OK, am cautat si pana la urma am ajuns si eu la concluzia ca pentru administratori e optional... Asta desi un document elaborat de ONRC lasa sa se inteleaga ca e obligatorie contributia la asigurarile de somaj.. Oricum, in lipsa vreunei prevederi clare, tot art. 20 din legea 76/2002 ramane, deci administratorii doar "pot" sa se asigure, nu "trebuie".
PS: documentul de care vorbeam, redactat in 2007, spune asa:
Potrivit art. 137^1 alin. 3, administratorii şi directorii, în sensul Legii nr. 31/1990 nu pot încheia cu societatea un contract de muncă pentru îndeplinirea mandatului, ci un contract de administrare/management.
Această modificare a regimului juridic atrage o serie de consecinţe în plan fiscal şi al modului de percepere/virare a contribuţiilor la sistemele de asigurări sociale: [...]
f. Contribuţia de şomaj
- cuantum: 3,25% (art. 23 din Legea 487/2006 privind bugetul asigurărilor sociale de stat);
- baza de calcul: venitul lunar declarat în contractul de asigurare pentru şomaj (art. 28 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă))"