Buna seara. Sunt presedintele unei asociatii de locatari din Bucuresti. De curand m-am confruntat cu o problema legata de solicitarea unui proprietar de a infiinta o firma cu profil de comert cu amanuntul. Acesta mi-a inaintat spre aprobare un document pe care urma sa-l semnez eu, dupa ce semnau vecinii acestuia, precum si un document ce urma sa fie semnat de comitetul executiv al asociatiei. Problema a aparut in momentul in care vecinul de dedesubt si unul de pe palier au refuzat sa semneze, invocand comportamentul necivic al solicitantului. Am convocat Comitetul Executiv care nu a aprobat cererea de infiintare a firmei, constatandu-se ca nu se indeplinesc prevederile art. 42 din Legea nr. 230 din 2007 privind Asociatiile de proprietari care prevede ca "schimbarea destinatiei locuintei se face cu acordul comitetului executiv si al vecinilor direct afectati pe orizontala si verticala". Solicitantul a contestat aceasta decizie motivand ca doreste sa infiinteze o firma care nu isi va desfasura activitatea acolo si, in consecinta, nu poate fi vorba de o schimbare a destinatiei locuintei. Doresc sa aflu parerea unui specialist in legatura cu aceasta problema: infiintarea unei firme fara ca aceasta sa desfasoare activitati propriu-zise, conform obiectului de activitate, in acea locuinta, schimba destinatia acesteia? Daca se poate, doresc si o baza legala in sprijinul raspunsului. Va multumesc.
Foarte multi doresc infiintarea unei societati comerciale in apartamentul in care locuiesc doar ca sediul social, nu si ca loc de desfasurare a activitatii.
In speta, infiintarea unei firme cu profil de comert cu amanuntul intr-un apartament si care isi va desfasura efectiv activitatea acolo asta inseamna schimbarea destinatiei locuintei. Daca e doar pentru sediul social, atunci nu se schimba destinatia locuintei.
Ma surprinde faptul ca pesoana care doreste sa infiinteze o firma intr-un apartament, v-a pregatit o documentatie care sa o semnati. S-a cam grabit, nu credeti?
Asociatia este cea care trebuie sa-i de un inscris, o adeverinta, prin care isi da acordul ca in apartamentul respectiv, sa aiba sediul social soc.X, bineinteles daca are acceptul propritarilor invecinati, asa cum se mentioneaza in lg.230/2007.
Va multumesc pentru raspunsuri. Pentru Vera, vreau sa adaug ca proprietarul s-a prezentat, intr-adevar foarte grabit, cu doua documente: unul pe care trebuia sa-l semneze vecinii si eu, presedintele, iar celalalt era deja completat in numele comitetului executiv urmand a fi semnat de membrii acestuia. Pentru Elis, vreau sa-l intreb unde se prevede exact, in ce act normativ mai exact, regimul schimbarii destinatiei unei locuinte. Doresc ca in momentul cand voi da raspunsul solicitantului, sa-i indic exact prevederile legale pentru a nu se ivi dispute care au toate sansele sa continue in fata instantei. Va multumesc inca o data.
Atat timp cat vecinii din imediata vecinatate a apartamentului au semnat, dvs. aveti obligatia sa-i dati aprobarea.
In caz contrar ar putea fi chiar un abuz in serviciu #-o
Daca acea persoana nu face zgomot in apartamentul aflat in proprietatea sa si urmeaza sa isi tina numai actele firmei sale oare chiar este contraindicat sa primeasca semnaturile vecinilor?
Eu cred ca atata timp cat nu este nimeni deranjat de simplul fapt ca sediul social al firmei (la care nu se desfasoara activitate comerciala zgomotoasa) se afla la acea adresa riscati o judecata pe care aveti sanse sa o pierdeti.
In plus, exista si riscul de a achita despagubiri pt ipoteza in care proprietarul apartamentului inchiriaza un alt sediu social pt firma sa pe durata procesului.
In acordul scris dat de asociatie se poate stipula si faptul ca la sediul firmei nu se vor putea desfasura activitati comerciale.Deci, sediul firmei va fi fara activitate.