Buna ziua,
Am deschis de curand un srl care are ca activitate principala 9602 Coafura si alte activitati de infrumusetare iar secundara 9604 Activitati de intretinere corporala.
Va rog respectuos sa imi spuneti ce autorizatii trebuie sa obtin pentru desfasurarea in legalitate a acestor activitati si, daca se poate, unde trebuie sa fac demersurile pentru acestea.
Multumesc anticipat.
Mai intai, trebuie sa stii ca Activitatea de intretinere corporala (CAEN 9604) a fost reglementata prin Ordinul nr. 1136/2007 prin care s-au adoptat Normele de Igiena pentru cabinetele de infrumusetare corporala.
In Anexa 1 a acestui Ordin se mentioneaza, printre altele:
Art. 2, pct. (6) Cabinetul trebuie să fie dotat cu grup sanitar, întreţinut corespunzător din punct de vedere igienico-sanitar şi bine ventilat.
..iar la art. 2 pct. (8) Numărul optim de dotări sanitare se va stabili conform normelor de proiectare, în funcţie de numărul de operatori şi clienţi ai unităţii.
Bineinteles, exista o serie intreaga de alte prevederi legale, pe care este bine sa le aveti in vedere atunci cand amenajati spatiul.
In functie de dimensiunile spatiului si de numarul de angajati, care vor lucra acolo, este bine sa aveti in vedere amenajarea a doua grupuri sanitare. Este posibil sa vi se ceara acest lucru de catre inspectorii veniti la fata locului...
In ceea ce priveste necesitatea eliberarii Avizului de functionare de catre primarie, asa cum reiese si din denumire, depinde de reglementarile legale locale.
Unele consilii locale au votat hotarari, care impun obligativitatea intocmirii unui dosar si obtinerea unui Aviz de functionare si pentru firme, ce activeaza in alte domenii de activitate, decat alimentatia publica, insa majoritatea primariilor nu mai considera necesara eliberarea unei autorizatii de functionare pentru domeniul d-voastra de activtate.
Informatiile necesare le puteti afla de la primaria locala, la Serviciul de Autorizare agenti economici.
In ce priveste PSI-ul, da, este necesar in continuare.
De obicei, cei care ofera servicii pe acest domeniu, acopera si zona de protectia muncii. Denumirile actuale sunt: SSM-SU (sanatate si securitate in munca si situatii de urgenta).
Buna ziua,
Multumesc. Cunosc prevederile legale si am tinut cont de ele atat in privinta amenajarii spatiului cat si in privinta substantelor/modalitatilor de sterilizare a aparaturii.
Ma interesa sa stiu strict pentru ce autorizatii trebuie sa fac demersuri. Din cate am inteles. Ramane doar ssm-su care tot din spusele dvs. inteleg ca se fac la societati specializate?
Multumesc