ACTELE ªI TAXELE NECESARE PENTRU DEPUNEREA CERERII DE ACORDARE A CETÃŢENIEI ROMÂNE SUNT URMÃTOARELE:
-PAªAPORT ORIGINAL şi copie legalizată sau « conform cu originalul »;
-CARNET DE IDENTITATE pentru cetăţeni străini (carnetul de stabilire a domiciliului în România) – original şi copie legalizată sau « conform cu originalul »;
-HOTÃRÂREA prin care s-a stabilit domiciliul în România – în copie legalizată – eliberată de Autoritatea pentru Străini;
-ADEVERINŢÃ din care să rezulte domiciliul legal în România de cel puţin 8 ani sau, în cazul în care este căsătorit şi convieţuieşte cu un cetăţean român, de cel puţin 5 ani de la data căsătoriei - eliberată de Autoritatea pentru străini şi probleme de migrări judeţeană sau a Municipiului Bucureşti ;
-DECLARAŢIE personală, autentificată din care să rezulte că în prezent nu întreprinde şi nu sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept, ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu a desfăşurat asemenea activităţi ;
-CERTIFICAT de NAªTERE, traducere în limba română, legalizată şi copie xerox a certificatului original;
-CERTIFICAT de CÃSÃTORIE în copie legalizată (necesar în situaţia căsătoriei cu un cetăţean român) ;
-DOVADA cetăţeniei române a soţului sau a soţiei (actul de identitate în copie legalizată) ;
-CERTIFICATE de NAªTERE ale minorilor (în cazul căsătoriei cu un cetăţean român) – copii legalizate;
-CERTIFICATELE de NAªTERE ale minorilor se depun şi în cazul în care ambii părinţi sunt cetăţeni străini şi doresc cetăţenia română pentru aceştia. Consimţământul autentificat la notar al părinţilor privind dobândirea cetăţeniei române pentru copii precum şi consimţământul în formă autentică al minorului care a împlinit vârsta de 14 ani ;
-DIPLOMÃ de STUDII (copie xerox) în cazul în care s-au făcut studiile în România ;
-CAZIER JUDICIAR din România (valabil 3 luni de la data emiterii) ;
-CAZIER JUDICIAR din străinătate - valabil un an de la data emiterii - traducere în limba română, legalizată şi copie xerox a originalului ;
-DOVADA locuinţei – copie legalizată ;
-EXTRAS carte funciară privind imobilul în care locuieşte solicitantul
-DOVADA mijloacelor legale pentru o existenţă decentă în România, în condiţiile stabilite de legislaţia privind regimul străinilor (după caz):
- CONTRACT de închiriere actualizat.
a) actul de constituire a unei societăţi comerciale (statut, contract, hotărâre judecătorească, certificat înmatriculare, ultimul bilanţ contabil) - original şi copie xerox ;
- HOTÃRÂREA AGA de repartizare a dividendelor;
- DOVADA achitării impozitului pe dividende;
- certificat de atestare fiscală eliberat de Administraţia Finanţelor Publice de la sediul societăţii comerciale privind plata impozitelor şi taxelor către stat sau
b) contract de muncă încheiat prin Camera de Muncă - original şi copie xerox precum şi adeverinţă din care să rezulte salariul lunar sau
c) talon de pensie sau alte dovezi;
-TAXA CONSULARÃ – 1.875 lei - se plăteşte la C.E.C. sau la Trezorerie în contul nr. 203301028609468;
-TAXÃ ÎNREGISTRARE CERERE – 3 lei – se plăteşte la C.E.C. sau la Trezorerie în contul nr. 203301028609468;
-TOATE TAXELE SE PLÃTESC ÎNAINTE DE DEPUNEREA CERERII.
- 1 dosar cu şină.
IMPORTANT!
- Cererile care nu sunt însoţite de toate documentele nu se primesc.
- Datele de stare civilă din documentele depuse trebuie să corespundă cu cele din certificatul de naştere !
- Actele întocmite în străinătate trebuie să poarte apostila aplicată de autoritatea desemnată de statul emitent, conform Convenţiei adoptată la Haga la 5 oct. 1961, ori să fie supralegalizate.
- În cazul în care actele sunt întocmite de agenţii diplomatici sau consulari ai României nu este necesară apostila, ori supralegalizarea.
Persoanele care solicită acordarea cetăţeniei române trebuie să cunoască :
- Limba română (scris şi citit);
- Constituţia României , Imnul naţional
Noţiuni de cultură şi civilizaţie românească (istoria şi geografia României, artă şi literatură română).
- TAXA de publicare în Monitorul Oficial se plateşte în conturile:
IBAN: RO55RNCB0082006711100001, BCR S.A. - SUCURSALA UNIREA şi
IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531, Direcţia de trezorerie şi contabilitate publică a Municipiului Bucureşti
C.I.F. RO427282
Plata taxei se poate face şi la sediul Monitorului Oficial din Bucureşti, şos Panduri nr.1, Bl.P33, parter, sector 5.
Începand cu 1 ianuarie 2008, taxa de publicare in Monitorul Oficial este de 90 lei.
-TIMBRU JUDICIAR de 1,5 lei-se cumpără de la Poştă ;
IMPORTANT - CEREREA SE DEPUNE PERSONAL !