In iulie 2007 am facut un contract cu o firma pentru achizitionarea unui ascensor de persoane pentru o scara de bloc, termenul de livrare si executie era in noiembrie 2007, cu pretul xxxx euro care includea toate taxele si spezele aflate in vigoare. Pe langa faptul ca ascensorul nu a fost livrat la termen ci abia dupa jumatatea lunii ianuarie 2008, ne-am trezit cu o factura in care firma adauga si TVA-ul care a intrat in vigoare dupa 01.01.2008. Cum credeti ca am putea face sa achitam numai suma scrisa in contract?
In contract scrie clar:
- Valoarea contractului este de : xxxxx euro
- Care cuprinde toate taxele si spezele aflate in vigoare.
- Contractul intra in vigoare la data platii avansului si a clarificarii datelor tehnice.
-Nelivrarea sau neexecutarea lucrarilor la termen atrage dupa sine o penalizare de 0,2 % pe zi intarziere din valoarea contractului.
Ok, clar dupa cum spuneai, dar are vreo prevedere cu privire la modificarea contractului (mai ales unilaterala)? Sau ceva legat de schimbarea legii? Am vazut la unii ca asimilau fortei majore (mare idiotenie) schimbarea legii.
Citate din contract:
Denuntarea unilaterala a contractului este interzisa dupa achitarea avansului sub sanctiunea de daune-interese.
Denuntarea contractului este posibila ]n caz de forta majora numai cu acordul ambelor parti.
Forta majora, asa cum este definita de lege, exonereaza de raspundere partea care o invoca ]n conditiile legii, cu cerinta notificarii scrise in termen de 3 zile de la aparitia cazului de forta majora si in baza certificatului eliberat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei.(nu am fost anuntat in nici un fel)
Atunci contestati factura (in scris), platiti suma fara TVA-ul in plus si lasati-i pe ei sa va atace. E bine ca v-au facut livrarea, de-acum e problema lor.