Sunt angajata la o societate comerciala, am descoperit in dosarele de "corporate" ale firmei diverse probleme si am fost "investita" cu obligatia rezolvarii lor:
1/ A expirat mandatul adiministratorului
2/ A expirat sediul social (contractul de imprumut de folosinta incheiat intre adimnistratorul societatii ca pers fizica si societate)
3/ a expirat punctul de lucru (care ulterior trebuie radiat si deschis un alt punct de lucru nou)
4/ Inregistrare punct de lucru nou
Va rog sa imi spuneti care sunt actele care trebuie depuse la registrul comertului, care dintre acestea trebuie sa fie semnate de un avocat/jurist, care sunt termenele de depunere si care ar fi amenzile pe care trebuie sa le plateasca firma pentru neregulile de mai sus.
Mentionez ca nu am calitatea de jurist/avocat si ca trebuie sa ma ocup de ambele firme ale sefului meu (la una este asociat unic iar la cealalta este asociat cu tatal sau).
Pentru 1,3 si 4 veti avea nevoie de hotararea asociatilor/actionarilor. La pct 2, e suficient sa depuneti dovada prelungirii comodatului. Mai multe detalii privind actele necesare, le gasiti chiar pe site-ul ORC, [ link extern ] .
Buna ziua,
Toate aceste chestiuni pot fi rezolvate intr-un singur dosar de mentiuni.
Daca va pricepeti sa intocmiti documentele, nu aveti nevoie de un avocat. Daca nu, va sfatuiesc sa apelati la sprijin specializat.
Dintre acte mentionez:
- Hotararea AGA/ Decizia asociatului unic + Anexe;
- Actul aditional de prelungire a contractului pentru sediu;
- Contractul de inchiriere/ comodat pt punctul de lucru;
- eventuale alte documente, in fuctie de caz (sunt multe situatii, pe care nu am cum sa le detaliez).
Termenul de rezolvare este de 5 zile lucratoare.
Chestiunea cu amenzile e relativa. La ORC riscurile sunt minime, dar am avut un client care a luat amenda de la Administratia Financiara, pt ca nu a prelungit la timp sediul social..
1/ pt. prelungire sediu social fac o cerere de depunere mentiuni (dupa formular luat de la registru), alaturi de un act aditional la contractul de comodat vsi imputernicirea pe numele meu....
Atat?....nu imi mai trebuie si contuar de cuvinte (cum se face...la ce-mi foloseste, de ce e necesar?)
2/pentru punct de lucru expirat:
a) fac o aga prin care sa prelungesc sediul social conform cu contractele de inchiriere incheiate
b) in aceeasi AGA pot mentiona si prelungire mandat Administrator? (adica, ca si puncul 2 al discutiei asociatilor)
c)adaug si formular cerere tip luat de la registru?
d) fac si un act constitutiv actualizat?
e) atasez copii dupa contracte de inchiriere
f) ALTCEVA imi mai trebuie?
4/ Referitor la radiere punct de lucru si deschidere punct de lucru nou...
fac din nou o AGA in care sa mentionez cele de mai sus si apoi un ACT constitutiv (din nou?)
O singura hotarare AGA. Va trebui si actul constitutiv actualizat. Atasati si copie dupa contractul de inchiriere. Se cere si certificat fiscal de la primarie ca spatiul are impzitele platite.
Sediu social
just.rain
Daca o firma isi muta sediul social dintr-un birou in altul, dar la aceeasi adresa (in aceeasi cladire), trebuie facute formalitati suplimentare (hot aga), sau ... (vezi toată discuția)