Buna seara,
Am o problema si am mare nevoie de jutor. Am un SRL pe care l-am suspendat la sfarsitul lui 2009. In 2010 ianuarie am depus 010 cu trecere de la TVA trimestrial la lunar. Am depus pentru regim derogatoriu, dar a fost respins, asa ca D-na de la Administratia Financiara mi-a spus sa depun TVA trimestrial, pentru ca societatea este suspendata, iar dupa 3 ani voi depune lunar. Asa am facut numai ca acum m-am trezit ca am de plata amenda pentru ca nu am depus TVA lunar. Ma poate juta cineva in aceasta privinta. Este o perioada anume de raportare a situatiilor financiare pentru societatile suspendate?
Multumesc si o seara minunata!
Ceea ce nu am inteles este de ce in ian 2010 s-a depus 010 pt trecere de la tva trimestrial la lunar. Daca s-a depus pe motiv ca CA la 31.12.2009 era mai mare de 100000 euro, atunci este corect, iar in anul 2010 trebuia sa depuneti deconturi de tva lunare.
Pina in 25.01.2011 depuneti 010 pt trecerea la tva trimestrial in 2011 pt ca cifra de afaceri din 2010 este 0 (activitate suspendata).
Daca cele de mai sus sint corecte, atunci pt declaratiile de tva lunare nedepuse (dvoastra raportind trimestrial), trebuie sa platiti amenda. Daca nu aveti datorii restante incercati sa obtineti avertisment.
In mod normal, firmele cu activitate suspendata, pot fi scoase din evidenta ca platitor de tva cf art 153, alin 9 :
"9) Organele fiscale competente pot anula înregistrarea unei persoane în scopuri de TVA, conform prezentului articol, dacă, potrivit prevederilor prezentului titlu, persoana nu era obligată să solicite înregistrarea sau nu avea dreptul să solicite înregistrarea în scopuri de TVA, conform prezentului articol. De asemenea, organele fiscale competente pot anula din oficiu înregistrarea unei persoane în scopuri de TVA, conform prezentului articol, în cazul persoanelor impozabile care figurează în lista contribuabililor declaraţi inactivi potrivit art. 11, precum şi a persoanelor impozabile în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului, potrivit legii. Procedura de scoatere din evidenţă este stabilită prin normele procedurale în vigoare. După anularea înregistrării în scopuri de TVA persoanele impozabile pot solicita înregistrarea în scopuri de TVA numai dacă încetează situaţia care a condus la scoaterea din evidenţă."
La pct 66. alin 11 din norme se prevede:
"(11) Anularea înregistrării în scopuri de TVA se va efectua în prima zi a lunii următoare celei în care persoana impozabilă a solicitat anularea înregistrării conform art. 153 alin. (11) din Codul fiscal sau înregistrarea este anulată în condiţiile art. 153 alin. (9) din Codul fiscal."
Verificati si aceasta pt ca, conform celor de mai sus, organul fiscal PUTEA sa va anuleze din oficiu inregistrarea in scopuri de tva, incepind cu data de 1 luna urmatoare celei in care s-a inregistrat suspendarea temporara a activitatii la camera de comert.