avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 210 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Impozit pe terenuri nedeclarate
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Impozit pe terenuri nedeclarate

Sunt mostenitorul legal al unor terenuri agricole si un teren de casa cu o casa cu 2 camere.
Mostenirea a intervenit in in 1995 si a fost urmata de un proces de revendicare de catre un unchi care a pierdut toate procesele.
Posed certificat de mostenitor al acestor proprietati.
Am declarat aceasta mostenire la primarie (la tara) - verbal, la registrul agricol. Asa se proceda inainte. Nu am nici o dovada scrisa.
Mentionez ca si pana in 1995, pana la moartea mamei, am platit eu impozitul aferent.
Acum, in 2010, am fost anuntat de directia de impozite si taxe, ca nu am aceste proprietati trecute in rol si deoarece sunt mostenitor, trebuie sa platesc penalizarile si impozitul aferent. Au zis ca-mi fac o concesie ei si ca trebuie sa le platesc pe3 ani, 600 lei.
Ce trebuie sa fac in continuare?
Cum imi trec in rol aceste proprietati?
Pe ce perioada sunt bun de platata?
Mentionez ca nu detin decat titlul de proprietate si am platit intotdeauna imopzitul cerut de primarie, insa nu stiu daca au fost incluse si aceste proprietati.
Se calculeaza impozitul retroactiv din 95?
Pot cere la primarie sa-mi spuna ce am trecut in rol? Cum?
Dati/mi solutii. Multumesc mult
Cel mai recent răspuns: Kyandra , moderator 17:51, 25 Decembrie 2010
Ar fi trebuit ca după ce vi s-a eliberat CM-ul să mergeți cu un exemplar al acestuia la serviciul impozite și taxe locale și să îl depuneți acolo. Sunteți obligat la plata impozitului din momentul în care ați devenit proprietar. Chiar dacă cel de la care ați moștenit nu și-ar fi plătit impozitul erați dator cu aceste sume pentru că moșteniți și pasivul succesoral. Nu vi s-a părut suspicios faptul că atâta vreme nu v-a venit nicio notificare de plată cu privire la acele imobile?
Înscrierea pe rol o faceți depunând un exemplar din actul în baza căruia ați devenit proprietar.
O simplă cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală către serviciul de impozite și taxe local e suficient ca să aflați exact cu privire la ce bunuri datorați impozit.
Nimeni nu scapă când e vorba de banii statului.:)
Ultima modificare: Luni, 20 Decembrie 2010
sd2010, utilizator
Sistemul de colectare a taxelor este total defectuos. Serviciul de impozite de la primarie emite niste chitante tipizate fara sa detalieze ce anume platesti. Apar numai rubricile:
impozit pe:
imobile .... lei;
teren ... lei,
mijloace auto .... lei;
alte taxe... lei.
Si cam atat. Nimeni nu stie ce imobile sunt impozitate, ce terenuri, ce suprafata, etc. Am incercat sa cer lamuriri dar nu m-am putut lupta cu un sitem care nici macar nu sta de vorba cu contribuabili. Nici macar nu vor sa primeasca cereri si sa nu mai vorbesc de reclamatii.
Ma pot adresa unui for superior?
Daca depun cererea pt eliberarea unui certificat de atestare fiscală, ei sunt obilgati sa-mi raspunda? Mi-au spus ca nu primesc cerea si ca nu au ei timp sa rezolve asa ceva.
Pare ireal dar este adevarat.
Multumesc.
Groaznic. Ei de-aia sunt acolo la impozite și taxe, cum adică nu au timp?
Din păcate nu e singurul sistem defectuos din țara asta.
Mă rog... ideea e că dumneavoastră aveți dreptul să cereți asemenea informații iar ei au OBLIGAȚIA să vi le dea. Nu se poate să nu scrie cu privire la ce anume vă încasează banii. Ei cum ajung la concluzia că terenul meu din dealul cucului trebuie impozitat cu 100 de lei și nu cu 10 sau casa din mijlocul satului trebuie impozitată cu 200 de lei și nu cu 100? Trebuie să existe o evidență cu suprafața și situarea imobilelor, la care ei să aplice modul de calcul prevăzut de codul fiscal, nu?!
Ia uite ce zice legea despre certificatul de atestare fiscala emis de autoritatile administratiei publice locale
(1) Certificatul de atestare fiscala se emite de organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, la solicitarea contribuabilului.
(2) Certificatul de atestare fiscala se elibereaza pe baza datelor cuprinse în evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente în sold în prima zi a lunii urmatoare depunerii cererii, denumita luna de referinta.
(3) În certificatul de atestare fiscala se mentioneaza creantele fiscale exigibile, cu termene de plata expirate pâna la data de întâi a lunii urmatoare emiterii acestuia.
(4) Certificatul de atestare fiscala se emite în termen de cel mult doua zile lucratoare de la data depunerii cererii de catre contribuabil si poate fi utilizat de contribuabil pe toata perioada lunii în care se emite. Certificatul de atestare fiscala emis în intervalul 25 a lunii - finele lunii este valabil pe toata perioada lunii urmatoare emiterii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de
contribuabil, în original sau în copie legalizata, oricarui solicitant.
(5) Pentru înstrainarea dreptului de proprietate asupra cladirilor, terenurilor si a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie sa prezinte certificate de atestare fiscala prin care sa se ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale locale datorate autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza se afla înregistrat fiscal bunul ce se înstraineaza. Actele prin care se înstraineaza cladiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încalcarea prevederilor prezentului alineat, sunt nule de drept.
(6) În situatia în care, în conformitate cu art. 112 alin. (3), exista cereri de compensare aflate în termenul legal de solutionare, certificatul fiscal se elibereaza cu mentiunea "Cerere de compensare în curs de solutionare pentru suma de ...".
Multumesc mult sugestii.
In probleme de fiscalitate nu ma pricep.
Este adevarat, este groaznic si cred ca si in alte locuri este la fel.
Chiar in pasa de banii pe care-i platesc si nu sunt nepasator sa accept sa fiu pacalit.
Trebuie sa mergeti la serviciul de taxe si impozite si sa completati o declaratie de impunere pentru terenuri si una pentru imobil (sunt formulare tip). Veti depune, in copie, titlul de proprietate, certificatul de mostenitor, actele dvs. de stare civila. Perioada maxima pentru care va pot calcula retroactiv impozitul este 5 ani, insa amenda pe care o veti primi pentru intarziere s-ar putea sa fie cam marisoara:(

Alte discuții în legătură

Certificate fiscale cosminia cosminia exista vreo lege prin care se interzice eliberarea de certificate fiscale cu debite? (vezi toată discuția)
Interpretare art.113 di codul de procedura fiscala -eliberarea certificat fiscal dany09 dany09 Daca am inregistrat pe rolul de la Serviciul Impozite si taxe locale 3 apartamente si o masina si vreau sa vand un apartament in luna martie 2015: sunt ... (vezi toată discuția)
Certificat fiscal ContSters4579 ContSters4579 ...as dori sa va dati cu parerea in legatura cu valabilitatea certificatului fiscal emis in vederea instrainarii unui imobil...codul fiscal precizeaza ... (vezi toată discuția)