.
Din momentul depunerii si acceptarii dosarului la Registrul Comertului, in termen de 3 zile va puteti ridica Certificatul de inmatriculare al societatii, urmand apoi cu acesta, sa va inregistrati la Administratia financiara.

In principiu, daca va descurcati singur cu actele, pentru a le depune la Registrul Comertului, va costa: taxele care se vor plati acolo (aproximativ 400-500 lei) si actul constitutiv al firmei care trebuie atestat de un avocat (aprox. 200-250 lei) SAU certificat de un notar (poate costa mult mai mult deoarece acesta percepe si TVA).

SUCCES!

bune informatiile de mai sus, cu precizarea ca actul constitutiv este admis si daca e incheiat sub semnatura privata; trebuie obţinut de la ANAF Certificat si adeverinta de unicitate sediu.
...sau puteti opta pentru intreprindere individuala pentru ca ati avea cheltuieli mai mici atat la inmatriculare cat si ulterior. Pentru aceasta forma de intreprindere puteti avea pana la 5 angajati, contabilitate in partida simpla( nu aveti nevoie de un contabil platit permanent ci doar de sfaturile unuia la inceput). Detalii inmatriculare aici: [ link extern ]
SUCCES!
buna ziua!
va multumesc pt timpul acordat si pt raspuns.
revin cu alta intrebare: pot eu sa deschid un magazin cu alta denumire dar care sa comercializeze produse naturiste fara sa angajez un farmacist in conditiile in care eu termin o scoala postliceala cu specializarea asistent-farmacie?
o zi buna!:wave::)
sigur ca da, dar va recomand inteprindere individuala, va ofera mai multe avantaje si va simtiti "libera" in raporturile de colaborare profesionala, faceti ce vreti, nu sunteti limitata, am sa va explic citand oug.44/2008:
" SECŢIUNEA a 2-a
Regimul juridic al întreprinzătorului persoană fizică titular al întreprinderii individuale

ART. 22
Întreprinderea individuală nu dobândeşte personalitate juridică prin înregistrarea în registrul comerţului.
ART. 23
Întreprinzătorul persoană fizică titular al întreprinderii individuale este comerciant persoană fizică de la data înregistrării sale în registrul comerţului.
ART. 24
Pentru organizarea şi exploatarea întreprinderii sale, întreprinzătorul persoană fizică, în calitate de angajator persoană fizică, poate angaja terţe persoane cu contract individual de muncă, înregistrat la inspectoratul teritorial de muncă, potrivit legii, şi poate colabora cu alte PFA, cu alţi întreprinzători persoane fizice titulari ai unor întreprinderi individuale sau reprezentanţi ai unor întreprinderi familiale ori cu alte persoane juridice, pentru efectuarea unei activităţi economice, fără ca aceasta să îi schimbe statutul juridic dobândit potrivit prezentei secţiuni.
ART. 25
(1) Întreprinzătorul persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale nu va fi considerat un angajat al unor terţe persoane cu care colaborează potrivit art. 24, chiar dacă colaborarea este exclusivă.
(2) Întreprinzătorul persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale poate cumula şi calitatea de salariat al unei terţe persoane care funcţionează atât în acelaşi domeniu, cât şi într-un alt domeniu de activitate economică decât cel în care şi-a organizat întreprinderea individuală.
(3) Întreprinzătorul persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale este asigurat în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale şi are dreptul de a fi asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate şi al asigurărilor pentru şomaj, în condiţiile prevăzute de lege.
ART. 26
Persoana fizică titulară a întreprinderii individuale răspunde pentru obligaţiile sale cu patrimoniul de afectaţiune, dacă acesta a fost constituit, şi, în completare, cu întreg patrimoniul, iar în caz de insolvenţă, va fi supusă procedurii simplificate prevăzute de Legea nr. 85/2006, cu modificările ulterioare.
ART. 27
(1) Întreprinzătorul persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale îşi încetează activitatea şi este radiat din registrul comerţului în următoarele cazuri:
a) prin deces;
b) prin voinţa acestuia;
c) în condiţiile art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Cererea de radiere, însoţită de copia certificată pentru conformitate cu originalul a actelor doveditoare, după caz, se depune la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul profesional, de către orice persoană interesată.
(3) În cazul prevăzut la alin. (1) lit. a) moştenitorii pot continua întreprinderea, dacă îşi manifestă voinţa, printr-o declaraţie autentică, în termen de 6 luni de la data dezbaterii succesiunii. Când sunt mai mulţi moştenitori, aceştia îşi vor desemna un reprezentant, în vederea continuării activităţii economice ca întreprindere familială.
(4) Dispoziţiile art. 11-13 se aplică în mod corespunzător. Activitatea va putea fi continuată sub aceeaşi firmă, cu obligaţia de menţionare în cuprinsul acelei firme a calităţii de succesor."
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea functionarii intreprinzatorilor persoane fizice titulari ai intreprinderilor individuale sunt urmatoarele:
1. Cererea de inregistrare (original cod 11-10-180);
2. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei (original);
3. Carte de identitate sau pasaport titulari intreprindere individuala (fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul);
4. Documente care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizata);
5. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6. Specimenul de semnatura al intreprinzatorului persoana fizica titulara a intreprinderii individuale (original);
7. Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii (model 1 sau model 2, dupa caz).
8. Daca este cazul:
- precizare din care sa rezulte ca titularul dreptului de proprietate intelege sa afecteze folosinta spatiului in vederea stabilirii sediului profesional al intreprinderii individuale (declaratie, etc.);
- documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectatiune (declaratie pe proprie raspundere);
- documentele care atesta pregatirea profesionala (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atesta experienta profesionala (fotocopii certificate olograf);
9. In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitate economica autorizata si recunoscuta intr-un alt stat membru al UE sau al Spatiului Economic European, documentatia care atesta functionarea legala, obtinuta in celalalt stat (fotocopie si traducere in limba romana certificata olograf).
10. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte necesare deschidere intreprindere individuala miha_yt miha_yt ce acte sunt necesare si unde trebuie sa ma adresez pentru a mi deschide o intreprindere individuala florarie? (vezi toată discuția)
Infintare de i.i. sama sama buna doresc sa devin \"intreprinzator individual\" , ce acte sunt necesare? multumesc (vezi toată discuția)
Cum se infiinteaza o persoana de drept privat fara personalitate juridica ? windas windas are cineva idee cum se infiinteaza o persoana de drept privat fara personalitate juridica ? (vezi toată discuția)