avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 346 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... am luat plasa?
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

am luat plasa?

Am incheiat un contract cu Romtelecom pt. internet. Am fost obligata sa inchei si pt. telefon fix, pe care nu folosesc deloc. Am sunat la ei, si am cerut sa nu mai am ton la telefon si sa nu platesc abonament pt. telefon (contractul asta a expirat de aprox. 4 luni). Am primit raspunsul ca nu se poate, daca vreau internet (contractul expira abia in aug. 2011), tebuie sa platesc si abonament pt. telefon.
Este legal? Pot face altceva decat sa tac si sa platesc?
Cel mai recent răspuns: eumarian , utilizator 16:33, 2 Decembrie 2010
Atata timp cat dvs. ati acceptat sa semnati contractul si pentru telefon si internet nu aveti alta posibilitate decat sa asteptati sa treaca perioada si sa-l reziliati.
Totodata pueti lua dupa rezilierea contractului doar internet fara sa vi se impuna si contract de telefonie.
Exista Legea 363/2007- practici comerciale incorecte
As vrea sa fiti totusi atenta ca in cazul in care vreti doar internet are alt pret ( un pret mai mare ) fata de pachetul internet+ telefonie.
Da, este legal , din pacate.
Pe contractul pe care l-ati incheiat pt internet , in mod sigur se mentionau si serviciile de telfonie.
Dvs. puteati sa aderati la conditiile impuse de ei sau nu , intrucat este un contract de adeziune , acestea nu sunt negociabile.
In drept se numeste - forta obligatorie a contractului - principiul care va obliga sa respectati prevederile contractuale.
Chiar da ca renuntati la telefon , costurile de abonament vor ramane aceleasi .

Puteti doar sa-l platiti pana la termenul de incheiere. , sau sa platiti anticipat restul lunilor ramase din abonament si sa-l rezilitati la cerere.
prodiamant a scris:


Dvs. puteati sa aderati la conditiile impuse de ei sau nu , intrucat este un contract de adeziune , acestea nu sunt negociabile.


Legea 363/2007 Art. 8. - O practica comerciala este considerata agresiva daca, in contextul prezentarii situatiei de fapt si tinand cont de toate caracteristicile si circumstantele, limiteaza sau este susceptibila sa limiteze in mod semnificativ libertatea de alegere sau comportamentul consumatorului mediu cu privire la produs, prin hartuire, constrangere, inclusiv prin utilizarea fortei fizice sau prin influenta nejustificata si, prin urmare, determina sau este susceptibila sa determine consumatorul sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o.

In fapt nu va poate obliga nimeni sa cumparati un produs conditionat de achizitionarea altui produs sau serviciu cum este in cazul dvs.
Legea 363/2007 Art. 8. - O practica comerciala este considerata agresiva daca, in contextul prezentarii situatiei de fapt si tinand cont de toate caracteristicile si circumstantele, limiteaza sau este susceptibila sa limiteze in mod semnificativ libertatea de alegere sau comportamentul consumatorului mediu cu privire la produs, prin hartuire, constrangere, inclusiv prin utilizarea fortei fizice sau prin influenta nejustificata si, prin urmare, determina sau este susceptibila sa determine consumatorul sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-


NU se aplica la contractele de internet Romtelecom .
Furnizorul ofera serviciul de internet numai prin bablu de telefonie , deci numai abonatilor telefonici.
Se poate opta pt telefonie fara internet dar internet fara telefonie nu.
In plus , cum spuneam contractul este semnat in forma aceasta .
Daca Legea 363/2007 ar fi aplicabila in astfel de situatii , ar insemna ca toti furnizorii de utilitati (apa , gaz, energie , telefon ) se fac vinovati de incalcarea ei .

art 2 d) practici ale comerciantilor in relatia cu consumatorii, denumite in continuare practici comerciale - orice actiune, omisiune, comportament, demers sau prezentare comerciala, inclusiv publicitate si comercializare, efectuate de un comerciant, in stransa legatura cu promovarea, vanzarea sau furnizarea unui produs consumatorilor
Furnizorul ofera serviciul de internet numai prin cablu de telefonie , deci numai abonatilor telefonici.
Se poate opta pt telefonie fara internet dar internet fara telefonie nu.


Asta e doar din pricina alcatuirii serviciilor respectivului operator, pentru ca nu e nimic obligatoriu tehnic la asta. Ar putea oferi Internet fara numar de telefon, doar nu e dial-up, cablul de telefon este doar un suport al datelor. Pe acest cablu se pot presta orice servicii: Internet, TV, telefon.

Eu cred ca in viitor se va recunoaste pe piata posibilitatea dorita de user, dar contractul actual trebuie respectat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Hartuit de agenti de vanzari gutab gutab Buna seara In ultima vreme am tot fost cautat, telefonic,de tot felul de agenti de vanzari, de la diverse societati. Unele cunoscute, altele mai putin. Desi ... (vezi toată discuția)
Acordul verbal - mod de a incheia un contract? Lolescu Lolescu Buna ziua, Beneficiez de serviciul de Internet (pachetul router + telefon fix) ale unei firme de telefonie mobila. Am vrut sa renunt la el pentru ca nu sunt ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract companie de telefonie tm06cristi tm06cristi A intrat in vigoare legea privind renuntarea la un post fix de telefonie daca nu mai doresc sa mai fiu la ei? Anul trecut in iunie am primit telefon ca ... (vezi toată discuția)