Bună ziua!
sunt angajată la o instituţie publică lucrez ca funcţionar public referent III tr.I cu studii medii din anul 2008, în iulie 2010 am absolvit cu diplomă de licenţă la Facultatea Stiinţe Juridice şi Administrative Braşov, întrebarea mea este-care sunt etapele ce trebuie parcurse pentru promovarea funcţionarului public care a dobândit o diplomă de studii de nivel superior în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea, am depus cererea de promovare însoţită de adeverinţă la administrativ şi s-au făcut demersuri către agenţia funcţionarilor publici dar nu s-a primit răspuns.
Vă mulţumesc!
ORDIN nr. 1.932 din 18 decembrie 2009
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în clasă a funcţionarilor publici
EMITENT: AGENTIA NAŢIONALÃ A FUNCŢIONARILOR PUBLICI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 8 din 6 ianuarie 2010
Data intrarii in vigoare : 06/01/2010
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în clasă
a funcţionarilor publici
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) În cazul absolvirii unei forme de învăţământ superior în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau considerată de autoritatea ori instituţia publică ca fiind utilă pentru desfăşurarea activităţii, funcţionarii publici încadraţi în funcţii publice cu nivel de studii inferior care doresc să promoveze în clasă prezintă compartimentelor de resurse umane, în vederea aprobării de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, o cerere de înscriere la examenul de promovare în clasă, însoţită de diploma de licenţă, respectiv diploma de absolvire sau, după caz, adeverinţa care să ateste absolvirea studiilor.
(2) După primirea documentelor prevăzute la alin. (1), la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice, prin compartimentele de resurse umane, se analizează dacă studiile absolvite sunt în specialitatea în care funcţionarii publici îşi desfăşoară activitatea sau dacă sunt utile pentru desfăşurarea activităţii.
(3) Cererea de înscriere la examenul de promovare în clasă se aprobă de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, pe baza propunerii compartimentului de resurse umane, formulată ulterior analizei în condiţiile prevăzute la alin. (2).
ART. 2
(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să organizeze examenul de promovare în clasă pentru funcţionarii publici cărora le-au fost aprobate cererile de înscriere în condiţiile prevăzute la art. 1 alin. (1), luând în considerare şi prevederile art. 107 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) La examenul de promovare în clasă a funcţionarilor publici pot participa funcţionarii publici încadraţi în funcţii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit o formă de învăţământ superior şi cărora le-au fost aprobate cererile de înscriere la examen.
(3) Examenul de promovare în clasă se organizează de către autoritatea sau instituţia publică în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarii publici, în condiţiile prezentului regulament.
(4) Cu cel puţin 15 zile înainte de data organizării examenului de promovare în clasă, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice are obligaţia de a emite un act administrativ prin care se stabilesc:
a) componenţa comisiei de examen, precum şi persoana care asigură secretariatul;
b) data susţinerii examenului;
c) bibliografia, pe baza propunerilor compartimentelor în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarii publici care participă la examen.
(5) Compartimentul de resurse umane are obligaţia să afişeze la sediul autorităţii sau instituţiei publice, cu 15 zile înainte de data organizării examenului de promovare în clasă, data, ora, locul desfăşurării şi bibliografia examenului.
(6) În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării examenului de promovare în clasă, compartimentul de resurse umane are obligaţia de a afişa la sediul autorităţii sau instituţiei publice modificările intervenite în desfăşurarea acestuia.