avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 493 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Facturier si stampile pierdute
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Facturier si stampile pierdute



Buna ziua,

Ieri cand am vrut sa rup o factura unui client am observat ca nu mai gasesc un facturier cu tot cu chitantier plus una din stampilele firmei, iar lucru asta ma cam panicat, le-am tot cautat dar nu au fost gasite sub nici o forma si ma gandesc sa nu cumva sa le fii luat cineva sau sa le fi uitat eu pe undeva.
Ce as putea sa fac in situatia de fata pentru a nu avea probleme, ma gandeam sa dau un anunt la un ziar unde sa specific seriile si numerele facturilor si a chitantelor plus stampila si sa le declar nule.
Este bine cum vreau sa procedez, pentru ca nu vreau sa am probleme ulterior?
Si doresc sa ma stiu un lucru poate vreo institutie a statului sa efectueze control la o societate care are intrerupta temporar activitatea, daca da care este aceasta.

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Albert Kurtyan , Consilier juridic 16:39, 17 Octombrie 2010
Daca documentele cu regim special pierdute au facut obiectul inregistrarii in evidenta firmei dvs. conform procedurilor legeale va trebui sa actionati rapid pana cineva rau intentionat nu o sa vi le foloseasca.
Ca o prima masura pe care eu as recomandao este sa facti publica pierderea si sa declarati nulitatea documentelor pierdute si a stampilei . Apoi sa treceti la confectionarea altei stampile in locul celei pierdute cu alte caractere de identificare decat ale celei pierdute si chiar cu o alta dimensiune. Trecerea la utilizarea unor noi formulare cu regim special concepute diferit fata de cele pirdute . Toate aceste operatiuni se vor consemna in procesele verbale ale adunarii asociatilor urmate de hotarari adecvate modificarilor prezentate.
luati legatura si cu inspectorul fiscal care va arondeaza - va poate indruma ca sa nu aveti probleme pe linie fiscala.
Procedura in astfel de situatii ar trebui sa fie urmata sub indrumarea unui contabil autorizat sau expert contabil .
Daca nu aveti cautati.
Mult succes.
Se declara pierdute si nule la un ziar national.
Apoi trebuie sa le refaceti

Ordin nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile

# E. Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse
41. Pentru a putea fi inregistrate in contabilitate, operatiunile economico-financiare trebuie sa fie justificate cu documente originale, intocmite sau reconstituite potrivit prezentelor norme metodologice.
Pentru acele situatii in care prin alte reglementari speciale se prevede ca formularul original trebuie sa fie pastrat la alta unitate, atunci la inregistrarea in contabilitate este folosita copia documentului respectiv.
42. Orice persoana care constata pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligatia sa aduca la cunostinta, in scris, in termen de 24 de ore de la constatare, conducatorului unitatii (administratorului unitatii, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective).
In termen de cel mult 3 zile de la primirea comunicarii, conducatorul unitatii trebuie sa incheie un proces-verbal, care sa cuprinda:
# datele de identificare a documentului disparut;
# numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului;
# data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv.
Procesul-verbal se semneaza de catre:
# conducatorul unitatii;
# conducatorul compartimentului financiar-contabil al unitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie;
# persoana responsabila cu pastrarea documentului; si
# seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentului, dupa caz.
Cand disparitia documentelor se datoreaza insusi conducatorului unitatii, masurile prevazute de prezentele norme metodologice se iau de catre ceilalti membri ai consiliului de administratie, dupa caz.
In conditiile in care documentul pierdut a fost intocmit de catre unitate intr-un singur exemplar, reconstituirea acestuia se face urmand aceleasi proceduri prin care a fost intocmit documentul original, mentionandu-se in antetul documentului ca este reconstituit, si sta la baza inregistrarilor in contabilitate.
43. Ori de cate ori pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor constituie infractiune, se incunostinteaza imediat organele de urmarire penala.
44. Reconstituirea documentelor se face pe baza unui "dosar de reconstituire", intocmit separat pentru fiecare caz.
Dosarul de reconstituire trebuie sa contina toate lucrarile efectuate in legatura cu constatarea si reconstituirea documentului disparut, si anume:
# sesizarea scrisa a persoanei care a constatat disparitia documentului;
# procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii;
# dovada sesizarii organelor de urmarire penala sau dovada sanctionarii disciplinare a persoanei vinovate, dupa caz;
# dispozitia scrisa a conducatorului unitatii pentru reconstituirea documentului;
# o copie a documentului reconstituit.
45. In cazul in care documentul disparut a fost emis de alta unitate, reconstituirea se va face de unitatea emitenta, prin realizarea unei copii de pe documentul existent la unitatea emitenta. In acest caz, unitatea emitenta va trimite unitatii solicitante, in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.
46. Documentele reconstituite vor purta in mod obligatoriu si vizibil mentiunea "DUPLICAT", cu specificarea numarului si datei dispozitiei pe baza careia s-a facut reconstituirea.
Documentele reconstituite conform prezentelor norme metodologice constituie baza legala pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate.

Alberto Kurtyan

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte distruse emma08 emma08 daca din motive independente de mine actele contabile ale unei firme au fost distruse , cui trebuie sa anunt acest lucru si ce pot face ? nu am nici o ... (vezi toată discuția)
Chitanta pierduta. niko 94 niko 94 S-a emis factura si chitanta la un client, pers. juridica, dar chitanta s-a pierdut de la sediul firmei pana la client. Ce sa fac, trag la xerox chitanta in ... (vezi toată discuția)
Acte contabile originale pierdute ContSters126274 ContSters126274 Poti sa inchizi o luna contabila neavand actele in original,extrase de banca,borderou depuneri neexistand(pierdut). (vezi toată discuția)