Depinde ce este stipulat in contract....poate aveti un articol in care se specifica" avans de...%-pentru procurare materiale....organizare.....etc...sau mai multe plati considerate ca avans..pentru derularea lucrarii in bune conditii"...
Atat timp cat respectati prevederile din contract si platiti toate obligatiile fiscale ce decurg odata cu emiterea facturilor nu vad sa fie vreo problema.
Eu am observat ca foarte multi oameni fac confuzie intre notiunea de avans si plata partiala de exemplu.
Cel mai bine ar fi sa explicati mai clar problema.
Factura de avans se poate face si pe o suma mare? Ex 15000 lei?
Avem un contract incheiat cu un client pt suma de 30000 lei, el plateste un avans de 50%, iar noi ii vom presta serviciul pana in februarie 2011.Pt avans emitem factura de avans, iar la final , pe factura finala se storneaza avansul.Clientul spune ca , contabilul lui ia spus ca factura de avans pe asa suma mare nu este bine, ci trebuie sa ii facem factura finala.
Eu stiu ca factura de avans se poate pt orice suma incasata, dar in schimb nu se poate factura finala din moment ce noi inca nu am prestat serviciul.
Astept parerile dvs.
Multumesc
Revin si va spun ca depinde ce scrie in contract.Statul nu o sa se supere ca o sa platiti tva.Ba mai mult daca vine un control va va intreba de ce nu ati emis factura de avans.Clientul este normal sa va spuna ca "nu e bine" ,de ce ar vrea sa plateasca?Asa cum spune colegul mai sus,sper ca nu ati facut confuzie intre avans si plata partiala.
Factura de avans
luciapap
Incasam avans in data de 20.01.2011, eliberam chitanta, in cat termen eliberam factura de avans, in codul fiscal am gasit pana in cea de-a 15 zi lucratoare a ... (vezi toată discuția)
Greseli contabile
luciapap
Buna dimineata, sunt noua pe forum si as avea cateva intrebari pt binevoitori:
1.In 2007 sau facut 3 facturi de avans din greseala sa trecut pe ct 704,iar ... (vezi toată discuția)