buna ziua, sunt administrator la un bloc si am o intrebare:
pe baza caror documente justificative pot opera in contabilitate incasarea unei intretineri lunare, daca proprietarul respectiv a executat niste lucrari pt.partea comuna a blocului si s-a hotarat "remunerarea" lui sub forma platii intretinerii?
s-au facut reparatii la etajele blocului (finisarea unor lucrari de tamplarie termopan la etaje, reparare, glafuri etc.) de catre un locatar (proprietar) din asociatie si comitetul a hotarat ca, in schimbul acestor lucrari, persoanei respective sa i se plateasca intretinerea pe un numar de luni suficient, astfel incat sa acopere suma solicitata de acesta, multumesc
Tehnic ,este vorba despre acop[erirea a doua sume respoectiv valoarea intretinerii sa fie acoperita de valoarea prestatiei desfasurate de proprietar
Presedintele/Comitetul executiv trebuie sa dispuna decizie ,prin care sa prevada executarea lucrarilor .
Proprietarul in calitatea de executant trebuie sa dovedeasca cu documente valoare materiale + manopera
Ulterior in contabilitate,urmeaza ca cele 2 valori sa fie stornate si emisa chitanta de plata intretinere
Procedati in felul urmator:
- faceti o conventie prestari servicii intre asociatie si proprietar cu suma lucrarii alcatuita din cost materiale - dovedit cu chitante si facturi de materiale si manopera.
- completati si taiati chitanta cu aceeasi suma pe care o dati proprietarului cu pricina in contul intretinerii curente si viitoare.
- in registrul de casa operati scaderea acestei lucrari si imediat dupa aceasta operati incasarea aceleasi sume in contul intretinerii curente si viitoare pentru ap. respectiv.
Soldul operatiunilor este 0(zero) lei. Si asa si trebuie.
Aveti grija sa tineti atent evidenta la costul total si intretinerile lunare, astfel incat sa nu iasa discutii....!
.
Zugravire scara bloc
miki3
As vrea sa stiu cum se procedeaza pentru zugravirea scarii blocului(bloc 4 etaje)In scara noastra sunt 19 apartamente. Scara administratorului se zugraveste, ... (vezi toată discuția)