avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 727 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... retineri salariale
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

retineri salariale

Sunt profesor si in vara mi s-a calculat salariul gresit din doua motive:
- nu s-au retinut cei 25% din banii de concediu (desi mie mi se pare ca e legal acest lucru, dar acesta este alt subiect)
- mi s-au dat banii pentru gradatie de merit cand aceasta se terminase in iulie
Acum se corecteaza greselile prin retineri din salariu.
Una dintre probleme este ca nu am semnat nimic, nici daca sunt de acord, nici in cate rate as fi dispusa sa platesc. Mi s-a "oferit" fluturasul.
A doua problema este ca ambele retineri reprezinta in jur de 45% din net. Am cautat in codul muncii insa nu sunt lamurita daca este legal sau nu sa faca asta.
In cazul in care este legal sa mi se retina, sfatuiti-ma daca am dreptul sa depun o cerere catre director, astfel ca retinerile sa poata fi date in mai multe rate.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: elena138 , utilizator 11:44, 14 Noiembrie 2010
1. Daca nu vi s-au retinut cei 25%, cred ca nu vi se mai retin (instantele sunt de alta parere in ce priveste legalitatea retinerii!);
2. Gradatia de merit inceteaza la sfarsitul anului scolar, care este 31 august.
La ambele probleme cei de la scoala sunt de alta parere si acum imi retin acei bani, tocmai asta este problema ca imi fac doua retineri din salariul si asa micsorat cu 25%
Potrivit art.164 alin.4 C.mun., reţinerile din salariu cumulate nu pot depăşi în fiecare lună jumătate din salariul net.

Nu toate instantele au aceeasi parere cu privire la reducerea cu 25% , numai doua s-au pronuntat asupra acestui lucru .. insa mai importanta este optiunea instantelor superioare Tribunalului (Curtea de apel sau ICCJ).