avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Obiect de inventar sau mijloc fix
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Obiect de inventar sau mijloc fix

Buna ziua!
Firma mea este o firma de constructii neplatitoare de TVA si platitoare de impozit pe profit. Intr-o luna a achizitionat o betoniera care are valoare fara TVA 1699 + 302.81TVA = 2021.81. Fiind neplatitoare de TVA unde credeti ca e corect sa incadrez acea betoniera? Ca obiect de inventar si sa trec intreaga valoare de 2021,81 pe 603 sau ca mijloc fix si sa-i calcule amortizare lunara? Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: ramona2008 , utilizator 11:14, 4 Mai 2009
Valoarea minimă de intrare a mijloacelor fixe stabilită în condiţiile art. 3 alin. 2 lit. a) din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este de 1.800 lei.

Prin urmare, este mijloc fix.
ca mijloc fix....si se poate amortiza liniar, degresiv sau accelerat.
Ultima modificare: Marți, 25 Martie 2008
smart accounting business srl, Contabil
elis a scris:

Valoarea minimă de intrare a mijloacelor fixe stabilită în condiţiile art. 3 alin. 2 lit. a) din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este de 1.800 lei.

Prin urmare, este mijloc fix.



ABSOLUT CORECT

Am avut si eu un caz de o asemenea maniera (cu valoarea la limita) si tot mijl fix l-am considerat pentru ca:

OMFP 1752/2005 zice
SECŢIUNEA 7
REGULI DE EVALUARE

7.1. REGULI GENERALE DE EVALUARE
53. - 1) L a data intrării în entitate, bunurile se evaluează şi se înregistrează în contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileşte astfel:
a) la cost de achiziţie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
(...)
54. - 1) C ostul de achiziţie al bunurilor cuprinde preţul de cumpărare, taxele de import şi alte taxe (cu excepţia acelora pe care persoana juridică le poate recupera de la autorităţile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare şi alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achiziţiei bunurilor respective.

Dvs. nu sunteti inreg in scop de TVA si , in consecinta, nu deduceti TVA - ul mentionat pe factura (nu-l recuperati prin balansare cu tva colectata)=> aceasta valoare a TVA se include in costul activului. In consecinta val de intrare, ce trebuie mentionata in PV de receptie si punere in functiune si in Fisa mijlocului fix, este superioara limitei minime de 1800 atunci si dpdv fiscal trebuie tratat ca mijloc fix.

In sperata ca am adus si elemente noi.
Va urez o zi buna.


Va multumesc frumos!
Va sfatuiesc sa folositi amortizarea liniara din punct de vedere contabil si degresiva din punct de vedere fiscal.

Alte discuții în legătură

Leasing financiar pfa gina.lucia gina.lucia Buna ziua, Am niste neclaritati referitoare la LEASINGUL FINANCIAR. Presupunem urmatoarele date : Un PFA achizitioneaza un utilaj in leasing financiar. ... (vezi toată discuția)
Cum este mai bine sa fac ? iuli-ana iuli-ana societatea a achizitionat utilaje poligrafice ( cutter, tampograf) la preturi ce depasesc 1800 lei fara tva, conform catalog ele se incadreaza la o perioada de ... (vezi toată discuția)
Amortizare autocamion marianasim marianasim Buna ziua, Va rog sa ma lamuriti cu privire la amortizarea unui camion de transport marfuri proprietatea unei societati care are acest obiect de ... (vezi toată discuția)