avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 571 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Firma comercializare piese auto, fara stoc
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Firma comercializare piese auto, fara stoc

Ma intereseaza sa deschid o firma de comercializare piese auto. M-am orientat spre asa ceva deoarece acum aprope totul se aduce pe comanda cu plata unui avans iar investitia este mica.
Am mai avut o mica firma acum vreo 10 ani , deci sunt total paralel cu noile cerinte.Vreau sa ma tratati ca pe un necunoscator ,boboc,clasa a-I-a.

Am vorbit la o firma
care o sa-mi faca toate actele necesare deschiderii societatii.
Mai departe am inteles ca o sa-mi trebuieasca o casa de marcat.
1. Conteaza modelul ? Trebuie introduse toate piesele care se vand intr-o baza de date sau se da bon "universal" cu valoarea produsului?Sincer sunt zeci de mii de piese ,poti aduce orice surub la orice model de masina.
2.Casa de marcat o cumpar pe firma? Dupa ce am primit actele ? Sau inainte ?


3. O sa-mi trebuiasca un calculator, imprimanta, fax, Toate acestea le cumpar cu acte pe firma dupa ce am facut firma ?
4. O sa trebuiasca sa inchiriez un spatiu. Iar intreb, firma o deschid pe adresa mea de acasa? Apoi fac un contract de inchiriere pe firma? Vanzarea se adreseaza persoanelor fizice in general.
5. Pot sa deschid societatea si sa o tin pe zero pana gasesc un spatiu de inchiriat ? Ce o sa platesc daca nu am activitate ?
6. Pot trece ca si domeniu de activitate si alte servicii pe care banuiesc ca o sa le execut in viitor ? De ex "agentie baby sitter"
7. Incasarile zilnice se depun in contul firmei ?
8. Trebuie facut monetar ? Ce se face cu el ? E pastrat pentru un control?

9. Sa zicem ca vand intr-o luna de 100 mil lei vechi. Pe marfa am dat 80 mil, adaosul meu este de 20 mil. La stat voi plati 16 %- 3,2 mil ?
Unde ? La administratia financiara ?
10. Daca la valorile de mai sus, marfa a fost vanduta unei firme pe factura, o sa-mi recuperez TVA ? Cum?
11. La valorile de mai sus, ramane profit 16,8 milioane. Astia sunt banii mei sau ai firmei ? De aici trebuie sa-mi platesc mie un salar ?

12. Ce pot sa scad din cele 20 milioane? chiria, un abonament internet, hartia , produse de curatenie, o echipa de zugravi ? Exista o limita?


Si suplimentar - cum lucreaza o agentie de baby sitter ? Banuiesc ca au o baza de date cu persoanele disponibile , nu or fi angajate.

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: dgnConsulting , Contabil 11:09, 30 Octombrie 2010
1. nu conteaza modelul. Nu puteti da bon universal;
2. casa de marcat se cumpara pe firma si trebuie fiscalizata; la momentul fiscalizarii se vor introduce categoriile de bunuri pe care le puteti comercializa (ex: suruburi, parbriz, bara fata, placute frana, etc.)
3. Practic, in ziua de azi nu prea puteti "functiona" fara calculator, imprimanta, fax; acestea le puteti aduce ca aport in natura la constituirea societatii sau le puteti achizitiona ulterior, cum doriti.
4. daca stabiliti sediul firmei acasa la dvs si tot acolo va desfasurati si activitatea, puteti face un contract de comodat, nu de inchiriere. Oricum pentru deschiderea firmei aveti nevoie de un contract pentru spatiul unde veti stabili sediu.
5. da.
6. puteti trece orice cod caen doriti in obiectul de activitate (mai putin cele cu regim special); chiar va recomand; la deschiderea societatii este gratis; dupa aceea, daca doriti introducerea in ob. de activitate a unor coduri noi, veti plati suplimentar.
7. Da.
8.-12. Cel mai bine consultati un contabil. El va va lamuri cel mai bine in legatura cu aceste aspecte si oricum aveti nevoie de unul pentru a va tine contabilitatea firmei.
Mult succes.:)
Multumesc pentru raspunsuri.
Prin bon universal inteleg exact ce mi-ati spus dumneavostra , adica placute de frana pur si simplu sa reprezinte toate modelele de placute de frana existente, nu sa fie individual placute frana Opel, vw, skoda etc.
Cine face introducerea de date in casa de marcat ? Firma de unde o cumpar ?Sau trebuie sa gasesc o firma care se ocupa cu asa ceva?

13. Contabilul trebuie sa fie angajat sau poate sa-mi tina contabilitatea contra unei sume , fara sa fie angajaul meu ?
14. Sunt obligat sa am un angajat ?
15. Eu sunt angajat la mine ? Sau cum ma platesc ? Profitul , dupa plata tuturor impozitelor este al meu sau al firmei? Aici nu inteleg eu principiul.

De obicei firmele care comercializeaza case de marcat se ocupa si de fiscalizare si de introducerea datelor in casa de marcat.
Pentru contabilitate, de obicei se practica colaborarea cu un contabil.
Da, sunteti obligat sa aveti cel putin un angajat pe firma.
Va puteti angaja pe propria firma.
Profitul este al firmei. Dvs., in calitate de asociat unic va revin dividendele la fiecare sfarsit de an.
Multumesc. Am inteles acum.
Daca ma pot angaja la propria firma, pe ce post o pot face? Pot fi director de ex. ?Sau pentru a fi angajat pe un post trebuie sa ai anumite studii dovedite cu diplome ?Este un salar minim obligatoriu pentru functia asta? Intreb deoarece, pe viitor , firma o sa aiba nevoie de un reprezentant, nu ma pot angaja la firma mea ca si vanzator , la o negociere cu un reprezentant de vanzari nu te poti prezenta ca si vanzator.
up

Alte discuții în legătură

Folosirea casei de marcat in mai multe locatii instamintirea instamintirea Stimati Domni/Doamne De curand am infintat un SRL. Am cumparat o casa de marcat portabila si trebuie sa o inregistrez. Am incercat sa ma documentez de pe ... (vezi toată discuția)
Infiintare srl neplatitoare de tva carmenutza_86 carmenutza_86 vreau sa deschid un srl neplatitor de tva pe domeniul de reparare si intretinere autovehicule. cu ce sa incep? de unde sa o iau? 1.ce documente trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Obligativitate emitere bon fiscal cybercat86 cybercat86 Buna ziua, Detin o firma care are ca activitate principala: 4540 - Comertul cu motociclete, piese si accesorii aferente; intretinerea si repararea ... (vezi toată discuția)