Va solicit ajutorul intr-o problema delicata.
Intr-un proces privind un debit existent debitorul afirma in instanta ca marfa ce i-a fost livrata a fost defecta si a returnat-o agentului meu dar care de fapt nu a fost primita deoarece nu vrea sa plateasca.
As vrea sa stiu nu exista o obligatie legala de a fi intocmit un proces verbal la predarea marfii sau de a intocmi el in calitate de client avizul de insotire si apoi noi in calitate de furnizori sa-i emitem factura fiscala de retur cu semnul minus?
Solicit ajutor urgent deoarece maine am procesul.
Dupa cum am citit cele descrise de dvs. mergeti pe doua variante:
1 . varianta ca beneficiarul dvs. a primit marfa insotita de factura. Daca factura a fost semnata de delegatul beneficiarului, inseamna ca acesta a acceptat marfa. Daca ati dus dvs.marfa pana la beneficiar, atunci trebuia semnata de primire factura de acesta. Deci marfa s-a livrat si trebuie platita.Daca a trimis delegat dupa ea atunci cu atat mai bine.
2. Varianta cand vreti sa oferiti beneficiarului posibilitatea sa se descarce in acte de marfa trimisa de dv. cu acordul dvs. Acest lucru inseamna ca acceptati sa vi se intoarca marfa si el sa nu mai plateasca. In acte dvs.trebuie sa faceti factura de stornare in care sa treceti datele facturii in cauza (pe care ati emis-o atunci). Treceti in factura de stornare toate datele din acea factura ex.: buc.(-), pret, valoare(-). toate cu minus. Daca e vorba doar de o parte din marfa, atunci cantitati treceti cu minus doar ce anume vreti sa se aduca inapoi si valoarea cu minus a acelei cantitati.
Nu trbuie proces verbal daca sunteti de acord sa faceti stornarea. Daca aveti dvs.dreptate atunci mergeti pana in panzele albe si certi-va banii pe marfa.
Problema este ca dupa 1 an s-a facut invitatie la conciliere la care nu a venit nimeni iar acum in instanta sustin ca au returnat marfa si ca noi nu am facut factura de minus si ca cerem bani pe marfa returnata.
Doresc sa stiu baza legala conform careia la predarea marfii tu in calitate de client intocmesti avizul de insotire deoarece eu nu am la mine nici aviz si nici facturier.
Daca aduc in instanta aceasta dovada nu poate sa mai zica ca a predat marfa iar eu nu am facut documentul legal.
Daca marfa ar fi fost returnata beneficiarul nu se intorcea de la cel care a cumparat-o fara sa aiba factura de stornare. De fapt ei trebuie sa dovedeasca ca nu au marfa pentru ca v-a returnat-o si i-ati emis factura de stornare. La ei factura este inregistrata in jurnalul de cumparari deci si-a dedus costul diminuand profitul si si-a dedus TVA .Pentru ei avantaj.
Atat timp cat dvs. nu ati stornat- o insemna ca aveti in contabilitate inregistrata factura astfel ca ati calculat impozit pe profit dupa baza facturii si ati colectat TVA tot din factura. Nu cred ca daca ar fi adus marfa inapoi nu le-ati fi dat factura STORNO si astfel nu aveati obligatii la stat dupa vanzarea marfii respective.Pentru dvs.dezavantaj.
Acest client, daca este persoana juridica, ar fi trebuit sa intocmeasca o nota de retur sau aviz de insotire cand zice ca v-a returnat marfa. In momentul in care sustine acest lucru ar trebui sa aibe unul din documentele precizate (nota de retur sau aviz de insotire) semnate de dvs la receptionarea bunurilor refuzate de client. Daca nu are, atunci nu are dovada ca v-a returnat ceva.
Factura storno
JuliaSimona
Buna ziua!
Am o factura de facut, retur pe un produs(s-a cumparat o cantitate mai mare si acum clientul vrea sa aduca o parte inapoi)
stiu ca se scrie ... (vezi toată discuția)