avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 443 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... acte
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

acte

Buna ziua,daca merg cu o dubita sa aduc 500 kg de marfa din Germania in Romania,auto este proprietatea firmei care este si beneficiarul marfii ce acte sunt necesare pentru masina.Va multumesc
Cel mai recent răspuns: incepator c.j , utilizator 12:39, 9 Noiembrie 2010
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ce documente sunt necesare pentru transport de marfa in UE ?

Pentru a efectua transport de marfa in Europa aveti nevoie in primul rand de licenta de transport, care se obtine de la ARR. Daca nu detineti inca o astfel de licenta, o puteti obtine de la sediul local al agentiei ARR.
Documentele care sunt necesare pentru obtinerea licentei le gasiti aici.

Ce documente trebuie pastrate la bordul unui vehicul?

Pentru sofer:
-permis de conducere corepunzator tipului de camion
-atestat profesional (daca masina depaseste masa maxima autorizata de 3,5 tone)
-act de identitate
-legitimatia soferului sau copia legalizata a contractului de munca

Pentru masina:
-licenta de transport
-copia conforma (in original)
-contract de leasing (dupa caz)
-contract de inchiriere (dupa caz)
-cartea de identitate a autovehiculului
-talon (certificat de inmatriculare)
-inspectia tehnica periodica
-asigurare obligatorie
-rovineta (taxa de drum)
-foaia de parcurs
-diagramele tahograf (pentru o perioada de 28 de zile plus ziua in curs) pentru vehiculele avand masa maxima autorizata mai mare de 3.5 tone.
Baza legala din care rezulta perioada de timp pentru diagramele care trebuie prezentate la un eventual control in trafic este Regulamentul AETR 561/2006.
Click aici pentru vizualizarea Regulamentului (CE) nr. 561 / 2006.
Pentru mai multe detalii despre tahograf dati click aici.
-dovada de verificare a tahografului
-autorizatie speciala emisa de Regia Autonoma Administratia Nationala a Drumurilor in cazul transportului rutier de marfuri cu greutati si / sau gabarite depasite.
- certificat de noxe
-I.T.P.I. (Certificat International de Inspectie Tehnica)
- certificat de agreere a unui vehicul rutier pentru transportul marfurilor sub sigiliu vamal (daca este cazul)
Pentru alte informatii despre Certificatul de noxe, I.T.P.I. si Certificatul de agreere a unui vehicul rutier pentru transportul marfurilor sub sigiliu vamal faceti click aici.

Atentie !
La controalele efectuate de autoritatile din Ungaria vi se cere traducerea legalizata in limba maghiara a urmatoarelor contracte:
-contract de leasing (dupa caz)
-contract de inchiriere (dupa caz)
-contractul de munca al soferului (acesta nu este necesar a fi legalizat)
Un model de contract de munca bilingv maghiar-german gasiti aici.


Pentru marfa:
-scrisoare de transport in trafic international (CMR)
-aviz

Pentru transportarea marfurilor periculoase se mai cer in plus fata de transportul de marfa generala:
-autorizatie ADR
-fisa de siguranta
-certificat de atestare profesionala ADR pentru sofer
-certificat de agreere a autovehiculului, emis de RAR (daca este cazul)
-autorizatia eliberata de Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare si agreerea autovehiculului (daca este cazul)
-prospectul produsului transportat, instructiunile de siguranta si interventie in caz de necesitate, in limba romana si cel putin o limba de circulatie internationala, valabile fiind doar indicatiile prevazute in ADR referitoare la ambalaj, etichetare etc. Pentru transportul coletelor mici de maximum 1.000 kg nu sunt necesare instructiuni de siguranta.

Pentru transportul de marfuri perisabile sau animale vii:
-autovehiculul trebuie sa aiba autorizatie sanitara
-marfa trebuie sa posede certificat sanitar-veterinar
Informatii suplimentare privind certificatul sanitar-veterinar gasiti la Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara
si pentru Siguranta Alimentelor. Click aici pentru informatii de contact.

Atentie ! Este interzis cabotajul.
Cabotajul este o operatiune de transport rutier efectuata de catre un operator de transport intre cel putin doua
puncte de incarcare/descarcare aflate pe teritoriul unui alt stat. Deplasarea fara incarcatura pe teritoriul aceluiasi stat strain, intre doua operatiuni consecutive de transport international nu este considerata cabotaj. De exemplu, pentru un camion inmatriculat in RO, o cursa cu incarcatura de tipul DE-DE se considera cabotaj, in schimb o cursa DE-FR sau DE-RO nu este cabotaj.


In cazul efectuarii de transporturi in alte tari aveti posibilitatea de a recupera TVA-ul pe cheltuielile facute in strainatate. Pentru cota TVA din tarile UE, firmele si cardurile prin care se poate recupera TVA-ul va rugam faceti click aici.


sper sa ajute

www.euload.com
mai cautati pe aici , sper sa ajute si asta

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Transport marfa cu 3,5t+remorca 3,5t lucasebastian lucasebastian Buna ziua Am o firma de transpot si fac transport internantional cu o autoutiltara de 3,5 t si as dori sa ii atasez si o remorca de 3,5 t masa maxima ... (vezi toată discuția)
Ce documente imi trebuie ca sofer de transport marfa? CURALA CURALA Buna seara. Va rog mult daca ma poate lamuri cineva ce documente imi trebuie ca sofer de transport marfa cu o masina mai mare de 3,5 tone si daca imi trebuie ... (vezi toată discuția)
Cu marfa pana in grecia monii23 monii23 Buna ziua. O firma, dar nu de transport, ci pe cont propriu trebuie sa duca marfa inapoi storno in grecia. Trece masina cu soferul prin Bulgaria si ... (vezi toată discuția)