p) cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat - contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile ulterioare, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente sponsorizarii, daca totalul acestor cheltuieli indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
1. este in limita a 3 la mie din cifra de afaceri;
2. nu depaseste mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.
Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (l) din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare poate fi beneficiara a sponsorizarii orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific-cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice. Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu sponsorizarea in cazul produselor finite este acelasi ca si in cazul sponsorizarii in bani. In ceea ce priveste colectarea TVA pentru bunurile care fac obiectul sponsorizarii, se aplica prevederile pct. 7 din Normele metodologice de aplicare ale art. 128 alin. (9) din Codul Fiscal, potrivit carora: „Bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de sponsorizare si mecenat nu sunt considerate livrari de bunuri in limita a trei la mie din cifra de afaceri, determinata potrivit art. 152 alin. (6) din Codul Fiscal, si nu se intocmeste factura fiscala pentru acordarea acestor bunuri”. Astfel, la sfarsitul anului se verifica incadrarea sponsorizarilor in produse (fara a lua in considerare sumele de bani) in limita a trei la mie din cifra de afaceri urmand ca pentru ceea ce depaseste acest plafon sa se colecteze TVA.