Cum trebuie procedat in cazul in care se face o reclamatie:-se merge direct pe caz pt a fi solutionata problema sau mergi pe ideia stai sa-l verific si pasta. Ex: functionarul public de la opc pleaca pe teren sa solutioneze o reclamatie primita de la un cetatean , cum ca a cumparat o instalatie de iarna ce nu functioneaza. Ajunsi in complexul comercial intreaba de cel invinuit nu mai ca ce se gandesc ei sa intre in magazinul de jucarii. Verifica jucariile de traducere de importator si de certificatul de calitate ne venindule sa creada se iau de preturi.Persoana in cauza adica gestionara tocmai primea marfa aratand-ui avizul.Cu toate acestea functionara opc se apuca si scrie un pomelnic de produse fara pret care erau si in avizul ce la aratat. Va rog sa-mi spuneti daca este corect cum s-a procedat .Era sa uit de la standul cu instalatii au luat 2 pachete de cafea.Spuneti va rog frumos daca dansilor de la opc nu le trebuie o tematica sau un ordin de deplasare de serviciu sau io stiu ce. Va multumesc .
Orice corp de control poate initia un control tematic, (decis de institutia in sine), in urma unor eventuale reclamatii, sau inopinant, adica pur si simplu ;)
Si au dreptul sa dea amenzi, ca trebuie indeplinit si acest plan. Motivele pentru care se dau nu mai au importata. Si eliberarea de chitanta nu este intotdeauna necesara. Platesti in 48 ore doar jumatate din amenda, si pe loc platesti mai putin si chiar fara chitanta. ;)
orice functionar pubic cu atributii de control pleaca in teren in baza unei delegatii semnate de catre conducatorul departamentului. In delegatie se arata daca este control tematic, reclamatie. in general nu exista controale inopinate - ele au devenit tematice, adica fara indicarea "tintei" ci doar a ariei de control.
Iar guvernul a si inclus in bugetul pe 2011 venituri de circa 400 Milioane RON din amenzi, :D , deci toate organele abilitate vor face controale inopinate, si cat tine.
In principiu Inspectorii opc au dreptul sa efectueze controale tematice, controale bazate pe o reclamatie inaintata opc de un consumator. Dar odata ajunsi in locatia supusa controlului, Inspectorii opc au dreptul sa se "autosesizeze" si sa largeasca obiectivele controlului si asupra altor aspecte care intra in aria de competenta a opc, pe care le identifica la locatia supusa controlului la momentul controlului.
Referitor la documentele pe baza carora un Inspector efectueaza aceste controale, discutam de ordinul de serviciu semnat de seful de compartiment in cadrul caruia respectivul inspector activeaza, legitimatia de serviciu (care trebuie prezentata la mometul inceperii controlului) si tematica de control, care insa Inspectorul nu are obligatia sa o prezinte.
De asemenea la inceperea controlului un Inspector are obligatia sa consemneze in Registrul Unic de Control al locatiei supusa controlului printre altele, obiectul controlului, temeiul acestuia si numarul ordinului de serviciu in baza caruia se efectueaza controlul. Important este ca orice discutie pe tema controlului intre Inspector si Comerciant sa inceapa numai dupa ce Inspectorul consemneaza in Registrul Unic de Control, detaliile referitoare la efectuarea controlului.
In ceea ce priveste faptul ca Inspectorul OPC a luat 2 pungi cu cafea, acesta are dreptul sa ridice mostre de marfa, dar numai in urma incheierii unui proces verbal de prelevare.
Control opc
sorinsuciu2001
Buna ziua !
Va rog sa ma ajutati si sa imi spuneti daca este legal ca un singur inspector OPC sa efectueze un control la o societate comerciala , de circa 2 ... (vezi toată discuția)