avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 339 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA registru inventar
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA registru inventar

Sunt PFA [traducator autorizat] si am inteles ca trebuie sa tin un registru inventar. Poate cineva, va rog, sa ma ajute la completarea lui? Eu nu inteleg mai nimic... Am sa zicem un computer si o imprimanta luate anul trecut. Le trec iarasi in registru si anul acesta? La aceeasi valoare? Daca nu la aceeasi valoare, atunci cum stabilesc eu noua lor valoare? Si daca o imprimanta s-a stricat si nu mai pot sa o repar, cum o trec? Dar telefonul mobil se trece?

Sper sa ma puteti ajuta cat de cat... multumesc
Cel mai recent răspuns: Bravos , utilizator 21:46, 26 Iulie 2011
REGISTRUL-INVENTAR
Serveste ca document contabil obligatoriu de inregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ si de pasiv.
Se intocmeste la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar sau cu ocazia incetarii activitatii, fara stersaturi si fara spatii libere, pe baza datelor cuprinse in listele de inventariere si procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ si de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe de conturi.
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv grupate dupa natura lor conform posturilor din bilant. in cazul in care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operatiunea de inventariere se actualizeaza cu intrarile si iesirile din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse in registrul-inventar. Operatiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel incat la sfarsitul exercitiului financiar sa fie reflectata situatia reala a elementelor de activ si de pasiv.
Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.

Iti multumesc pentru intentia de a ma ajuta, dar si eu am cautat un pic pe net inainte de a pune intrebarea aceasta pe forum si deja stiu ce stii si tu... Uite aici link-ul:

[ link extern ]
;)

Eu as avea nevoie de niste raspunsuri cat de cat concrete la niste intrebari concrete...
Computerul si imprimanta le treci o singura data.
Telefonul numai daca este luat pe PFA il treci, daca nu este nu-l poti trece.

Imprimanta daca este trecuta in registrul-inventar si s-a stricat, ii treci in dreptul ei la rubrica diferente din evaluare la pct.5 valoarea ei si la pct.6 cauza diferente - deteriorare, uzura
Ultima modificare: Marți, 19 Februarie 2008
Cornel Vasile, Consilier juridic
Buna. As avea si eu o intrebare va rog. Am devenit PFA de la inceputul lunii februarie. Si acum trebuie sa completez declaratie de venit estimat pe 2008. In aceasta declaratie, de la finante imi spune sa trec ca data de incepere a activitatii data de emitere a primei facturi. Eu sunt in dilema intrucat achizitionasem un telefon mobil pe PFA, dar inainte de a emite prima factura, ca atare nu as putea sa il inregistrez ca si cheltuiala deductibila.
va multumesc mult pt raspuns
prazaro a scris:

Iti multumesc pentru intentia de a ma ajuta, dar si eu am cautat un pic pe net inainte de a pune intrebarea aceasta pe forum si deja stiu ce stii si tu... Uite aici link-ul:

[ link extern ]
;)

Eu as avea nevoie de niste raspunsuri cat de cat concrete la niste intrebari concrete...


E o mica confuzie cu privire la Registrul Inventar pentru ca exista doua tipuri de Registru Inventar, si anume cel cu codul 14-1-2, care e folosit pentru inventarierea conturilor de activ si pasiv (descrierea lui elis de mai sus) si 14-1-2/a care e folosit pentru inventarierea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar ... lucruri palpabile. Din cate stiu eu la PFA trebuie completat cel din urma, 14-1-2/a, primul neavand sens, contabilitatea in partida simpla nefiind bazata pe conturi ci mai mult pe jurnale.

Mai multe detalii despre registrele necesare unui PFA gasesti aici, desi articolul e din 2006 si e posibil sa existe mici diferente legislative:
[ link extern ]
Uite ce se zice in articol despre registrul inventar:

In Registrul-inventar (cod 14-1-2/a) se trec toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii (imobilizari, obiecte de inventar, stocuri etc. - valori materiale aflate in gestiune). Registrul-inventar se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar si serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.

Alte discuții în legătură

Contabilitate pfa Lavinika Lavinika Va rog, daca poate sa-mi zica cineva cum se procedeaza in contabilitatea PFA-urilor in urm. caz: ( eu lucrez pt un CIM dar este la fel ca si la pfa, nu?) - pt ... (vezi toată discuția)
Completare registru inventar ana suciu ana suciu Sunt invatatoare (Meditator) si nu stiu ce trebuie sa complectezi in Registrul Inventar? Eu emit chitanta pentru suma incasata o trec in Registrul-jurnal de ... (vezi toată discuția)
Clarificare ordin 1040 / 2004 eugen_r2 eugen_r2 Bună ziua, Sunt pfa neplătitor de TVA. Am citit cît am putut de atent ordinul 1040 în legătură cu contabilitatea în partidă simplă, dar unele ... (vezi toată discuția)