avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 951 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensie anticipata
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensie anticipata

Buna seara,
Ma numesc Tia, nascuta pe 4 decembrie 1955, as dori sa-mi spuneti daca ma pot pensiona anticipat. Am lucrat din 1972/05/20 pana in 1985/09/09 la o unitate unde m-am incadrat in Gradul II de unde am si adevrinta, iar de atunci si pana in prezent sunt profesor la scoala gimnaziala.
Va multumesc anticipat, TIA
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 22:40, 5 Ianuarie 2011
Va puteti pensiona anticipatat partial dupa anul 2010 luna Decembrie la virsta de 55 ani daca indepliniti conditia stagiului de cotizare pentru pensionare anticipata partiala de peste 30 ani.
sau daca ati lucrat in conditii deosebite: Stagiul de cotizare: 30 ani
Virsta de pensionare: 57 ani si 6 luni
Pensie anticipata la 55 ani si 3 luni,cu un stagiu total de cotizare de 38 ani si 3 luni fara stagiu asimilat.Anticipata partial la 55 ani si 3 luni cu stagiu de cotizare de 30 de ani si 3 luni(fara stagiu asimilat).Limita de varsta la 57 ani si 9 luni(reducere de 2 ani si 6 luni din 60 de ani si 3 luni.
mony23 a scris:
Va puteti pensiona anticipatat partial dupa anul 2010 luna Decembrie la virsta de 55 ani daca indepliniti conditia stagiului de cotizare pentru pensionare anticipata partiala de peste 30 ani.
sau daca ati lucrat in conditii deosebite: Stagiul de cotizare: 30 ani
Virsta de pensionare: 57 ani si 6 luni

Legea nr. 19/2000 a fost abrogata.

@tia_rinzis

Puteti beneficia de pensie anticipata la 55 de ani si 3 luni, daca ati depasit cu 8 ani stagiul complet de cotizare de 30 de ani si 3 luni.
Interventie moderator Am rugamintea sa folositi butonul "raspunde" pentru a posta alte intrebari, nu sa deschideti noi discutii. Multumesc!

Gabriela Pintea

tia_rinzis a scris: